Bonde söker fru 2015

Mycket möjligt. Lite så har det ju känts med Stefan också, att det var väldigt mycket fokus på Pia, och att man nästan därför var övertygad om att det var henne han tänkte välja. Jag tycker nästan Marielle fick mer tid i rutan än Hanna innan Marielle åkte hem, men det var ju onekligen Hanna han föll för. Å andra sidan har ju Alexandra känts som den självklara favoriten hos Daniel hela tiden, så jag vet inte riktigt.
Ja just det, Marielle, henne trodde jag på i början, jag tyckte att hon och Stefan verkade komma så bra överens. Men sen kom dom andra och då verkade allt ändras.
Vi får väl se hur dom får till det hos Pontus :D

Sen tycker jag att det är alldeles för lite djur i rutan. Mer älgar, kossor, hästar, katter, hundar, tack! :mad:

Ju mer jag har tänkt på de två val som är kvar, ju mer osäker har jag blivit. Just nu känns det som att det är en yttepytteliten fördel Lisa hos Pontus och Ida hos Marcus, men att det kan bli precis tvärtom också. Spännande, vi har ju blivit berövade lite av spänningen när två bönder redan valt och det åtminstone hos Daniel varit rätt självklart länge vem han kommer välja. :D

Utifrån bryggan till nästa veckas program undrar jag hur Pontus och den resan egentligen var. Jag har haft känslan ett tag men fick den lite starkare efter kvällens program, vill han ens hitta kärleken eller är karriären det som styr?

Alltså Stefan, vilket komplett fynd för TV4/BSF (och inte minst för Hanna :love:). Kan inte komma på många tv-bönder som har varit så mycket sig själv och samtidigt så himla trygg och mogen och vettig i sin framtoning. Omtänksam och respektfull mot alla tjejerna och talar så fint och innerligt om Hanna.

Ibland har det känts som att konceptet delvis bygger på att det ska finnas mer eller mindre socialt udda och kameraovana människor med som tittarna kan förfasa sig över eller skratta åt. Men gladast blir man av att följa deltagare som Stefan. Särskilt med ett lyckligt slut. :heart

Det var spännande in i det sista med valen för både Marcus och Pontus. Trodde att Marcus skulle välja Ida, och tror tyvärr inte att han och Isabelle kommer bli ett par efter programmet.

Trodde att Pontus skulle välja Lisa, men klippningen gjorde det svårt att vara riktigt säker. Är osäker på om det kommer hålla mellan dem. Tycker de verkar passa bra ihop, så hoppas såklart att känslorna växer.

Daniel och Alexandra är upp över öronen förälskade. Det konmer nog hålla om inte det praktiska med barnen blir för svårt för att det ska funka i längden.

Stefan och Hanna är ju underbart fina ihop. Stefan kan verkligen inte tona ner sina känslor och det är så härligt att se.

Jag håller så med dig om Stefan @Lillgrådis helt fantastiskt att se verkligen!

Däremot tycker jag att Linda var tämligen oengagerad när hon skulle berätta vart de ska åka. Allt var superfint landskap, typ :confused:

Jag satt o funderade på hur heelt olika resor de fick/får?

Är det skräddarsytt för att passa praktiskt (kanske inte kan åka långt/ funkar inte med barn-gård eller dylikt) eller har de haft önskemål eller blivit tillfrågade på nåt vis?

Lite skillnad på spanien och Bornholm (var det väl?) kan jag tycka?

Stefan och Hanna: Man blir ju glad i hela kroppen av att se dom. Kärlek!!

Daniel och Alexandra: Absolut förälskelse. Tror också att det kommer att bli ett förhållande om inte barnsituationen skulle sätta stopp. Men man måste ju våga prova :up:

Markus kommer inte hitta kärleken denna gången. Han förväntar sig bomber och raketer och pratar lite väl mycket om barn och giftemål. Helst redan i morgon. Jag tycker inte han är realistisk i sina förväntningar.

Pontus: känns som han gör ett val bara för att ett ska göras. Han känns inte helt jättetänd på att hitta en partner för livet just nu. Blir inte förvånad om det inte blir något förhållande och jag tror han tycker det är helt okej att vara singel ett tag till.

Sambons reaktion om Pontus: Låter som han pratar om djur när han pratar om tjejernas "egenskaper".

Mina reflektioner av dagens avsnitt:

Alltså Stefan och Hanna :love: de är så fina tillsammans och passar så bra ihop! Kul att hennes farsa var lika skön som Stefan!

Jag hoppades på Lisa redan från början och är glad att Pontus valde henne! Hon verkar så härlig och jag tror att hennes personlighet kan locka fram sidor hos Pontus som han kanske "hållt undan" för oss som tittar, och få honom att öppna sig för henne. Han verkar trivas ihop med henne, jag upplever att han känner sig trygg i hennes sällskap. Han verkar mer avslappnad efter valet :)

Får erkänna att jag haft dålig koll på Marcus tjejer (han valde den yngre va?), men det lilla de visade av nästa veckas avsnitt så verkar hon inte vara så imponerad. Och allt hans prat om "barn och bröllop" kommer lite väl ofta, jag hade fått panik :crazy:

Vad det gäller Alex och Daniel så blir det nog tufft rent praktiskt, vardagen ska ju fungera också och det kanske blir svårt att lösa logistik etc. med totalt sex barn (tre var va?) Men å andra sidan så har ju folk antagligen löst större problem i livet så det är ju bara att hoppas att det fungerar för dem:)

Får erkänna att jag haft dålig koll på Marcus tjejer (han valde den yngre va?), men det lilla de visade av nästa veckas avsnitt så verkar hon inte vara så imponerad. Och allt hans prat om "barn och bröllop" kommer lite väl ofta, jag hade fått panik :crazy:

Nej han verkar ju inte sådär överväldigande förälskad själv heller. Kan iofs bero på att han inte är den personen som sprudlar av känslor framför kameran eller att det behövs mer tid på tu man hand. Men det gör ändå att man studsar lite mer över att just Marcus är den som oftast talar om barn och bröllop. Som att "ja, det här får duga" för det större ändamålet och sedan får det där med känslorna vara sekundärt.

(som vanligt: allt ovanstående med alla reservationer för det begränsade och klippta intryck man får av programmet)

Lisa och Pontus har jag däremot lite högre förhoppningar på, ska bli spännande att se när de får lite mer tid ensamma på resan. :)

Jag satt o funderade på hur heelt olika resor de fick/får?

Är det skräddarsytt för att passa praktiskt (kanske inte kan åka långt/ funkar inte med barn-gård eller dylikt) eller har de haft önskemål eller blivit tillfrågade på nåt vis?

Lite skillnad på spanien och Bornholm (var det väl?) kan jag tycka?

Bornholm var lite trist men för egen del hade jag hellre åkt till Skottland än Spanien. Det där att gäsa i solen i 40 graders värme är typiskt beteende för socialgrupp 3.

Stefan och Hanna :love:

Det verkar som om Marcus tror att han är världens kap och att en tjej ska vara lycklig över att bara få leva med honom. HAN ska inte göra något, utan allt ska bara flyta på felfritt och så ska det springa omkring några barn i huset. Tycker Isabelle verkar vara för bra för honom, av det vi har fått se...

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar