Bonde söker fru 2015

Fast jag upplevde det inte alls så? Bara att hon kanske inte var beredd att flytta med en gång..

Jag menar, det tycker jag är en rätt sund inställning, att vara medveten om att det kommer krävas en del för att kunna flytta på sig om en har ett "stabilt" liv någon annanstans. Typ mycket sundare än att bara säga att en är beträffar flytta utan att reflektera över vad det innebär.

Så ja, jag upplevde henne mest som realistisk snarare än att hon inte ville flytta alls :)

Ja, så tänkte jag med, det kändes sunt att hon tänkte att det skulle bli en process. Verkar ju väldigt konstigt annars, hon har ju ett helt liv någon annanstans och vanligtvis är det ju en process att flytta ihop och inget som sker första halvåret. Tror däremot att Markud valde bort henne pga att hon uttryckte det på det viset, han verkade lägga stor vikt vid det och inte riktigt ha någon förståelse för att det inte bara är att flytta in. Han vill nog ha det lite enklare.

Fast jag upplevde det inte alls så? Bara att hon kanske inte var beredd att flytta med en gång..

Jag menar, det tycker jag är en rätt sund inställning, att vara medveten om att det kommer krävas en del för att kunna flytta på sig om en har ett "stabilt" liv någon annanstans. Typ mycket sundare än att bara säga att en är beträffar flytta utan att reflektera över vad det innebär.

Så ja, jag upplevde henne mest som realistisk snarare än att hon inte ville flytta alls :)

Jag uppfattade det nog också så, men för Marcus del var det nog tungan på vågen när hon tänkte mer långsiktigt. Marcus verkar väldigt "på" med att skaffa familj och barn, och det kanske inte är så konstigt. Både Daniel och Stefan har ju barn, Stefan är dessutom ganska många år yngre, och Pontus är ju i ett helt annat stadie i livet. Men det känns som att Marcus vill ha en tjej som vill flytta dit direkt och sen tuta och köra. Det är en av anledningarna till att jag inte tror att det kommer bli en hållbar relation för Marcus i slutänden.

Nu har det spårat ur alldeles här. Kommentar efter kommentar om könsroller, feminism, manshat, kvinnohat ... Nu känner jag att antingen fortsätter vi att diskutera programmet, alternativt startar jag en ny tråd eller annat diskussionsforum för programmet, så får ni som hellre går igång på att diskutera könsroller och feminisim fortsätta att hålla på med det här. Fast då är det det bästa om tråden får byta namn.

Jag slänger ut en sista fråga för att kolla hur många av er som är på att fortsätta diskutera programmet:

Det verkar nu uppenbart för många att Stefan kommer att välja Hanna. Men är det egentligen så säkert? Själv lurades jag av klippningen förra gången där man först ser Pia och Stefan tillsammans och i ett senare klipp direkt efter ser man att Stefan säger att han är kär. Alltså är det klippt för att man ska tro att det ska vara Pia. Senaste gången ser man att Stefan säger att han är kär direkt efter han och Hanna varit tillsammans. Men det här är också två olika klippningar. Vad tror ni om detta?
Jag har ni rensat lite efter detta inlägg.
Jag hoppas tråden nu kan hålla sig mer till ämnet, då det finns andra trådar runt bl a feminism.
Det kunde säkert ha rensats mer, men det kanske kan vara bra att vissa dumheter står kvar för framtiden.
Ledsen för avbrottet, återgå nu gärna till tråden.

Hur många avsnitt är det kvar? Ska de göra sitt sista val idag eller nästa vecka?

Mina gissningar är:
Daniel - Alexandra :angel:
Stefan - Hanna
Pontus - Lisa
Marcus - Isabelle

Marcus är svårast eftersom vi inte fått se så mkt från hans gård i jämförelse med övriga bönder, men gissar att Isabelle ligger bra till.

Det är avsnitt 10 av 13 ikväll, så jag gissar att om inte Stefan skickar hem Pia redan ikväll gör de sitt sista val nästa vecka, sen är det ett avsnitt med resa och sen återblicksavsnittet.

Daniel och Stefan betraktar jag nästan som klara med Alexandra och Hanna. Marcus tror jag väljer Isabelle, men håller med om att det är svårt när man fått se så pass mycket mindre av hans tjejer jämfört med de andra. Pontus tror jag Lisa med typ 60% chans jämfört med 40% för Cecilia. Han är den jag är mest osäker på.

Stefan-Hanna
Pontus - Lisa
Markus- o den tjejen han gick iväg med o såg ut som en förälskad fjortis med :D

Jag tror inte heller att Puntus hade räknat med att det skulle bli såhär, en jag känner känner en som känner honom (Bra källa va :D ) som sa att han är en bortskämd fjant (inte mina ord) som ville ligga .... Garderar mig mot sanningshalten i det uttalandet!

jag funderar lite på varför man skriver om man inte kan tänka sig att flytta? Känns j som ett troligt scenario om man blir vald..

Det är avsnitt 10 av 13 ikväll, så jag gissar att om inte Stefan skickar hem Pia redan ikväll gör de sitt sista val nästa vecka, sen är det ett avsnitt med resa och sen återblicksavsnittet.

Daniel och Stefan betraktar jag nästan som klara med Alexandra och Hanna. Marcus tror jag väljer Isabelle, men håller med om att det är svårt när man fått se så pass mycket mindre av hans tjejer jämfört med de andra. Pontus tror jag Lisa med typ 60% chans jämfört med 40% för Cecilia. Han är den jag är mest osäker på.

:eek: Menar du att det snart är slut? Men vad skall jag då göra med mitt liv? Måste jag börja se något annat datingprogram på tv då? :nailbiting:

jag funderar lite på varför man skriver om man inte kan tänka sig att flytta? Känns j som ett troligt scenario om man blir vald..

Det undrar jag också. Klart att man kanske inte kastar sig hals över huvudet in i något direkt när tv-kamerorna lämnat gården, men man måste ju ändå ha tagit ställning till att det är något som kan hända? Det lär ju inte vara så lätt att han flyttar på sig?

Jag önskar att tv4 kunde lägga ut gamla säsonger så man kunde underhålla sig med de. Skulle till och med kunna betala för det. Men det lär väl inte hända eftersom det inte hänt än... :(

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar