Bonde söker fru 2015

Håller med om att det alltid är något par som får ett "tråkigare" resmål än de övriga. Jag som fryser konstant skulle ju typ dö om jag skulle åka till Grönland eller nått kallt ställe (som det var något år) och dessutom mögla ihop av avundsjuka för att någon annan fick Spanien. :angel:

Bornholm hade ju inte jag tyckt varit superupphetsande då jag varit där flera gånger, förvisso fint, men Danmark över lag är ju bara en fiskvart bort härifrån, så det känns väl inte superexotic precis. Men det var väl Daniel som fick det, och med tanke på hur långt upp i Sverige han bor kanske det hade varit som Italien för mig. :p

Jag längtar till nästa veckas avsnitt! Det är alltid lika spännande att se hur paren beter sig på resan; ifall de väljer dubbelrum eller separata rum, och ifall de ser obekväma ut i varandras sällskap eller om de håller på och pussas och har sig:)

Jag är helt övertygad om att alla kommer att välja dubbelrum!

Stefan och Hanna är så gulliga att jag får diabetes. Det var länge sen ett par gjort sånt avtryck i programmet. Utan tvekan tror jag det kommer hålla för dem, och fantastiskt att Stefan varit genuin och sig själv genom hela programmet.

Daniel och Alexandra kan säkert hålla om de bara ordnar upp sina familjeliv och kommer fram till en lösning där.

Pontus känns inte riktigt mogen för det som programmet dragit igång. Det känns lite som att när tjejerna, eller Lisa som blir nu, drar i ena armen och hästarna i den andra så blir det hästarna. Lisa kan säkert få igång honom ett tag när hon är så "på" (på ett positivt sätt), men efter det vi såg från nästa vecka kommer hon nog tröttna på att komma i andra hand. Han menar säkert inget illa med det, men jag tror faktiskt inte han var redo för det här.

Marcus tror jag inte det kommer hålla för knappt ens över nästa avsnitt. Jag förstår vart hans panik bottnar, men han kväver tjejerna med den. Han mer än någon av de andra, eftersom han faktiskt känt sina kortare tid. Även om han inte menar barn och äktenskap helst igår är det så han får det att låta. Plus att han har en attityd som är "jag är nog inte riktigt kär i någon av de här två, men jag måste ha en tjej så jag kan få barn nu, så då får jag ta det minst dåliga alternativet". Isabelle är så pass mycket yngre att hon inte har den paniken, jag hade inte stannat en sekund med en man som trycker så vansinnigt på familj efter så kort tid.

Fast Marcus verkar ju VÄLDIGT noga med vem han släpper in som sin framtida partner. Om inte gnistan finns, så verkar det inte som att han går in i ett förhållande. .

Är er favorit fortfarande densamma efter att ni sett i princip alla avsnitt? Min favorit var Olle, men han kom ju inte med ...

Stefan gillar jag ju också, förstås. Har sällan skådat en så öppen och varm människa någon gång ... Men även han har väl sina fläckar, antar jag. Från den sista intervjun man såg med Pia, så hade han tydligen bara haft ögon för Hanna, och i princip låtit Pia klara sig själv bland släktingar och bekanta. Inte helt schysst. Även om han var kär i Hanna måste han ju fortfarande uppmärksamma Pia, och inte få henne att känna sig utelämnad.

Ja, jag förstår att det är svårt att få en helt klar av en människa genom TV. Därför jag skrev att det verkar som det. Men du känner Marcus privat eller?

Nej, men Marcus är en väldigt tydlig och enkel person som är lätt att läsa. Har betydligt svårare att säga hur Daniel eller Pontus är då de har en betydligt högre grad av självcensur och är svårare att komma inpå livet.

Tyckte det var lite komiskt att tre par fick åka utomlands och ett till västkusten.
Jag hade fasen börjat gråta om någon gav mig en resa till västkusten när jag kunde fått Skottland :D
Så otacksam är jag :p
Jag tyckte också det var orättvist! Men tänkte sen att de säkert får de där resorna som sponsring, och Bornholm kör en ganska offensiv marknadsföring, så jag gissar att det är därför. De har fått resorna helt enkelt.

Nej, men Marcus är en väldigt tydlig och enkel person som är lätt att läsa. Har betydligt svårare att säga hur Daniel eller Pontus är då de har en betydligt högre grad av självcensur och är svårare att komma inpå livet.
Känns ändå lite väl kaxig att skriva att han ÄR si och så, när det bara är en person vi fått se på TV. Hur bra människoläsare man än är...

Är er favorit fortfarande densamma efter att ni sett i princip alla avsnitt? Min favorit var Olle, men han kom ju inte med ...

