Bonde söker fru 2015

Stefan och Hanna :love:

Det verkar som om Marcus tror att han är världens kap och att en tjej ska vara lycklig över att bara få leva med honom. HAN ska inte göra något, utan allt ska bara flyta på felfritt och så ska det springa omkring några barn i huset. Tycker Isabelle verkar vara för bra för honom, av det vi har fått se...

Tycker nog Isabelle är FÖR bra för honom!

Stefan och Hanna :love:

Det verkar som om Marcus tror att han är världens kap och att en tjej ska vara lycklig över att bara få leva med honom. HAN ska inte göra något, utan allt ska bara flyta på felfritt och så ska det springa omkring några barn i huset. Tycker Isabelle verkar vara för bra för honom, av det vi har fått se...

Marcus tror att han är relativt ordinär. Hans problem ligger i att han har svårt att se saker ur andras perspektiv. Han verkar även ha svårigheter i att tillfredställa andra människors behov. Fast han är en schysst person. Dock lite annorlunda vilket han straffas han för.

Marcus tror att han är relativt ordinär. Hans problem ligger i att han har svårt att se saker ur andras perspektiv. Han verkar även ha svårigheter i att tillfredställa andra människors behov. Fast han är en schysst person. Dock lite annorlunda vilket han straffas han för.
Ja, jag förstår att det är svårt att få en helt klar av en människa genom TV. Därför jag skrev att det verkar som det. Men du känner Marcus privat eller?

Jag har inte alls fått samma negativa bild av Markus önskan om familjebildning som vissa andra av er här. Tvärtom har han ju flera gånger sagt att det måste vara rätt person han bildar familj med, men så sa han också att han börjar känna sig lite stressad med tanke på åldern. Är kanske därför han pratar mycket om det: det är en stor längtan och åren går men han hoppas att deltagandet i BSF ska ta honom ett steg närmare drömmen.

Gällande dagens program:

Pontus valde som jag trodde och hoppades.

Markus lurade mig genom att verka mer avslappnad med Ida på deras dejt. Jag trodde Isabell innan men ändrade mig efter dejterna.

Stefan och Hanna är bara för söta! :love:

Daniel och Alexandra berör mig inte alls lika mycket men det beror nog på att Daniel är svår att få grepp om, tycker jag.

@Jozze: instämmer med dina iakttagelser.

Men, vad förvånad jag blev när Marcus valde Isabell! Såg ingen gnista på deras dejt, däremot tyckte att det fanns en sån mellan honom och Ida. Satte nästan kakan i vrångstrupen här ... Och Ida såg ju faktiskt uppriktigt ledsen ut, och ganska berörd ut inför valet. Jag tror inte heller att det kommer att hålla mellan Marcus och Isabell efter resan. Och "jag går på vad som passar MIG bäst" ... den inställningen får han nog lägga ner, om han ska hitta någon. Tror jag.

Jag tänkte att om Marcus valde Isabell, så kunde lika gärna Pontus välja Cecilia, fast det inte verkade finnas någon gnista mellan dem heller. Men nu valde han ju Lisa, vilket jag också gissade på. Känns ändå ganska osäkert om det kommer att bli något varaktigt mellan dem. Känns som att Pontus i så fall måste våga "släppa loss" lite mer. Lisa verkar ju inte vilja vara den som driver, och det är rätt tänkt av henne tycker jag.

Ja, Hanna och Stefan ... har nog inte blivit så berörd av något "Bonde söker fru-par" tidigare. Att han sa att han ville att hennes skor skulle finnas kvar på hans trappa efter 10 år, och att han måste lukta på hennes jacka i hallen när han går förbi .... finns inget större bevis på kärlek än det, tycker jag. Finns ju goda förutsättningar också när hon har en liknande uppväxt, och att föräldrarna kommer bra överens med den tilltänkte ...

Daniel och Alexandra berör inte mig heller, tycker det känns för enkelspårigt och ointressant, helt enkelt. Och undrar om Daniel kommer att palla med ett distansförhållande, han som var så noga med att hans tilltänkta skulle flytta till honom, att han ställde den frågan under de första fem minuterna. Å andra sidan ser man väl detta som en självklarhet när man skriver till en bonde? Han lär ju knappast flytta ...

Undrar hur det har gått för Olle och smålandsbonden (kommer inte ihåg namnet). Tror att de mycket väl kan ha hittat någon för en lång tid framöver.

Jag längtar till nästa veckas avsnitt! Det är alltid lika spännande att se hur paren beter sig på resan; ifall de väljer dubbelrum eller separata rum, och ifall de ser obekväma ut i varandras sällskap eller om de håller på och pussas och har sig:)

Stefan och Hanna är så gulliga att jag får diabetes. Det var länge sen ett par gjort sånt avtryck i programmet. Utan tvekan tror jag det kommer hålla för dem, och fantastiskt att Stefan varit genuin och sig själv genom hela programmet.

Daniel och Alexandra kan säkert hålla om de bara ordnar upp sina familjeliv och kommer fram till en lösning där.

Pontus känns inte riktigt mogen för det som programmet dragit igång. Det känns lite som att när tjejerna, eller Lisa som blir nu, drar i ena armen och hästarna i den andra så blir det hästarna. Lisa kan säkert få igång honom ett tag när hon är så "på" (på ett positivt sätt), men efter det vi såg från nästa vecka kommer hon nog tröttna på att komma i andra hand. Han menar säkert inget illa med det, men jag tror faktiskt inte han var redo för det här.

Marcus tror jag inte det kommer hålla för knappt ens över nästa avsnitt. Jag förstår vart hans panik bottnar, men han kväver tjejerna med den. Han mer än någon av de andra, eftersom han faktiskt känt sina kortare tid. Även om han inte menar barn och äktenskap helst igår är det så han får det att låta. Plus att han har en attityd som är "jag är nog inte riktigt kär i någon av de här två, men jag måste ha en tjej så jag kan få barn nu, så då får jag ta det minst dåliga alternativet". Isabelle är så pass mycket yngre att hon inte har den paniken, jag hade inte stannat en sekund med en man som trycker så vansinnigt på familj efter så kort tid.

Marcus verkar verkligen vara helt urtråkig av det man sett..

Alla är ju inte lattjolaban till sin personlighet, det finns ju även de som är mer allvarliga och kanske inte har ord som flyter som vatten ur munnen. Tycker mer han verkar ganska osäker och får leta ord ibland.

Vem vet, han kanske är oskuld ;)

Alla är ju inte lattjolaban till sin personlighet, det finns ju även de som är mer allvarliga och kanske inte har ord som flyter som vatten ur munnen. Tycker mer han verkar ganska osäker och får leta ord ibland.

Vem vet, han kanske är oskuld ;)

Osäker är nog precis rätt ord. Då brukar det bli fel, komma ut grodor och rent allmänt ett nervöst beteende. Tycker det stämmer väldigt bra in på Marcus. Han vill så mycket att det slår över, och då blir det bara pannkaka av allting.

Tyckte det var lite komiskt att tre par fick åka utomlands och ett till västkusten.
Jag hade fasen börjat gråta om någon gav mig en resa till västkusten när jag kunde fått Skottland :D
Så otacksam är jag :p
Västkusten? Dit skulle väl ingen. Var det inte Grekland, Spanien, Skottland och Bornholm?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar