Bonde söker fru 2015

Alltså jag har heller aldrig grejat att dejta flera samtidigt, jag har helt enkelt bara lyckats få känslor för en i taget och dessutom hade jag nog haft svårt att hålla flera bollar i luften sas.
Meeen, så är ju inte jag med i ett program där hela idén liksom är att man dejtar just flera för att sedan välja ut en av dem, så att man blir lite fysisk med fler än en person tycker jag inte alls är konstigt - ser ingen riktig skillnad direkt på att vara alldeles gullig, förtrolig och kramas med flera eller att då också pussas lite när man ändå är i farten liksom.

Äh, jag har inga problem att dejta flera och kyssa flera, han har ju inte lovat något.
Jag är inte så himla präktig.
Fast jag tror inte det handlar om att man är präktig eller inte, utan att man är säker på sina känslor utan att behöva kyssas, och behöver man kyssas för att vara säker så är troligtvis ingen av personerna rätt eftersom det krävs just kyssar för att vara säker. Det är såklart olika från person till person.

Rent moraliskt får man såklart kyssa hur många som helst.

Jag trodde tidigare att Isabelle blir Marcus val, men jag vågar mig nog på en ändring till Ida. Tyckte de verkade lite mer lika och avslappnade tillsammans. Kyssarna mellan Marcus och Isabelle såg stela ut och det såg inte direkt ut som att de ville fortsätta.

Håller fast vid att Pontus väljer Lisa, men vi har inte fått se han och Cecilia särskilt mycket för att få en bra bild över hur de funkar ihop.

Fast jag tror inte det handlar om att man är präktig eller inte, utan att man är säker på sina känslor utan att behöva kyssas, och behöver man kyssas för att vara säker så är troligtvis ingen av personerna rätt eftersom det krävs just kyssar för att vara säker. Det är såklart olika från person till person.

Rent moraliskt får man såklart kyssa hur många som helst.

Det beror nog på hur man är.
Jag kan absolut vara attraherad och intresserad av flera personer samtidigt och glatt hångla upp allihop för att välja den bästa.

Vill man ha någon, då vill man ju vara med den personen och ingen annan. Därför skulle jag inte behöva "testkyssa" flera. Som Daniel alltså.

Att vela mellan två skulle betyda att jag inte vill ha någon av dem, egentligen :p
Det där är ju så himla individuellt, så det känns lite dumt att säga att det ska vara på ett visst sätt.

Folk hanterar känslor olika helt enkelt och så länge alla är medvetna om situationen och ingen känner sig tvingad till att kyssas så är det väl inte jättemycket att förfasas över i det här fallet :)

Jag kan absolut vara attraherad och intresserad av flera personer samtidigt och glatt hångla upp allihop för att välja den bästa.

Tror också bara att man är väldigt olika - jag är nog din motsats ungefär och jag känner mig inte direkt präktig. Jag fungerar inte så, bara - har som sagt inte lyckats vara intresserad av flera samtidigt.

Jag funkar förvisso inte så, men jag ser heller inte att någon behöver oja sig över lite kyssar med olika personer och tala om huruvida det är en markör för hur mycket känslor någon har för någon annan. Det kan ju inte vi veta liksom (inte bara riktat till dig det här, utan mer spinoff)

Jag funkar förvisso inte så, men jag ser heller inte att någon behöver oja sig över lite kyssar med olika personer och tala om huruvida det är en markör för hur mycket känslor någon har för någon annan. Det kan ju inte vi veta liksom (inte bara riktat till dig det här, utan mer spinoff)
Det är väl bara en markör för kåthet.

Äh, jag har inga problem att dejta flera och kyssa flera, han har ju inte lovat något.
Jag är inte så himla präktig.

Då är jag nog väldigt präktig då :D Skulle aldrig klara att hålla på så, och det är antagligen den största anledningen till att jag (förutom att privatlivet försvinner under inspelningen) never ever skulle fixa att vara med i ett dejting program. Vilket det än är. För jag skulle troligtvis tycka att "vill han inte ha mig (utan att testa flera), så är det inte mig han vill ha."

Nej, det är sant, inget är lovat. Av någon. Så varför har det då blivit både ledsna och sura miner?

Då är jag nog väldigt präktig då :D Skulle aldrig klara att hålla på så, och det är antagligen den största anledningen till att jag (förutom att privatlivet försvinner under inspelningen) never ever skulle fixa att vara med i ett dejting program. Vilket det än är. För jag skulle troligtvis tycka att "vill han inte ha mig (utan att testa flera), så är det inte mig han vill ha."

Nej, det är sant, inget är lovat. Av någon. Så varför har det då blivit både ledsna och sura miner?

Mycket känslor, vinnarinstinkt?
Äh, jag vet inte. Jag är ganska krass och oromantisk på det sättet eftersom jag vet hur jag själv är.
Sen har jag inga problem att leva monogamt och vara trogen, men har jag inte lovat något kör jag bara på och tar vad jag vill ha :D

Äh, jag tycker att det är helt rimligt att kyssa de som är kvar när man är med i ett dejtingprogram. Om jag ser till mig själv så har jag kunnat gilla en snubbe asmycket, men när jag sen kysst honom så känns det liksom inte särskilt mycket.

Hade lätt velat provkyssa om jag haft två kvar och gillat båda. :p

Jag ser det nog lite för mycket ur tjejernas perspektiv, och att jag hade blivit ganska berörd negativt av att någon jag dejtade hade börjat hångla med någon annan, men så är jag ju inte med i dejtingprogram heller. :p Om jag försöker se det ur böndernas perspektiv är det mer förståeligt. Den här situationen skiljer sig ju markant från andra dejtingsituationer när man träffas på ett mer "normalt" sätt, och tjejerna vet ju också om vad de ger sig in på, att där kommer vara flera. Så för min del handlar det nog om att jag tolkar in mina egna känslor i det (fel) och att jag helt enkelt inte tycker om att dejta för att den där osäkerheten inte är någonting för mig.

Sen kan man väl känna att det finns ju lägen och lägen. Det var där jag kanske kände att Marcus nästan hoppade på sina tjejer, åtminstone Isabelle, om man jämför med exempelvis Pontus och Lisas dejt. Pussen/kyssen/vad vi nu kan kalla det med Isabelle kändes liksom mest stel och något som ingen av dem riktigt var bekväm med.

Jag ser inget konstigt eller olämpligt med att de kysser olika dejter.
Men det är min tolkning att mycket velande och resonerande handlar om att man egentligen inte känner så starkt. OBS MIN tolkning, inte fakta!
Sen är varje situation unik.
Spännande fortsättning följer nästa onsdag!

Jag undrar om TV4 tänker göra en ny twist. Den jag funderar på är Pontus, man har fått se honom så mycket med Lisa. Så det är kanske Cecilia som han väljer, men det är inte meningen att vi ska fatta det än?

Fö så är jag är lite besviken på att vi inte har fått träffa Pontus kattpojke, vart tog han vägen? :(

Jag undrar om TV4 tänker göra en ny twist. Den jag funderar på är Pontus, man har fått se honom så mycket med Lisa. Så det är kanske Cecilia som han väljer, men det är inte meningen att vi ska fatta det än?

Mycket möjligt. Lite så har det ju känts med Stefan också, att det var väldigt mycket fokus på Pia, och att man nästan därför var övertygad om att det var henne han tänkte välja. Jag tycker nästan Marielle fick mer tid i rutan än Hanna innan Marielle åkte hem, men det var ju onekligen Hanna han föll för. Å andra sidan har ju Alexandra känts som den självklara favoriten hos Daniel hela tiden, så jag vet inte riktigt.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar