Bondgård/farm

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bondgård/farm

Det är meddelandet om att "Lisa" nu har passerat "Kajsa" och har fått fler Valentines. Det publiceras med bild och namn på den som har passerats. Först kände jag att det var totalfel att "mobba" den som hade fått färre Valentines men sen tyckte jag "spela roll". Det är ju bara ett spel, en lek.

Tillägg:
"Charlotte has collected 173 Valentines and just surpassed Berna!
Charlotte has collected 173 Valentines and currently ranks 11 out of 81 amongst their neighbors!

Med bild på den som har passerats.
 
Sv: Bondgård/farm

Men så har ju jag och min mamma gjort. Hon säger till att nu kommer det en grej här. Så sitter jag beredd. Länka förstår jag inte riktigt hur ni menar faktiskt.
Men däremot försökte vi låsa så att bara vi skulle se, men det fungerade inte. Kunde inte trycka ut den, så då fick vi köra snabb metoden istället :)

Att vara beredd är inget fusk. Alla har ju samma chans att få det när det visar sig.
 
Sv: Bondgård/farm

Snor sista knappen!

Nu har farmen fått gro en dag, så här kommer lite bilder på nya ombygget. Jag trivs rätt bra, men inte helt, så det blir väl till att bygga om snart igen... :angel::D

18653_344377305672_571865672_5032584_251013_n.jpg

18653_344376260672_571865672_5032581_2314555_n.jpg

18653_345236075672_571865672_5036171_1171833_n.jpg

18653_345237665672_571865672_5036176_3932713_n.jpg
 
Sv: Bondgård/farm

Knapplån.

Nu tar jag minsann bort en av mina grannar. Tre gånger idag har det kommit grejer som hon "köpt" När jag sett och tryckt på claim it har det stått max tjugo sekunder varje gång ändå har jag inte fått nånting. Det tror jag inte riktigt på.
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag postar nästan aldrig, brukar låta det ligga kvar ca 2 h men ingen tar
så känns onödigt. Däremot skickar jag oftast gåvor tillbaka och ska bli bättre på att skicka först.
 
Sv: Bondgård/farm

Mobbingmessen är ju skitkul! Jag har passerat samma person fyra gånger nu, och kommenterat det tre gånger. Roar de gemensamma bekanta...

Jag läser dock sällan vem som passerat vem av de okommenterade, jag norpar bara åt mig gåvan snabbt som attan.


Vad gäller tiden så har jag upptäckt att tidpunkten är fel på feeden. Det står två sekunder där, men har man samtidigt personens profil uppe så kan det stå 32 sekunder där. Så om jag vet att min syster ska posta, eller att nån precis håller på med farmen, så går jag in på profilsidan och kör refresh där, för då hinner jag ta gåvor innan de ens når feeden.
 
Sv: Bondgård/farm

Hur vet du att ingen tar?

Alla tackar inte, dessutom gör säkert många som jag. Surfar via nallen när man inte är vid datorn och då kan det vara besvärligt att "tacka" genom kommentar eller "gilla"

Jag postar i princip allt. Jag har grannar med väldigt olika lvlnivå allt från 60 till nyfarmare och även de behöver hjälp.

När jag började spela var det mycket få som tackade när man postat. Det började bli mer när äggen kom och det var andra saker än hönor.

Farmville är ju ett spel som går ut på att man SKA samarbeta och hjälpa varandra :eek:
 
Sv: Bondgård/farm

Kl
Herreeminje vad det ska vara allvarligt det här då. Håller med Ullo - klockslagen är ju rätt så felaktiga. jag adopterar lite djur då och då åt min minste son som jag lagt ut, dvs jag byter användare och det kan vara helt fel på tiden.
Gillaknappen använder jag för att jag själv ska veta att jag tryckt på just den knappen - rätt så tråkigt att försöka ta gåvor man redan hämtat.

Om ni vill ha megagalaktiskt m valentines så adda alla dessa som vill bli addade. jag har fått cirkus 250 valentines och har inte direkt ansträngt mig, har väl 55 grannar.

Det är ju bara ett spel om än ett riktigt kul sådant.
Jag har byggt om min farm nu och börjar få till en riktig drömvärld...undra när man kan flytta in.
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Jag postar allt och först till kvar får först mala :D

Men dom senaste dagarna har jag blockat två från att ta valentinegåvorna. Har nämligen sett genom "mobbingmessen" att de har fått över 800 gåvor. (har då råd att köpa allt själv utan problem)

Vill ge dom andra en chans att ta gåvorna oxå.
 
Sv: Bondgård/farm

Jag har låtit bli att ta Valentininlösningarna nu från feeden. Låter heller någon annan få det som bättre behöver det. Och jag är glad över att ha kunnat ge bort små Eiffeltorn.
 
Sv: Bondgård/farm

Det är kanske jag som har missförstått det där med postningen:o
Förut var det mest djur man adopterade ut och då fick man
ju "meddelande" om det. Har aldrig tänkt på att det inte är så med annat,
har fått noll respons varje gång jag lagt ut något.

Ger gåvor och ser till att ha iaf lite av farmen plöjd så förhoppningsvis
är mina grannar nöjda med mig:)
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag postar nästan aldrig, brukar låta det ligga kvar ca 2 h men ingen tar
så känns onödigt. Däremot skickar jag oftast gåvor tillbaka och ska bli bättre på att skicka först.

varför postar du inte? tror bestämt att vi är grannar och då känns det ju onödigt att vi är det :mad:

Jag tar allt jag hinner men är inte alltid vid datorn men jag brukar gå tillbaka en del på feeden och kolla om det finns något kvar som jag vill ha

Hur vet du att ingen har tagit? jag brukar sällan berätta vad jag har fått( i tex. äggen) är bara om det är något speciellt som jag har längtat efter.
 
Sv: Bondgård/farm

Så en granne behövs bara om h*n postar mycket? Gåvor räknas inte?
Läs mitt inlägg efter så kan du ju förklara om jag missförstått istället
för att gå på?

Jag postar om det är något som tex guldägg, collectables etc.
Är det inte som jag trott så kan jag ju givetvis börja posta mer:idea:
 
Sv: Bondgård/farm

kl

Jag postar nästan aldrig, brukar låta det ligga kvar ca 2 h men ingen tar
så känns onödigt. Däremot skickar jag oftast gåvor tillbaka och ska bli bättre på att skicka först.

Det är kanske jag som har missförstått det där med postningen:o
Förut var det mest djur man adopterade ut och då fick man
ju "meddelande" om det. Har aldrig tänkt på att det inte är så med annat,
har fått noll respons varje gång jag lagt ut något.

Ger gåvor och ser till att ha iaf lite av farmen plöjd så förhoppningsvis
är mina grannar nöjda med mig:)

I ditt första inlägg så skrev du att du nästan inte postade något, medans jag skrev svar på det inlägget hann du svara någon annan, så jag såg inte det förens mitt var postat,
Har ännu inte fått svar på varför du inte postar eller hur du kan veta att ingen har tagit.
I ditt senaste inlägg (som jag inte fick med här) skriver du att du visst postar saker som ägg osv. är det så så kommer ju saken i en annan dager :laugh:

Självklart kan man ha mycket olika hjälp av en granne men att posta det man uppnår själv så som collectebles, valentines osv. är en väldigt enkel sak att göra, om du inte "orkar" göra det undrar jag om du orkar gå runt hos dina grannar och gödsla och fodra?
 
Sv: Bondgård/farm

Men jag har ju skrivit att jag tror jag har missförstått "postningen", biten med adopterade djur? Det slog mig inte förrän nyss när jag läste denna tråd att det skulle vara på något annat sätt. För jag har aldrig fått någon respons alls förutom meddelandet att " emelie tackar dig för kon" typ ( vad det nu står på svenska...)

Får inte så mycket att posta heller så det är inte så mycket att inte posta heller.

Jag har haft problem med att det tar väldigt lång tid att gå till grannar, själva laddningen
men brukar göra det vid mån av tid. Verkar dock bättre nu :)
 
Senast ändrad:
Sv: Bondgård/farm

Okej, då förstår jag hur du menar :)

Ser fram emot att fortsätta att ha dig som granne
 
Sv: Bondgård/farm

*kl*

Jag postar.

Och tar det inte på dödligt allvar :D

Har inte 150 valentines ännu men ett eiffeltorn har jag ingen användning för ändå :D

Och så har jag en ponny och en pinto, köpte med "sambons" farmcash för han har lagt av.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Först så vill jag på peka att dethär är känsliga ämnen så ni kan ju tänka på det både om ni ska läsa det och hur ni svarar ifall ni vill...
2
Svar
32
· Visningar
2 394
Senast: Amha
·
Mat Åt lite julmat idag till middag var 2 sorters sill, rödbetssallad, julskinka, vörtbröd, rödkål, några köttbullar och prinskorv. Lagom...
2
Svar
22
· Visningar
1 454
Senast: skogaliten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 777
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 577

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp