Bonde söker fru 2015

Stefan gillar jag ju också, förstås. Har sällan skådat en så öppen och varm människa någon gång ... Men även han har väl sina fläckar, antar jag. Från den sista intervjun man såg med Pia, så hade han tydligen bara haft ögon för Hanna, och i princip låtit Pia klara sig själv bland släktingar och bekanta. Inte helt schysst. Även om han var kär i Hanna måste han ju fortfarande uppmärksamma Pia, och inte få henne att känna sig utelämnad.

Jag kan på sätt och vis också reagera på hur Stefan "behandlade" Pia vid festen. Men om man är helt ärligt, var det värre än att Pontus i princip struntade i Annie för att det var Lisa och Cecilia han ville ha kvar? Jag skulle tippa på att Pontus egentligen hade skickat hem Annie först om han hade fått göra sitt första val, men nu blev det ju inte så i och med att Linnea ville åka. Men han drog ju också bara iväg med Lisa och Cecilia hela tiden, och frågade hellre en av dem en gång till än att gå ut med Annie.

Stefan skötte hela biten med Marielle så himla snyggt, så det kanske är därför det känns mer "överraskande" med Pia. Men han kanske inte fick någon möjlighet att prata med varken Hanna eller Pia innan festen? Han var ju inte alls säker på Hannas känslor för honom, han ville kanske kolla det innan han sa något till Pia? Och så kom festen helt olägligt emellan? Jag tycker inte heller att det är helt schysst att "strunta i" Pia (om det nu är det han gjort), men samtidigt, hade han bestämt sig för Hanna men inte ville dra upp det på festen så ser jag inte att det är värre än att Pontus inte skickade hem Annie innan Linda kom?

Nja, det är ett friskhetstecken. Det finns inga genomschyssta människor utan folk har olika strängar på sin lyra.

Det är förövrigt inte svårt att förstå varför Stefan är så populär bland tittarna. Den typen av genuint öppna och trevliga människor som han företräder blir tyvärr allt ovanligare. Allt fler gömmer sig bakom politiska floskler som rimmar väl med rådande samhällsklimat. Stefan är annorlunda, han skippar flosklerna och visar att vara en bra människa handlar om hur du beter dig mot din omgivning, inte om din politiska hemvist.
Kul att du har ändrat dig om Stefan. Innan sa du att han var onödigt empatisk när han var rak och ärlig mot Marielle och dessutom gjorde tråkig tv. Nu är hans raka ärlighet tydligen inte så tråkig och onödig längre.......

Jag blev också lite förvånad över Marcus val, för jag ändrade mig till Ida efter deras dejt och att han väl sa något i stil med att "det kändes lite mer vid en av dejterna" och då var jag övertygad om att det var med Ida. Men Isabell är väl yngre? För Marcus verkar familjebildning vara väldigt viktigt och då kanske han valde den yngre, tänkte jag. Men jag hoppas att jag har fel, och att det har varit Isabelle han haft känslor för hela tiden. Ska bli spännande att se resan!

De andra valen var inte så förvånande, men det ska bli spännande att se resorna där också! Visst brukar det vara ett uppföljningsavsnitt sedan, typ "hur gick det sen"?

Jag tyckte också det var orättvist! Men tänkte sen att de säkert får de där resorna som sponsring, och Bornholm kör en ganska offensiv marknadsföring, så jag gissar att det är därför. De har fått resorna helt enkelt.

Tror jag med.

Äsch. Riga är en tokfin stad. Söker man romantik går en storstadsresa före en solresa alla dagar i veckan. På min karta.

Du har en bra poäng här. Det som är önskeresan för den ena är inte det för någon annan. Jag hoppas de ger resor litegrann efter intresse i alla fall.

Jag var förresten på just Bornholm för första gången bara för några år sedan och jag blev positivt överraskad! "En tur över till Dannmark och trängas med barnfamiljsturisterna typ men jag tar väl en tur över när jag ändå är i närheten så har man sett det" tänkte jag, men tji fick jag, det var låååångt mycket bättre :up::up::D

Skulle vilja påstå att det är dina fördomar som gör att du tror att vissa beter sig bättre. Politisk inställning till flyktingar har inget med frågan att göra. Du kan förövrigt vara för stängda gränser och samtidigt vara trevlig mot de flyktingar som är här.

Hur ofta kommer man i kontakt med flyktingar förresten? 0,0001 procent av tiden för gemene man? Så det är märkligt att du ens nämner dem.

Tiden spenderas i regel med familj, kollegor och vänner och det är också främst där som du visar vad du går för.

Oj, jag möter flyktingar och nyanlända varje vecka. Och inkluderar man dem som flytt för länge sedan, varje dag.

Senast ändrad:
Oj, vad jag inte håller med här. Det är snarare det bemötande som du ger dem du inte är vardagligt beroende av som visar vad du går för ur ett medmänskligt perspektiv.

Om du vill få en indikator på empati möjligtvis. Men vad är viktigast, att man har hög empati eller att man förbättrar livet för människorna omkring sig?

Om det förstnämnda gäller finns det inte mycket anledning för människor att bry sig då empatin i stort sett är konstant och medfödd.

Det är möjligt men rent generellt pratar svenskar obefintligt med nyanlända i förhållande till tiden vi talar med familjen, kollegor och vänner.

Sista inlägget i tråden i ämnet; eller så ingår en del flyktingar (både nya och gamla) i kollegor och vänner. I min familj ingår de inte, men det gör de ju för ytterligare andra. Dessutom är de svenskar så fort de fått medborgarskap.

Hela ditt sätt att prata om flyktingar "andas", först finns vi och sedan finns de andra. Otäckt. Men jag ska inte besudla tråden mer med den debatten, det finns gott om andra trådar.

För övrigt har jag inte fått några som helst vibbar av att Stefan i BSF skulle tycka illa om andra människor. Det är nämligen ingen PK-grej.

Sista inlägget i tråden i ämnet; eller så ingår en del flyktingar (både nya och gamla) i kollegor och vänner. I min familj ingår de inte, men det gör de ju för ytterligare andra. Dessutom är de svenskar så fort de fått medborgarskap.

Hela ditt sätt att prata om flyktingar "andas", först finns vi och sedan finns de andra. Otäckt. Men jag ska inte besudla tråden mer med den debatten, det finns gott om andra trådar.

För övrigt har jag inte fått några som helst vibbar av att Stefan i BSF skulle tycka illa om andra människor. Det är nämligen ingen PK-grej.

Det blir otäckt för dig eftersom du har fördomar om hur jag tycker och tänker samt tolkar och fyller i hålrum enligt dessa fördomar.

Det finns inga genomschyssta människor utan folk har olika strängar på sin lyra.

Nej, det var lite det jag försökte visa med mitt inlägg. Att även solen har sina fläckar. Jag tycker t ex inte att det är trevligt att sitta och rapa vid bordet, och att så tydligt favorisera en person framför andra. Speciellt tydligt blir det ju om det är två kvar. Men på något sätt kommer det i skymundan, eftersom han är så öppen och vänlig i övrigt. Han känns inte beräknande alls, och han verkar inte mena något illa. Det blir bara lite fel ibland, som det blir för oss alla. Det är nog det som gör att man gillar honom så mycket. Och som du säger, finns få som är så öppna (och hjärtliga, min kommentar) som han.

Nej, det var lite det jag försökte visa med mitt inlägg. Att även solen har sina fläckar. Jag tycker t ex inte att det är trevligt att sitta och rapa vid bordet, och att så tydligt favorisera en person framför andra. Speciellt tydligt blir det ju om det är två kvar. Men på något sätt kommer det i skymundan, eftersom han är så öppen och vänlig i övrigt. Han känns inte beräknande alls, och han verkar inte mena något illa. Det blir bara lite fel ibland, som det blir för oss alla. Det är nog det som gör att man gillar honom så mycket. Och som du säger, finns få som är så öppna (och hjärtliga, min kommentar) som han.

Men det är väl heller ingen här som påstått att han är ofelbar? För det fattar vi allihop att han inte är. Jag tycker inte heller att det är speciellt trevligt med någon som sitter och rapar när man äter, men så har ju inte jag skrivit dit heller. Poängen med Stefan är att han har varit sig själv rakt igenom hela programmet. Han har inte förställt sig, försökt skönmåla, utan visat verkligheten som den ÄR för den tjej (Hanna nu då) som hamnar på hans gård. En gissning är ju att Pontus inte kommer ha tid att glassa runt i limousin i framtiden, för att ta ett exempel. Men Stefan är fortfarande en människa, precis som alla andra. Vi tror inte han är någon superman, men just för att han visar att han är for real vinner han tittarnas hjärtan.

De andra tre försöker lite för mycket för att göra så gott intryck som möjligt. Daniel har det funkat bättre för sen det bara blev Alexandra kvar, men Pontus blir undanglidande och Marcus kläcker den ena grodan efter den andra i sina försök att visa sina bästa sidor. Resultatet blir liksom det omvända. Det känns mest bajsnödigt över hela beteendet.

Ja, spontant känns det ju som att chansen att det ska bli långvarig kärlek mellan dem är rätt minimal efter att ha läst det där? Samtidigt är ju media just media, och man kanske måste se avsnittet först innan man säger något, det kan ju vara en liten skitgrej som de helt har förstorat upp för att dra läsare.

Jag blir mycket förvånad om det verkligen hettar till på riktigt i kvällens avsnitt mellan de två bönder som inte riktigt "klickat" totalt än, det vill säga Pontus och Marcus. Det ska nog mycket till för att det ska bli hållbart där.

Och @Kiwifrukt
Jag är mest spänd på vad det är som hänt som gett upphov till det här :D Det brukar ju verkligen vara typ ingenting (som det med Annie och syftet blivit hett :grin: :D).

Så inte oväntat men så intressant att se vad som händer :D

En gissning är ju, efter att ha läst artikeln, att Pontus är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, och sen går det väl inte bra för honom på golfen, Lisa kommenterar något retsamt och han blir sur. Sen har media förstorat upp det till VÄRLDENS SVEK för att folk ska titta. :angel:

K
En gissning är ju, efter att ha läst artikeln, att Pontus är en tävlingsmänniska ut i fingerspetsarna, och sen går det väl inte bra för honom på golfen, Lisa kommenterar något retsamt och han blir sur. Sen har media förstorat upp det till VÄRLDENS SVEK för att folk ska titta. :angel:
kan vara nåt i den stilen :laugh:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Fälttävlansryttaren Pontus Hugosson är en av åtta bönder i första vändan av TV4:s populära serie "Bonde söker fru" i år. ... Källa /...
Svar
3
· Visningar
1 135
Senast: emli
·
Äldre Några här som såg säsongspremiären igår av Bonde söker fru? Vad tror ni om valet av tv-bönder? Någon som känner någon av bönderna eller...
24 25 26
Svar
517
· Visningar
59 934
Senast: Elina8
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar