Bonde söker fru 2015

Ibland tänker jag hur kul det hade varit att jobba med ljudsättning till TV-program och film! Så mycket effekt som skapas med ljudet som ligger på, och så snyggt när de verkligen träffar rätt med valt ljud, t ex låtval.
(Och sen undrar jag om de som jobbar med sånt har sjukt mycket låtar i sitt huvud, eller om de har teknisk hjälp för att hitta den perfekta låten/ljudet)
Jag tänkte för en gång skull lite på val av musik det här programmet.
För jag reagerade på att de spelade två stycken "slut på relationen -låtar ". Veronica Maggio- snälla bli min och Danny Saucedo- brinner i bröstet, precis när det skulle vara som mest romantiskt.:confused:

Jag tänkte för en gång skull lite på val av musik det här programmet.
För jag reagerade på att de spelade två stycken "slut på relationen -låtar ". Veronica Maggio- snälla bli min och Danny Saucedo- brinner i bröstet, precis när det skulle vara som mest romantiskt.:confused:
Det reagerade jag också på! Kanske är det någon smyghint från producenterna till de uppmärksamma tittarna att det är de som inte blir valda? Alltså att den av Marcus tjejer som var med honom då när låten spelades (kommer inte ihåg vem som är vem) är den som blir bortvald i nästa program? Lite långsökt kanske, men jag hade nog gjort så om jag fick bestämma musiken:D

Det jag tänker, är att om man är bonde och så gärna vill ha en fru, varför ska man då testkyssa alla två som är kvar :confused: (Som ni förstår tänker jag på Pontus och Markus.) Ska det verkligen vara nödvändigt och varför i hela friden då?

Det jag tänker, är att om man är bonde och så gärna vill ha en fru, varför ska man då testkyssa alla två som är kvar :confused: (Som ni förstår tänker jag på Pontus och Markus.) Ska det verkligen vara nödvändigt och varför i hela friden då?
Hellre "bara" två än allihop på gruppdejten som nån gjorde för något år sen ;)

Hellre "bara" två än allihop på gruppdejten som nån gjorde för något år sen ;)

Håller med. Även om jag kan känna att man kanske bara "ska" kyssas med båda om det känns riktigt rätt att göra det. Utifrån känslan vi fick av i onsdags hade jag nog klassat Pontus kyss med Lisa i den "okej" kategorin. Cecilias dejt har ju inte visats än. Däremot tyckte jag nog också lite att Marcus nästan "anföll" sina dejter, men känslan var mer åt det "okej" hållet med den sista, Ida. Med Isabelle kändes det lite påtvingat.

Håller med. Även om jag kan känna att man kanske bara "ska" kyssas med båda om det känns riktigt rätt att göra det. Utifrån känslan vi fick av i onsdags hade jag nog klassat Pontus kyss med Lisa i den "okej" kategorin. Cecilias dejt har ju inte visats än. Däremot tyckte jag nog också lite att Marcus nästan "anföll" sina dejter, men känslan var mer åt det "okej" hållet med den sista, Ida. Med Isabelle kändes det lite påtvingat.
Vilken tur att ni recenserar pussandet åt mig! Jag klarar nämligen inte av att titta på det, det blir alldeles för intimt för mig :o
Jag är likadan i verkliga livet, då måste jag titta åt ett annat håll.
Tyvärr kan man ju inte gå omkring med en kudde att hålla framför ansiktet, det funkar bara i TV-soffan :D

F ö så när dom är veliga och ska provkyssa flera, då brukar det inte vara så starka känslor egentligen.
Föreställ er t ex att Daniel skulle provkyssa Kajsa och Madeleine för säkerhets skull - nä det går liksom inte.

F ö så när dom är veliga och ska provkyssa flera, då brukar det inte vara så starka känslor egentligen.
Föreställ er t ex att Daniel skulle provkyssa Kajsa och Madeleine för säkerhets skull - nä det går liksom inte.

Håller med dig. Varken Daniel eller Stefan har "varit på" fler än den de har valt (i brist på bättre ord, anfalla kändes inte heller bra ;)), och det är nog de jag tror mest på långsiktigt i årets upplaga. Marcus är den jag tror minst på, och det är också där det har känts mest forcerat.

Håller med dig. Varken Daniel eller Stefan har "varit på" fler än den de har valt (i brist på bättre ord, anfalla kändes inte heller bra ;)), och det är nog de jag tror mest på långsiktigt i årets upplaga. Marcus är den jag tror minst på, och det är också där det har känts mest forcerat.
Håller med dig (igen! Du är verkar klok du:D)

Håller med dig (igen! Du är verkar klok du:D)

:D Tack.

Sen hör det väl lite till saken när det gäller Marcus, att om man jämför honom med Pontus (i och med att de andra två redan har valt vem de vill ha kvar sist så räknar jag bort dem ur resonemanget nu) att Pontus faktiskt har haft mer tid på sig att lära känna sina kandidater. Lisa till exempel fick jag en känsla av att Pontus fastnade lite extra för redan vid brevet, när hon sjöng, och den tanken bekräftades ju lite i onsdags på dejten när Pontus tog upp det. Då har han haft en speeddejt och en gruppdejt på sig att lära känna Lisa innan hon ens kom till gården. Cecilia har väl i så fall känts mer anonym tidigt i programmet.

Marcus situation är ju onekligen speciell. Han fick ju nästan en ny slags gruppdejt med de nya tjejerna när de kom till gården, och de har ju varit så många. Han har inte, av förklarliga skäl och inget anklagande, haft samma tid med de två tjejer han nu har kvar, jämfört med vad Pontus haft. Och det är väl lite därför det känns forcerat från hans sida.

Det kan ju äcen vara så att man är attraherad av flera och även vill känna på hur attraherade de är av än själv.

Daniel har ju varit fast vid Alexandra från start så det tycker jag är skillnad.

Det kan ju äcen vara så att man är attraherad av flera och även vill känna på hur attraherade de är av än själv.

Daniel har ju varit fast vid Alexandra från start så det tycker jag är skillnad.

Vill man ha någon, då vill man ju vara med den personen och ingen annan. Därför skulle jag inte behöva "testkyssa" flera. Som Daniel alltså.

Att vela mellan två skulle betyda att jag inte vill ha någon av dem, egentligen :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar