Sv: Bollnäs!

Det var i somras (-06) som partyt var under kursen och det var då jag hade lilla grå. Kursen Sigge var på var ett halvår eller 1 1/2 år tidigare.

FT_ryttare: Jag vet faktiskt inte riktigt. De har kvar henne i varje fall. Såg resultat från någon lokal LC eller LB dressyr och det var inte så jättebra :crazy:

Satt du vid banken tidigt på morgonen?? I såfall pratades vi vid, väder och myror :rofl: . Jag gick terrängen två varv på kort tid!

hmm, nu blir jag fundersam.
Jag klappade den svarta iallafall, så mkt vet jag! :D

Äsch dom är fina båda två, så nån av dom var det iallafall. :P

Om du satt vid hinder 4 i debutanten (ridhäst) kanske du såg mig också? Jag red utom tävlan på en vit (skimmelskäck) häst som knappt ville galoppera ner till banken (tog en lång omväg runt en människa m hund som stod på åkern) men hon hoppade 4:an riktigt bra. Sen stannade hon typ 50m innan kombinationen.. Men vi kom runt! :)

Åh, grattis!
Riktig avundsjuk.
Bilder är ett måste!
Hon knep nog för att se till att ni var ordentligen hemma igen ;)

Ja det va jag! Min häst va lite stirrig, å det va faktiskt bara en hund... :) Men efter kombinationen hade hon tittat av sig och gick lite mer av sig själv!

Har landat lite nu efter helgen och vill bara passa på att säga att Pelle (dvs banbyggaren) hade gjort ett kanon jobb och fått till riktigt fina banor i alla klasser, sen gjorde ju vädret på söndagen sitt till för att det skulle bli en riktigt härlig terrängdag. Hästarna tyckte nog "äntligen en bana som man kunde galoppera ordentligt på" vilket iofs innebar att en del red för fort, inte så konstigt kanske när man t.ex i Qvinnersta jagat allt vad man kunde och ändå red 30 sek för sakta... En liten eloge också till Tomas (hoppbyggarn) som bemödat sig och gjort en klurig * hoppbana där det gällde att hålla nerverna under kontroll. Hopprovet blev ju en riktig publikfriare :banana:

håller med dej om terrängbanan , dom har gjort ett otroligt jobb o fått banan i jättefint skick. Jag som var med på bollnäs allra första fälttävlan på flackåkern kan ju säga att de har blivit så mkt bättre. Dom utnyttjar verkligen hela området!

Synd bara att jag inte har nån häst att tävla med :p

Liknande trådar

Tävling Är det någon som kommer ihåg den klassiska serien Horse in Sports om olika grenar av ridsporten. Den gjordes 1987 en riktig blast from...
Svar
0
· Visningar
334
Senast: MJLee
·
Anläggning Hejsan svejsan. Jag har lite frågor angående underlag som är mer tillfälligt till en ungefär 4 m lång och 5 m bred spilta med slang...
Svar
2
· Visningar
343
Senast: tara
·
Hemmet Det här med logistiken kring mat är det nog få som uppskattar. Med småbarn och man som föredrar varm mat varje måltid är det en oändlig...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 750
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 418
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024