H
headstrong_
Sv: Börja med western
Vad roligt
Är det stora steg mellan klasserna? Alltså att ta sig från ex d till c..
Vad roligt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Okej Ryttaren då? Hatt/hjälm? Chaps? Har man större chans att vinna om man är "rätt klädd"? (som det faktiskt kan vara i dressyr)
Gud, va skönt!! Blev lite skärrad där ett tag!
Hur är det med enhandsfattning på e-tävling. Min häst är 6 år, måste jag rida med en hand då eller???
Gå in på www.highridge.se och kika lite på western utrustning både till häst och ryttare.
Där finns en hel del olika träns, benskydd, m.m att välja mellan.
När man rider western så rider man ofta i jeans och boots och en del även med sporrar.
Ja i western så använder man benskydd och även bell boots för dom hästar som behöver det.
MVH Mikaela
*kl*
Några kompletterande frågor...
Vari ligger den stora skillnaden mellan att rida med delade tyglar eller "vanliga" - särskilt mot bakgrund av att många verkar rida med tyglarna i en hand?
Kommentarer kring neckreining med hackamore?
Tips om film eller läsning (bok, FAQ...) om just träning av neckreining?
(Jag försöker öva neckreining invävt i all ridning, helt enkelt genom att kombinera tydlig yttertygel mot halsen (utan att dra i bettet) med lätt drag i innertygeln som förtydligande när det behövs, med målet att det så småningom räcker med enbart yttertygel mot halsen. Det känns som ett rimligt sätt, men finns det mer effektiva varianter vill man ju veta det. )
Vad roligt
Vart får man tag i regelboken?
Du får ha benskydd/boots/benlindor i;
Reining, Workin cowhorse, Teampenning, Cutting, Dummy roping, Dummy stopping, Dummy Tying, Barrel race, Polebending, Western Horsemanship och Versitale horse.
alla andra klasser får du INTE ha benskydd i
Shit!! Hur många klasser finns det igentligen??!!
Den går att beställa från WRAS hemsida, klicka på Medlem och sen Medlemsbutik!!
i WRAS finns det;
...förstår du nu varför man behöver en regelbok då det är så många olika klasser med olika regler?
Ja, det kan man ju förstå! Det borde ju iallafall finnas någon klass som kan passa mig bra!!!
Vad gör man i "hopp-klasserna" (förutom att hoppa)??
Vad tävlar du för klasser???
Fast "hoppklasserna" finns bara för quarter och paint va???