Om vi ska utgå ifrån anekdoter så tycker jag att vi ska förbjuda alla över 70 att köra bil, har hur många historier som helst om äldre som gör idiotiska manövrar eller tycker att det är rimligt att ligga på mittlinjen när det är tvåfiligt i 70 på 100 väg.
Sen borde inte män få köra bil innan de har blivit 25 åtminstone, många idiotiska omkörningar, missa regler i rondeller osv
Jag ser dagligen A-traktorer som gör att ungdomar kan välja den utbildning de vill eftersom de då kan ta sig till bussen. En del går natur, andra fordon. Jag jobbar själv på ett gymnasium med teknikutbildning. Det är många LGF-skyltar på parkeringen. Men det är ytterst sällan det är de långsamma fordonen som är problemet. Det är snarare de övriga i bilar som borde vara mogna, ha full körkortsutbildning och ha ett konsekvens tänk som ställer till problem.
Den A-traktor som gör mig allra gladast att se är den med en rullstol bakpå. Här ute på landsbygden körs det sällan bussar, och går det en buss så är det ytterst sällan det går att komma ombord med en rullstol. Men hjälp av sin A-traktor har den här ungdomen en frihet att kunna röra sig, kunna ta sig dit hen vill.
Höj farten till 45-50, skärp till utbildningen och utbilda bilförarna till vett så ser jag inte problemet.