@Jozze: instämmer med dina iakttagelser.
Men, vad förvånad jag blev när Marcus valde Isabell! Såg ingen gnista på deras dejt, däremot tyckte att det fanns en sån mellan honom och Ida. Satte nästan kakan i vrångstrupen här ... Och Ida såg ju faktiskt uppriktigt ledsen ut, och ganska berörd ut inför valet. Jag tror inte heller att det kommer att hålla mellan Marcus och Isabell efter resan. Och "jag går på vad som passar MIG bäst" ... den inställningen får han nog lägga ner, om han ska hitta någon. Tror jag.
Jag tänkte att om Marcus valde Isabell, så kunde lika gärna Pontus välja Cecilia, fast det inte verkade finnas någon gnista mellan dem heller. Men nu valde han ju Lisa, vilket jag också gissade på. Känns ändå ganska osäkert om det kommer att bli något varaktigt mellan dem. Känns som att Pontus i så fall måste våga "släppa loss" lite mer. Lisa verkar ju inte vilja vara den som driver, och det är rätt tänkt av henne tycker jag.
Ja, Hanna och Stefan ... har nog inte blivit så berörd av något "Bonde söker fru-par" tidigare. Att han sa att han ville att hennes skor skulle finnas kvar på hans trappa efter 10 år, och att han måste lukta på hennes jacka i hallen när han går förbi .... finns inget större bevis på kärlek än det, tycker jag. Finns ju goda förutsättningar också när hon har en liknande uppväxt, och att föräldrarna kommer bra överens med den tilltänkte ...
Daniel och Alexandra berör inte mig heller, tycker det känns för enkelspårigt och ointressant, helt enkelt. Och undrar om Daniel kommer att palla med ett distansförhållande, han som var så noga med att hans tilltänkta skulle flytta till honom, att han ställde den frågan under de första fem minuterna. Å andra sidan ser man väl detta som en självklarhet när man skriver till en bonde? Han lär ju knappast flytta ...
Undrar hur det har gått för Olle och smålandsbonden (kommer inte ihåg namnet). Tror att de mycket väl kan ha hittat någon för en lång tid framöver.