Stefan gillar jag ju också, förstås. Har sällan skådat en så öppen och varm människa någon gång ... Men även han har väl sina fläckar, antar jag. Från den sista intervjun man såg med Pia, så hade han tydligen bara haft ögon för Hanna, och i princip låtit Pia klara sig själv bland släktingar och bekanta. Inte helt schysst. Även om han var kär i Hanna måste han ju fortfarande uppmärksamma Pia, och inte få henne att känna sig utelämnad.
Jag kan på sätt och vis också reagera på hur Stefan "behandlade" Pia vid festen. Men om man är helt ärligt, var det värre än att Pontus i princip struntade i Annie för att det var Lisa och Cecilia han ville ha kvar? Jag skulle tippa på att Pontus egentligen hade skickat hem Annie först om han hade fått göra sitt första val, men nu blev det ju inte så i och med att Linnea ville åka. Men han drog ju också bara iväg med Lisa och Cecilia hela tiden, och frågade hellre en av dem en gång till än att gå ut med Annie.
Stefan skötte hela biten med Marielle så himla snyggt, så det kanske är därför det känns mer "överraskande" med Pia. Men han kanske inte fick någon möjlighet att prata med varken Hanna eller Pia innan festen? Han var ju inte alls säker på Hannas känslor för honom, han ville kanske kolla det innan han sa något till Pia? Och så kom festen helt olägligt emellan? Jag tycker inte heller att det är helt schysst att "strunta i" Pia (om det nu är det han gjort), men samtidigt, hade han bestämt sig för Hanna men inte ville dra upp det på festen så ser jag inte att det är värre än att Pontus inte skickade hem Annie innan Linda kom?