Börja med western

Sv: Börja med western

Hur funkar det med uppflynning i klasserna?? :confused:

Är det när man fått ett visst antal poäng på EN tävling eller ska man ha fått det på FLERA???

Vart går gränsen?? Räknar man procent av maxpoängen eller kan en reiningklass tex ha olika maxpoäng på olika tävlingar???

Gäller uppflyttning på alla nivåer??

Det känns som man startar rätt så många klasser på en dag... finns det något maxantal starter per ekipage/ dag?? Och hur många klasser brukar ni själva starta????

Oj, va massa frågor det blev!!! :rofl: :)

Uppklassningen innebär att man flyttas upp efter 30 poäng i respektive gren, poängen i tävlingen beror på antalet placerade, men i alla lägen tar det fler tävlingar att nå dit.

Du blir alltså uppklassad i respektive gren och kan således rida på D-nivå i en gren och B i en annan.

Uppklassning gäller från D-tävling, E är ju bara prova-på

Maxantal startande är rekommenderat till 4, fast där är det upp till arrangören att sätta upp en gräns....

Uppklassningen innebär att man flyttas upp efter 30 poäng i respektive gren, poängen i tävlingen beror på antalet placerade, men i alla lägen tar det fler tävlingar att nå dit.

Du blir alltså uppklassad i respektive gren och kan således rida på D-nivå i en gren och B i en annan.

Uppklassning gäller från D-tävling, E är ju bara prova-på

Maxantal startande är rekommenderat till 4, fast där är det upp till arrangören att sätta upp en gräns....

Ok, :) tack för bra svar!! :bow:

*kl* Är sugen på western jag också, har dock ingen häst nu, men letar. Jag har haft turen och hitta en tränare i närheten :) Tack vare en tjej som skicka en länk. Så när jag har fått min bebis ska jag börja rida hos denna. :) Mvh Hanna

Vad kul det är med så många nya westernryttare!!!!

Ni kommer inte att ångra er!!!:laugh:

De hoppas ja inte att ja gör. Nu när ja hittat en liten trevlig ridskola i närheten så ska ja börja där innan ja får hem nån häst. :)

Hej!
Jag bara petar upp denna tråden för den var väldigt bra tänkte jag då vi är många nybörjare som har frågor.:banana:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 995
Senast: lizzie
·
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
77 514
Senast: Jeps
·
Fordon För närvarande är det som skrivs nedan verkligen bara på spåna- och kolla-stadiet, men jag tänkte göra en tråd på Buke för att se om här...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 008
Senast: Otherside
·
Tjatter Eftersom spontananmälningar och påtryckningar börjat trilla in. :rofl::love: Här kommer årets upplaga av Secret Santa! 🎅 Ni som har...
67 68 69
Svar
1 378
· Visningar
80 789
Senast: Klara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Autistisk bror
  • Hemmasittare