Börja med western

Sv: Börja med western

Usch,imorgon är det dax:eek:
Inget har funkat med ridingen på några dagar:cry: Adele testar mej som bara den och vet exakt mina svagheter-galoppen. Och hon kastar upp huvudet,hoppar och studsar eller så rusar hon utan någon som hellst kontroll från min sida:cry:. Dock fungerar det lite bättre med dressyrsadeln då jag får lite bättre sits i den.ja någon gång kommer vi väl fram till den dära haromniska och samspelta ekipaget men vägen dit är lång och den har bara börjat. Tur att det finns walk and trot klasser:idea:

Idag återstår det att putsa,stryka och packa inför morgondagen som dessutom ska ske utomhus och så ska det regna:mad:

PS.Är inte så rödhårig längre..mer orange/gul:mad::crazy::rofl:

Är det ett försök på sommarblond?? :D;):bump:

Hoppas att det går bra imorgon!!!! :D:rofl:

Vet du hur man hittar dit om man kommer från vårgårda?? Hittar ingen vägbeskrivning på hemsidan....

Nja;) mitt röda blev att mörkare brunt till slut och jag blev riktigt blek så det får väl vara orange/gult ett tag:D

Det skulle vara skyltat från Fristad. Fristad låg mellan borås och herrljunga tror jag.

Nu ska vi åka och hämta transporten och sedan hem igen för att packa.
så här ser vi ut.
30juni053.jpg

dressyr047.jpg

Det kommer att gå jättebra!!!!

Ta det för vad det är bara, det kommer iallafall att bli en erfarenhet som ni har med er längre fram!!!:bow:

Va fina ni är!! :) Väldigt söt häst! :) Jag bor bara två mil från fristad så jag hoppas att jag kan komma dit :) Jag bygger banan på en hunting på dagen men det borde vara slut senast ett. Jag antar att klasserna håller på hela dagen? :grin:

Vart har du köpt din sadel?? (eller jag kanske har frågat det ;):D )

Lycka till imorgon!!! :bump::banana:

Smidigt och ljust med tältet! :banana:

Gissar att det är en snabblösning snarare än en budgtelösning, eftersom ett sådant tält i den storleken inte är mycket billigare (om alls) än en plåthall. ;)

Om jag bara får fråga en liten sak, om det är okej för trådskaparen, så undrar jag vad en curbstrap är??

Det kommer att gå jättebra!!!!

Ta det för vad det är bara, det kommer iallafall att bli en erfarenhet som ni har med er längre fram!!!:bow:

Det gick jättebra vad jag tyckte iaf. Jag var så nöjd på framridningen så att det räckte så...men jag stannade kvar och gjorde halvbra klasser men jag är ändå superglad över hur bra det gick.

Jag åkte hem vid 14 då Adele skötte sej super på western horsemanship w&t och dessutom var jättetrött. Fast vi var inne på banan när de ropade ut min sista klass, pleasure w&t så strök jag mej och valde att åka hem. Nöjd som det var.

vilket coolt ridhustält :eek:

Ja det är det bästa ridhuset jag någonsin varit inne i. Svalt på sommaren och inte kallare än ett vanligt ridhus på vintern. Stort och ljus. Skritt avstånd.
Det bästa med ridhuset är att när det blåser kraftigt så rör sej väggarna lite som vågor och när det stormar när man rider så knarrar det lite. Men så har man en häst som sköter sitt jobb fast det blåser kraftig så har du en häst som kan gå in i vilket ridhus som hellst sedan.:love:

Jo då, tjoffs sa det och hux flux så hade grannen ett stort och ljust ridhus i höstas. Tror att det inte precis var så billigt..

Om jag bara får fråga en liten sak, om det är okej för trådskaparen, så undrar jag vad en curbstrap är??

Det är en läderrem eller en kedja som sitter i bettet under hästens haka.

/är själv nybörjare men jag tror att det är så.

Det är en läderrem eller en kedja som sitter i bettet under hästens haka.

/är själv nybörjare men jag tror att det är så.

Klart det är okej:)

Jo, det är det.. Fick en jättebra förklaring av Eva...

Klistrar in den här ;)

Hola,
Curbstrap till tränsbett går ju att ha men tanken är inte att den skall sitta där för att göra någon inverkan.
Curbstapen eller en vanlig achenrem (eller vad det heter) sätter du mellan ringarna som en säkerhetsåtgärd. Har du vanligt träns med nosremmar och sånt så hålls ju hästens mun stängd och då kan inte bettet åka snett om du är tvungen att göra en nödmanöver.
Eftersom man inte använder nosremmar inom westernridningen så sätter man vanligen en rem mellan bettringarna som en säkerhetsåtgärd ifall att man skulle hamna i en akutsituation och måste få kontroll på sin häst.
Remmen skall inte sitta åt så att den på något sätt kan inverka på hästen, den är endast till som en säkerhetsgrej.
mvh Eva

Det gick jättebra vad jag tyckte iaf. Jag var så nöjd på framridningen så att det räckte så...men jag stannade kvar och gjorde halvbra klasser men jag är ändå superglad över hur bra det gick.

Va roligt!!! :D Själv kunde jag inte komma för sambon skulle ha bilen men jag får åka och kolla på nån annan tävling. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 008
Senast: Otherside
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 789
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror