Sv: Bollnäs!

jaså de var inte frida..
så han fick bli skånebo, trevligt för honom och kul att de verkar gå så bra för den nya ryttaren.

Lite sen men här kommer en kort beskrivning av Natte=)

Vi köpte honom för en månad sedan, han är Gelderländare och är 12 år som gått som körhäst sedan 2 år tillbax då han blev ridhäst=)
Han visar verkligen kapacitet för alla 3 grenarna, var ut på terrängen för 2 vec sen tror ja de var, de tyckte han var spännande men lite konstigt att galoppera bort från dom andra men det gick bara bra och vi tror de blir kanon:)
Så de va lite snabb beskrivning. har gjort en tråd om honom tidigare, 2 till å me haha så du kan ju kika på dom, står lite mer där å finns bilder:)

Lycka till i helgen, ja å Diana kommer å kikar på söndagen:)

Igår ringde dom från bollnäs.. jag o mamma plus 2 andra ska sitta hindervakter på söndag.. vinka när ni rider förbi hihi :D

Tvärr måste jag nog stryka mig :mad:
Har åkt på världens värsta influensa någonsin och jag skyhög feber.
Hästen har knappt blivit riden i veckan och jag lär nog inte bli frisk.
Kan jag resa mig ur sängen kommer jag på söndag och hejjer på er!

Nej, vilken otur. Hoppas du blir frisk snart i varje fall.

Någon som är intresserad av bukemiddag/fika på lördagen? :banana: :D
Måste säga att jag är väldigt tacksam över dressyrtiderna :bow:
Men fattar inte riktigt det där med hoppningen. Ska * vara samlad hoppning, varför bara den?

tror den * ska vara samlad för att de ska vara lite feststämning, första * som bollnäs har och första gången de är tävling på nya hoppbanan. så i samband med invigningen så får * ryttarna hoppa oxå.

Jag kommer nog bara sitta hindervakt i debutant häst för sen ska ja springa omkring o knäppa kort :D
Vet inte om jag åker ner på lördag men om jag gör de så gillar jag fika :D

hoppas du blir frisk sara. Hade jag bott hos er kunde jag ha hållit igång pållen din.

Men hjälp :crazy: Nu får man mindervärdeskomplex ju :p. Min kråka/rådjur kan ju inte hoppa.
Kommer inte klasserna innan redan ha hoppat? Då är väl banan redan "invigd"?

jo dom kommer hoppa på dagen men själva invigningen (klippa band o skåla ???) kommer vara på kvällen. så har jag fattat de iaf.

Nån som bor i bollnäs kanske kan berätta mera..jag är ju bara BRS.are på håll ;)

Jösses, okej. Gäller att rida väl och hålla sig i sadeln alltså annars blir det väl tårta också.:p
Igår stod det att det skulle vara regn på lördagen men nu verkar vi få helt okej väder. Hm.. bäst att ladda med lite regnkläder ändå.

Några ner kan vi nog få men bara vi får gå terrängen så :p
Vi får göra så gott vi kan :idea:

Vet faktiskt inte :o
1.10-1.15?

Vår uppfödning Walfwestas Bon Jovi ska starta debutant C-ponny med sin nya ryttare. Hoppas han sköter sig :love:

Några ner kan vi nog få men bara vi får gå terrängen så :p
Vi får göra så gott vi kan :idea:

Vet faktiskt inte :o
1.10-1.15?

Murray, lilla vän (fniss!), din häst kan hoppa *-ig hoppbana med förbundna ögon!:rofl: Så håll dig i och tänk "debutant" så flyger ni runt ska du se! Jag tror på er i alla lägen!:banana:

Jag vet!!!! :mad:
Jag har inte strykt mig ännu, men det känns lite fel mot kurreduttan och hoppa runt hela banan när han inte gått på hela veckan! :angel:

Ja, attans att du inte gör det. Hade för tusan kunnat köra honom till dig i helgen så hade du kunnat starta om jag inte hunnit blivit frisk! :p

Typsikt att man kommer på sånt smart efteråt! ;) :D

Ja, eftersom jag inte får vara med och tävla är jag gärna på lite fika istället och avundas er som får rida!:D

Är vi riktigt hungriga finns alltid MAX ett stenkast från ridskolan! :angel:

( Nu skriker min mage efter fet mat som kan stoppa influensan ;) )

Nu var du fyndig va :p
Båda har hopptränat idag och Sigge susade över lite större hinder och kom både kort och långt, utan att riva! :eek:
Och Lasse, den gasellen, har gått i ponny grupp och fått gå på deras avstånd (delvis) när det var långt. Gjorde han riktigt, riktigt bra, han som inte brukar ha problem att ta bort både ett och två språng vid vanliga avstånd.
Dessutom har han ändrat attityd TOTALT över en natt ( :confused: ) och var helt lugn vid sadling och även när jag suttit upp och börjat rida. Betedde sig som en normal häst :idea:
Sen att han stod och måttade om han skulle kunna hoppa stillastående ut ur "fortet" (1.80m hingststaket) är vår hemlis. Tack och lov bestämde han sig för att gräva hagen ännu djupare istället. :crazy:

Jösses amalia. Sitter och skriver som bäst när det blomman/träden börjar kraffsa (WTF? :eek: ). Så sticker det upp ett litet mushuvud ur ett sådant där blom"rör". Hur sjutton får man ut den? :crazy:
Himmel, den lever rövare där i. Katterna lär ju få det skojigt :crazy: :(

Alla prov och inlämningar i slut i skolan iaf så nu jag och hästarna ladda rejält inför helgen! :banana:

Här min nya kompis :D :
10400000.jpg

http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10400000-10409999/640x480/10400002.jpg
http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10390000-10399999/640x480/10399999.jpg
http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10400000-10409999/640x480/10400001.jpg
http://archive2.pixbox.se/arkivet/synligt_20/10400000-10409999/640x480/10400003.jpg

Ganska söt faktiskt, men jag håller upp fötterna från golvet :crazy:

Himmel, väldigt orädd av sig. Har varit och kraffsat på min axel flera gånger (resulterat i hjärtattack) :eek:

Senast ändrad:

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 750
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2