Jag kan väl inte säga att jag hade någon favorit från allra första början, alltså från det avsnittet som gick i våras. Marcus var den jag tyckte såg bäst ut, men han är definitivt den jag har allra svårast för i årets upplaga efter att ha sett hela säsongen. Sen första programmet från slottet har Stefan varit en favorit hos mig, och det har han absolut fortsatt vara sen dess. Jag blir nästan kär i Stefan när jag ser programmet, trots att han egentligen inte alls är "min typ".

Alltså Stefan och Hanna :love: :love: Man blir ju nästan lite nykär själv här i soffan! :D

Och angående resmål var det väl något par förra säsongen (?) som fick åka till Riga, det kändes inte direkt som högsta vinsten :p

Stefan gillar jag ju också, förstås. Har sällan skådat en så öppen och varm människa någon gång ... Men även han har väl sina fläckar, antar jag. Från den sista intervjun man såg med Pia, så hade han tydligen bara haft ögon för Hanna, och i princip låtit Pia klara sig själv bland släktingar och bekanta. Inte helt schysst. Även om han var kär i Hanna måste han ju fortfarande uppmärksamma Pia, och inte få henne att känna sig utelämnad.

Nja, det är ett friskhetstecken. Det finns inga genomschyssta människor utan folk har olika strängar på sin lyra.

Det är förövrigt inte svårt att förstå varför Stefan är så populär bland tittarna. Den typen av genuint öppna och trevliga människor som han företräder blir tyvärr allt ovanligare. Allt fler gömmer sig bakom politiska floskler som rimmar väl med rådande samhällsklimat. Stefan är annorlunda, han skippar flosklerna och visar att vara en bra människa handlar om hur du beter dig mot din omgivning, inte om din politiska hemvist.

Alltså Stefan och Hanna :love: :love: Man blir ju nästan lite nykär själv här i soffan! :D

Och angående resmål var det väl något par förra säsongen (?) som fick åka till Riga, det kändes inte direkt som högsta vinsten :p

Äsch. Riga är en tokfin stad. Söker man romantik går en storstadsresa före en solresa alla dagar i veckan. På min karta.

Nja, det är ett friskhetstecken. Det finns inga genomschyssta människor utan folk har olika strängar på sin lyra.

Det är förövrigt inte svårt att förstå varför Stefan är så populär bland tittarna. Den typen av genuint öppna och trevliga människor som han företräder blir tyvärr allt ovanligare. Allt fler gömmer sig bakom politiska floskler som rimmar väl med rådande samhällsklimat. Stefan är annorlunda, han skippar flosklerna och visar att vara en bra människa handlar om hur du beter dig mot din omgivning, inte om din politiska hemvist.

Tyvärr brukar vissa politiska hemvister gravt påverka hur man beter sig och uttrycker sig mot andra medmänniskor. Som när man inte tycker att kvinnor eller nyanlända ska ha samma möjligheter som en infödd vit man. Så du har både rätt och fel.

Men Kristoffer Appelquist uttryckte sig väl i ämnet i Tv igår, i sista avsnittet av Absolut Svensk. Rekommenderas.

Tyvärr brukar vissa politiska hemvister gravt påverka hur man beter sig och uttrycker sig mot andra medmänniskor. Som när man inte tycker att kvinnor eller nyanlända ska ha samma möjligheter som en infödd vit man. Så du har både rätt och fel.

Skulle vilja påstå att det är dina fördomar som gör att du tror att vissa beter sig bättre. Politisk inställning till flyktingar har inget med frågan att göra. Du kan förövrigt vara för stängda gränser och samtidigt vara trevlig mot de flyktingar som är här.

Hur ofta kommer man i kontakt med flyktingar förresten? 0,0001 procent av tiden för gemene man? Så det är märkligt att du ens nämner dem.

Tiden spenderas i regel med familj, kollegor och vänner och det är också främst där som du visar vad du går för.

Skulle vilja påstå att det är dina fördomar som gör att du tror att vissa beter sig bättre. Politisk inställning till flyktingar har inget med frågan att göra. Du kan förövrigt vara för stängda gränser och samtidigt vara trevlig mot de flyktingar som är här.

Inställningen till flyktingar har visst en på verkan hur man beter sig. Det beror ju på varför du vill stänga gränserna, vilket skiljer betydligt mellan de partier som i olika grader nu vill stänga gränserna.

Hur ofta kommer man i kontakt med flyktingar förresten? 0,0001 procent av tiden för gemene man? Så det är märkligt att du ens nämner dem.

För många andra än dig så är den tiden betydligt större än så, men det beror också på hur mycket intresse man har för att möta de nyanlända.

Det finns flera andra trådar om flyktingar och politik, så jag tycker vi fortsätter eventuella diskussioner i dem.

Tiden spenderas i regel med familj, kollegor och vänner och det är också främst där som du visar vad du går för.

Oj, vad jag inte håller med här. Det är snarare det bemötande som du ger dem du inte är vardagligt beroende av som visar vad du går för ur ett medmänskligt perspektiv.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar