Bonde söker fru 2015

Jag tror inte heller att Puntus hade räknat med att det skulle bli såhär, en jag känner känner en som känner honom (Bra källa va :D ) som sa att han är en bortskämd fjant (inte mina ord) som ville ligga .... Garderar mig mot sanningshalten i det uttalandet!

Känns som att det skulle vara smidigare att få med någon hem från krogen än att ställa upp i bonde söker fru om man bara är skulle vara ute efter att få ligga, kan jag tycka.

Åh Pia! :heart Stackarn, det där var tufft! Men härligt att höra Stefan prata om Hanna och att se dem tillsammans. Hoppas hon mjuknar och vågar släppa in honom ordentligt i hjärtat nu!

Angående Daniels handhållande i förra avsnittet så tycker jag att det var en fin gest för att visa sitt stöd när de andra tjejerna gick iväg, och för att stötta Alexandra i vad de skulle säga. Jag tycker att det var ett bra val av honom hursomhelst.

Jag hoppas att det blir Pontus och Lisa, jag tror mer på dem i det långa loppet, men har en känsla av att det kan bli Cecilia han väljer. Han tycker nog om båda två men de är väldigt olika! Svårt val för honom tror jag.

Marcus har framstått som mycket mer sympatisk nu de senaste avsnitten. Jag tror han väljer den första tjejen han gick på date med (Isabelle?). Men jag tycker att han var lite "pushig" när han pussade henne och lutade huvudet mot henne. Det var inte riktigt stämning för det egentligen kände jag, men jag var ju inte där.

På andra dejten kändes det också lite "oj hoppsan!" när han la armen om tjejen. Men hon slappnade ju av och verkade tycka att det var ok efter första överraskningen. Jag kan ju ha tolkat hennes reaktion fel, men det kändes som om det var en "oj det var oväntat"-reaktion.

Stefan-Hanna
Pontus - Lisa
Markus- o den tjejen han gick iväg med o såg ut som en förälskad fjortis med :D

Jag tror inte heller att Puntus hade räknat med att det skulle bli såhär, en jag känner känner en som känner honom (Bra källa va :D ) som sa att han är en bortskämd fjant (inte mina ord) som ville ligga .... Garderar mig mot sanningshalten i det uttalandet!

jag funderar lite på varför man skriver om man inte kan tänka sig att flytta? Känns j som ett troligt scenario om man blir vald..

Det är inte min bild av Pontus och jag har träffat honom ett antal gånger och vi har ett antal gemensamma vänner.

Stefan och Hanna är ju fantastiska! Så himla fint han pratar om henne.
Jag hoppas verkligen att Pontus väljer Lisa, det känns mycket mer avlappnat mellan dem och jag har lite en känsla av att han funderar på Cecilia för att hon skulle passa bättre in i hans liv även om han har det roligare med Lisa, har för mig att han sagt något liknande? Det känns i såfall som fel val men får för mig att han kommer välja C.

Alltså jag tyckte Marcus var helfestlig igår!
Han var ungefär så osmidig som jag själv hade kunnat vara, när tjejen lite fint sådär pratade om hans ögonfärg och han svarade att de är bajsbruna... :D
Och bröt ihop lite när det spelades fin musik som helt tystnade när Isabelle (?) sa att hon ville ha en liten Kerstin och Marcus sa "Där sket det sig". :bump:

Tycker det är fantastiskt att se både Stefan och Hanna, och Daniel och Alexandra tillsammans. Även om jag tyckte fruktansvärt synd om Pia.

Lisa verkar vara en sån människa jag verkligen skulle vilja umgås med. Så glad och positiv. Nu vet ju inte jag hur Pontus är i verkligheten, men av den bild man får av Pontus i programmet så känns Lisa som en perfekt motpol till honom. Cecilia känns väl kanske lite allvarligare? Men jag vill nog se Pontus dejt med Cecilia innan jag riktigt uttalar mig om hans slutgiltiga val.

Marcus blev jag bara mer osäker på, hade Isabelle som trolig kandidat innan, men tyckte nästan det svängde lite mot Ida efter deras dejt? Jag förstår ju att det där han svarade när Isabelle sa att hon ville ha en Kerstin var ett skämt, men tyckte mest det var pinsamt. Han avsåg säkert att skoja, men men nej, det blev bara skämskudde av det hela. Annars håller jag med om att bilden av honom har varit bättre de sista avsnitten.

Alla i tråden verkar luta åt samma håll, så även jag... ;)

Jag tycker också att Pontus "borde" välja Lisa, men han kommer säkert att välja Cicci :meh:

Jag har fastnat för Ida hos Markus, hon verkar så jordnära och ha humor. Jag tog också fram skämsugglan (vi har en sån i vår tv-soffa :p) när Markus svarade "där sket det sig" till Isabell... :angel:

Alltså Stefan och Hanna :love:. Känner stor sympati för Pia och tyckte att Stefan kunde ha kostat på sig ett "förlåt" för att han inte dansat med Pia på hela kvällen, men det syntes ju lång väg att han tyckte det var jobbigt att prata med henne...

Jag som tyckte Daniel var en snygging i presentationen och fram till gruppdejterna ungefär, sen har det bara gått utför... förstår att han blev kär i Alexandra, dom passar bra ihop, men deras relation lämnar mig oberörd. Älgkalvarna däremot :love::love::love:.

Tackar Stefan för denna säsong - han är den jag kommer att minnas :up:

Jag följer Bonde Söker Fru så gott det går ifrån England - jag kan tyvärr inte se programmet i sin helhet utan bara de klipp som TV4 lägger upp. När de visade Stefan och Hanna fick jag för mig att ffa hon tycker att det är ganska jobbigt att visa känslor inför kameran? Hon har ju liksom sin attityd och den släpper hon inte riktigt på, inte ens när det är uppenbart att Stefan blivit kär i henne och hon tvärsäkert säger att hon vill stanna och att hon har känt efter tillräckligt. Hoppas de finner varandra ordentligt när kamerorna stängs av :).

Jag tänkte på samma sak @snow, tycker det var ganska tydligt att Hanna absolut inte var bekväm med att det samtalet skedde framför kameran. Inte lätt för Stefan heller att prata om det när hon tycker kamera-grejen är så jobbig. Jag förstår henne verkligen, jag skulle nog ha svårt att prata känslor med en man jag känt så kort tid utan tv närvarande, med tv hade jag väl bara svarat ja och nej. Tror det kommer gynna dem att få vara för sig själva.

För övrigt älskar jag att Stefan är ödmjuk nog att inte ta för givet att Hanna hade fattat tycke för honom/ville stanna på gården. Nog för att alla tjejerna skrivit för att de hade intresse för att träffa mannen i fråga, men därifrån till kärlek är steget långt. All eloge till Stefan, man vinner mycket på att visa sin sanna sida!

Alltså var det bara jag som noterade Stefans fantastiska solbränna på ryggen? Ett stort vitt X efter hängslena. :rofl: Han är så störtskön, jag kommer verkligen sakna honom efter att säsongen är slut.

För övrigt tyckte jag Markus nästan överföll tjejerna med sina pussar. O_o Det var som om han bestämt sig för att det skulle bli en puss på daten, oavsett hur stämningen var.

Däremot blev jag nästan kär när jag såg Pontus och Lisa. :love: Tror det kan bli superbra med dem, men å andra sidan har jag inte sett honom så mycket med Cecilia.

Daniel och Alexandra är supersöta ihop, hoppas de får det att fungera trots avstånden.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar