Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Jag har fått mitt eiffeltorn och har placerat ut det på farmen:rofl: det ser riktigt malplacerat ut så det blir nog inte där så länge,
 
Sv: Bondgård/farm

Är så trött på det där :devil: Facebook. Jag har en länk till ett litet Eifeltorn som är giltig i ca 1 timme till. Hur kul är det då att inte komma in eller när man kommer in så låser sig allt direkt. Har försökt i minst 30 minuter nu och jag får tillräcklig kontakt för att komma in på FV men där kan jag givetvis inte hitta länken.
Alazzi ser du detta i tid så får du posta länken för jag kan inte.
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Någon som vet om stallgrejorna kommer att bytas ut, så att jag kan skicka nya saker? :)
Jag har bara en granne, så det blir väldigt svårt för oss att få ihop allt annars...
 
Sv: Bondgård/farm

Det sägs att de ska bytas med jämna mellanrum, men jag har bara kunnat skicka spik o skor hela tiden :(
 
Sv: Bondgård/farm

Från början sa de att man skulle få nya stallsaker 1 gång/vecka men det verkar inte riktigt stämma.

Angående kopiera länkar. Istället för att bara klicka så högerklickar man och skrollar ner till egenskaper. Långt ner finns det en URL. Markera och kopiera den.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag fattar inte hur man kan länka till någon färdig collection eller eiffeltorn tillexempel, alltså länka kan jag, men var får ni nys om sånt som är giltigt än eller inte ute än osv? Känner mig riktigt dum....

Mera allmänt, jag postar upp det jag får, men har ibland problem med att hela spelet hänger upp sig när jag klickar på "publish", är jag den enda som har så? Sedan städar jag bort det mesta från min sida när någon rapporterar att det är slut på äggen eller collectibles i fråga. Hoppas ingen tycker att det är så att jag inte postar, bara för att jag städar iväg utgågna poster...
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har bara kunnat skicka bricks och wooden boards hela tiden. Värdelöst!
 
Sv: Bondgård/farm

Jag fattar inte hur man kan länka till någon färdig collection eller eiffeltorn tillexempel, alltså länka kan jag, men var får ni nys om sånt som är giltigt än eller inte ute än osv? Känner mig riktigt dum....

Jag vet att denna länk inte blev använd eftersom vi bara var 2 personer som kunde se den. Alazzi och jag bytte Eifeltorn med varandra för att få både det stora och det lilla. Problemet var att det uppstod ett missförstånd i komunikationen som gjorde att den ena av oss postade två torn till den andre.



Angående att städa gammla inlägg så tycker jag vissa är för snabba. Jag trycker ofta på 6-7 timmar gammla länkar hos vissa grannar och får saker. Jag kan inte sitta framför datorn hela dagen utan går igenom det som finns när jag kan gå in. Endel saker är borta men andra finns kvar länge. En länk är giltig i 1 dygn så innan det tycker jag inte man ska ta bort något om man inte vet att det är slut.
 
Sv: Bondgård/farm

Nej, jag låter sakerna ligga ute om jag inte är säker, men då vi är flera här hemma som spelar FV så brukar jag få veta när det är slut och då rensar jag. Annars brukar jag också gå ner i feeden för vissa grannar har kvar grejer efter ett dygn till och med. :)

Men hur menar du, att ni postade till varann enbart? Hur gör man sådant?
 
Sv: Bondgård/farm

Man kan på FB välja vilka man vill publicera ett meddelande till. Det man gör är att man trycker på pilen vid hönglåset och väljer anpassa. sedan väljer man ut vilka som ska eller ine ska se meddelandet. Man sparar inställningarna (man får tabba sig till den rutan) och postar sedan.
Jag gillar egentlien inte detta men iom att det bara fanns en ytterligare sak och att det var så rejäl skillnad i storlek så kändes det som om i detta fall var det ok att göra på det här sättet. Jag har aldrig gjort det tidigare och har inga planer på att göra det igen utom i denna typ av speciella situationer.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har gjort så med min mamma oxå, för att vi båda skulle få en fontän och att hon skulle få ett litet eiffeltorn då hon inte fått ihop egna valentiner att byta in mot ett stort. I övrigt så lägger jag ut allt till allmänheten. Såg idag dock att det måste ha blivit nåt galet nu med nya FB, för helt plötsligt så var det inskrivet att mina "spelvänner" (folk jag inte känner, bara är granne med på farmville tex) inte skulle kunna se mina poster. Detta har jag nu ändrat, så jag hoppas att ingen har hard feelings för det. Jag har en lista med spelvänner o sen har jag en lista med vänner som jag inte riktigt vill ska se allt jag gör, o dessa båda listor var ikryssade för att inte kunna se. Helt galet.
 
Sv: Bondgård/farm

Åh, jag har också några spelvänner som jag har lagt i en särskild lista för att jag inte vill att de ska se allt privat jag gör (logg, bilder etc.) men nu verkar de inte kunna se mina FV-uppdateringar heller längre? Skitdumt ju! Någon som vet om det går att ändra?
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har flera kompisar som råkat ut för samma problem. Eftersom den nya versionen av FB verkar slå knutar på allt, trots att man kruxar i och av en massa inställningar, har jag struntat komplett i alla slags listor. Jag har inte ett så mysko liv, och de splegrannar jag har är alla härifrån buke och verkar vara ett trevligt gäng. Jag bjuder på bilderna av mig och djuren och den eventuella loggen jag skriver. Det verkar tyvärr vara enda sättet att få det att fungera just nu.
 
Sv: Bondgård/farm

Mera allmänt, jag postar upp det jag får, men har ibland problem med att hela spelet hänger upp sig när jag klickar på "publish", är jag den enda som har så?

Nej jag har det likadant, jag har fått avbryta hela internet och starta om från början :mad:
Har du hittat något bra sätt?
 
Sv: Bondgård/farm

Jag hittade till slut stället i sekretessinställningarna. Där man kunde välja, men nu kommer jag inte ihåg vart :crazy: Rota runt, jag fick rota tre varv innan jag hittade det. Gick in på alla inställningar överallt.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har tröttnat på o samla vallentin gåvor, någon som vill byta lite får, så får vi dubbelt upp? Fåren är förbaskat söta. :angel:
 
Sv: Bondgård/farm

Vill ha fontänen men det går inte.
Står att man ska byta in 50 gåvor, jag har 60 men ändå går det inte:confused:
Kan man bara byta in en gång?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 776
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp