Bonde söker fru 2015

Jag följer Bonde Söker Fru så gott det går ifrån England - jag kan tyvärr inte se programmet i sin helhet utan bara de klipp som TV4 lägger upp. När de visade Stefan och Hanna fick jag för mig att ffa hon tycker att det är ganska jobbigt att visa känslor inför kameran? Hon har ju liksom sin attityd och den släpper hon inte riktigt på, inte ens när det är uppenbart att Stefan blivit kär i henne och hon tvärsäkert säger att hon vill stanna och att hon har känt efter tillräckligt. Hoppas de finner varandra ordentligt när kamerorna stängs av :).

Åjo med Hola kan du se programmet i sin helhet! Jag använder Hola rätt frekvent för att se program som bara kan visas i ursprungslandet!

Åjo med Hola kan du se programmet i sin helhet! Jag använder Hola rätt frekvent för att se program som bara kan visas i ursprungslandet!

Jag använder något liknande (tror jag, min sambo hjälpte mig med denna magi) som "fejkar" en svensk IP-adress och det fungerar för att se alla program på SVT, men inte TV4 :(.

Jag använder något liknande (tror jag, min sambo hjälpte mig med denna magi) som "fejkar" en svensk IP-adress och det fungerar för att se alla program på SVT, men inte TV4 :(.

Jag använder också svensk VPN-server och den funkar med TV4. Fast det finns ju ett helt gäng såna tjänster och alla kanske inte funkar lika bra. Hjälper det att tömma cachen på browsern? Det hjälpte på min apple TV, som inte funkade med TV4 innan.

Tillägg till det jag skrev om pinsamhetsfaktorn när Marcus dissade Isabelles namnförslag. Det var säkert inte alls lika pinsamt för Isabelle i den stunden som det var för oss i tvsoffan. Som någon annan var inne på tidigare, det pinsamma var ju egentligen att musiken tystnade i samma ögonblick som Marcus sa att han inte var så förtjust i Kerstin. Den musiken är ju pålagd av tv och inget som hördes på deras dejt. :)

Jag använder också svensk VPN-server och den funkar med TV4. Fast det finns ju ett helt gäng såna tjänster och alla kanske inte funkar lika bra. Hjälper det att tömma cachen på browsern? Det hjälpte på min apple TV, som inte funkade med TV4 innan.

Jag kör alltid incognito-fönster vilket alltså fungerar för SVT:s tjänster men inte TV4. Tror tjänsten jag använder heter iPredator.

Sorry för off-topic, vet att ni är trötta på det i den här tråden. På ett sätt är det rätt skönt att bara se klippen eftersom varje avsnitt då blir förkortat till ca 10 minuter ;).

Fast jag upplevde det inte alls så? Bara att hon kanske inte var beredd att flytta med en gång..

Jag menar, det tycker jag är en rätt sund inställning, att vara medveten om att det kommer krävas en del för att kunna flytta på sig om en har ett "stabilt" liv någon annanstans. Typ mycket sundare än att bara säga att en är beträffar flytta utan att reflektera över vad det innebär.

Så ja, jag upplevde henne mest som realistisk snarare än att hon inte ville flytta alls :)

Ja, jag tänker samma! Såg nu att det blev lite fel formulerat. "Hon var inte alls beredd på att flytta dit direkt" menade jag, det lät inte som att det var ett "kanske" i det.

Marcus tror jag väljer Ida (hette hon så, har redan glömt...?), hon som han gick iväg med men den andra tjejen som blev kvar har jag ingen koll på alls. Med den nya tjejer var nog en rätt stor issue att hon inte alls var beredd på att flytta till gården.

F ö så menade jag Isabelle förra veckan, men nu har jag bytt till att satsa min slant på Ida istället (Om det inte är så att det är denna gång jag förväxlat dem, men jag har i alla fall bytt :D)

Där Marcus hade sin dejt var jag och killen och åt i somras. Superfint ställe utanför Örebro!

Då vet du om det brukar sitta ett ensamt par och äta ute på bryggan? :angel: Det satt ju folk längre bak i bild, jag tänkte bara att det måste kännas så himla konstigt att sitta där ute själva på bryggan :o

Marcus blev jag bara mer osäker på, hade Isabelle som trolig kandidat innan, men tyckte nästan det svängde lite mot Ida efter deras dejt? Jag förstår ju att det där han svarade när Isabelle sa att hon ville ha en Kerstin var ett skämt, men tyckte mest det var pinsamt. Han avsåg säkert att skoja, men men nej, det blev bara skämskudde av det hela. Annars håller jag med om att bilden av honom har varit bättre de sista avsnitten.

Jag är på @Sörlatungu's linje, jag tyckte bara det var kul :D Kom så tajmat, och sån humor gillar jag.

Tillägg till det jag skrev om pinsamhetsfaktorn när Marcus dissade Isabelles namnförslag. Det var säkert inte alls lika pinsamt för Isabelle i den stunden som det var för oss i tvsoffan. Som någon annan var inne på tidigare, det pinsamma var ju egentligen att musiken tystnade i samma ögonblick som Marcus sa att han inte var så förtjust i Kerstin. Den musiken är ju pålagd av tv och inget som hördes på deras dejt. :)

Ibland tänker jag hur kul det hade varit att jobba med ljudsättning till TV-program och film! Så mycket effekt som skapas med ljudet som ligger på, och så snyggt när de verkligen träffar rätt med valt ljud, t ex låtval.
(Och sen undrar jag om de som jobbar med sånt har sjukt mycket låtar i sitt huvud, eller om de har teknisk hjälp för att hitta den perfekta låten/ljudet)

Alltså... jag tror jag har blivit knäpp eller någonting... men nu har jag tittat på klippet med Stefan och Hanna typ tre gånger på rad och jag tycker det är lika gulligt varje gång :o:love::laugh: Det är typ som när jag var liten och läste enbart favoritavsnitten i mina favoritböcker flera gånger om bara för att :D

Ska bli kul att se hur det går för dem nästa vecka. Hoppas ju såklart på ett "och så levde de lyckliga i alla sina dagar" :p

För övrigt tyckte jag Markus nästan överföll tjejerna med sina pussar. O_o Det var som om han bestämt sig för att det skulle bli en puss på daten, oavsett hur stämningen var.

Däremot blev jag nästan kär när jag såg Pontus och Lisa. :love: Tror det kan bli superbra med dem, men å andra sidan har jag inte sett honom så mycket med Cecilia.

Daniel och Alexandra är supersöta ihop, hoppas de får det att fungera trots avstånden.

Marcus är rationell och vettig. Dock förstår han inte att du inte ska tala rationellt med en kvinna då hon är känslodriven.

Frågade förresten min fru vilken man hon finner minst attraktiv i BSF och hon svarade föga överraskande Marcus. Hon kunde inte sätta fingret på vad det var.

Ibland tänker jag hur kul det hade varit att jobba med ljudsättning till TV-program och film! Så mycket effekt som skapas med ljudet som ligger på, och så snyggt när de verkligen träffar rätt med valt ljud, t ex låtval.
(Och sen undrar jag om de som jobbar med sånt har sjukt mycket låtar i sitt huvud, eller om de har teknisk hjälp för att hitta den perfekta låten/ljudet)
I allmänhet har producenten mer eller mindre konkreta ideer när det handlar om musik, sen blir det i praktiken ofta ett samarbete mellan producent och den ljudtekniker som ljudbearbetar. Som regel bygger låtvalen på att folk, som du säger, har sjukt många låtar i sina huvuden. :) Mer teknikhjälp än Spotify förekommer inte såvitt jag vet, och jag borde veta.
(Sen är det ju mer än musikläggning i ljudbearbetningen, och totalt sett tycker jag att BSF är riktigt snyggt producerad både bild- och ljudmässigt. :bow: )

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Bolån, hur ska man tänka?
  • Valet i USA