Sv: Börja med western
Då förstår jag lite bättre Ska dit i veckan igen så jag får väl samla på mig lite frågor
Ja, det är det...
Det folk tänker på här när de säger "Inte neckrening på tränsbett" är nog att de antar att du fortfarande rider med stödet på yttertygeln/kortare tyglar. Gör man då en för tydlig neckrening påverkar du yttersidan på bettet Dvs att du lär inte hästen neckrening utan ändrar om betthjälperna. Jag har ridit en häst som tränats så av sin ryttare och det slutar med att man får tänka tvärt om vilket är Sjukt irriterande.. men P.L. lär se till att du inte gör det misstaget.
Så länge tygeln är så pass lång att det inte finns någon egentlig kontakt mellan ytterhand och ytter bettring så går neckreningen korrekt till - så fort det finns stöd på yttertygeln däremot så rör det ihop det hela.
..eller jag Tror det är därför de reagerar.
Men lita på det P.L. säger till dig när du är där, på ett forum blir det så lätt missförstånd. Och fråga honom MASSOR! P.L. kan ibland glömma bort att förklara Varför man gör Si eller Så.. så då får man fråga när man undrar, jag lovar att han tar för givet att du säger till om det är något du inte förstår..
Då förstår jag lite bättre Ska dit i veckan igen så jag får väl samla på mig lite frågor