Bollnäs 30-31 maj

Sv: Bollnäs 30-31 maj

Vet du hur det kommer funka med samlade hoppningen ?

Ska man vänta tills alla dressyrstarter är gjorda och rida hoppningen sen?

Jag är taggad till tusen. Hoppas pållen är på sitt bästa dressyr humör på lördag bara.. :)

Jag känner mej jätteringrostig.
Vad med grejjer man måste hålla reda på, medical card, stor nr lapp, broddar, kvalpapper/ryttarbok osv.

sen är jag lite fundersam på detta med samlad hoppning.
hade tänkt rida dressyren o hoppningen på morgonen o sen åka hem med hästen.. men nu fattar jag de som att vi måste vara kvar hela dagen för att de är samlad hoppning (som jag antar är efter all dressyr?)

Ja, det är mycket att hålla reda på. Eftersom det är våran första fälttävlan har jag tänkt att vara med och se och lära! Men jag tror jag har handlat allt inför helgen.. Så det ska nog rulla på bra! Ja, jag såg det.. Hoppningen ser ju inte ut att börja förrän runt två tiden..?? Om jag fattat det rätt.
Väntar ivrigt på ett ryttarmeddelande...

Ja jag är jätte taggad men sjukt tråkit om det är så att hoppningen börjar efter all dressyr.
hoppas min gammla häst är lika taggad som jag. =)

Fast ponnierna håller ju på med dressyren till halv 4...
Dessutom stod de inget om hoppningen i ryttarmeddelandet.

Ojdå, då blir det ännu senare.. Vilken lång dag det kommer att bli! Ska upp vid fyra och knoppa.. Jippie!

Lång dag för hästarna som startar bland dom första om dom startar 16,00. (5-6 timmars väntan)

Den samlade hoppningen är bara för att alla ska få en bättre framridning till dressyren. Vi hade att välja mellan framridning till dressyren på gräs och hoppning direkt. Eller samlad hoppning efteråt och en bra framridning på stora arenan. Ska kolla upp om varför det inte stod något i ryttarmeddelandet om hoppningen???

lite fel tråd, men tänkte att du ville veta... 99 vann deb nyligen (fast det visste du kanske?)

Självklart visst jag det, ;), det var ju på hans tidigare "hemmabana"!! Pappsen hejade på ordentligt och gav H goda råd innan start....ungefär "sparka så mycket du kan....":D o det gjorde hon! Han sprang runt med spetsade öron och trivdes jättebra-dessutom var han i mycket fint skick! Kul!!

Till er som undrar kommer det mer info om den samlade hoppningen under kvällen på Bollnäs Ridsällskaps hemsida. Håll till godo.

Vad bra! För min del får dagen bli hur lång som helst, det ska bli såååå kul!! :laugh:

ja jag har precis varit i bollnäs o tränat hoppning och blivit uppdaterad.
Precis som du säger så är det pga framridningsmöjligheterna.

För mig blir de skit med hoppning vid 16 eftersom jag startar 9.12 på morgonen o inte har nån boxplats :S
Fast det drabbar ju inte bara mig.

jaja de är väl bara att bita ihop o rida.
Bättre är det att jag får starta terrängen tidigt så jag slipper värmen :D

ja lite tråkit att man själv börjar jobba kl 16 så vet inte riktigt hur jag ska fixa det här nu.... :(

Vet ni i vilken ordning klasserna kommer hoppa?

Jag tycker inte det varit något problem att rida fram på gräset som dom haft tidigare år och jag gör hundra gånger hellre så än har samlad hoppning. Med tanke på värmen som blivit lovad i helgen tar det mycket på hästarna att ladda om och komma igång igen inför hoppningen. Dessutom har framridningen dammat mycket när den varit på grus.

Jag vill inte gnälla, utan förstår självklart att man försöker göra det så bra för ryttarna om möjligt men jag håller inte riktigt med.

Det ska bli kul att träffa alla, kommer Bellapops? Och kul att få rida fina terrängen!

klasserna skulle tydligen hoppas i ungefär samma ordning som dressyren reds.

de hade varit en del klagomål att dom som red dressyr på utebanan blev störda av hoppningen som pågick på stora utebanan, samt framridningsmöjligheter.

vet inte om bella kommer, kan kolla med henne :)

ja det är p g a dessa klagomål som vi gör ett försök denna tävling med samlad hoppning. vem vet det blir kanske som vanligt nästa gång.

Själv va man tvungen att avanmäla sej nu när det blev så här, Sjukt tråkit men då åker jag till örebro nästa helg ist.

Jag måste få fråga vad det är för häst du har i deb? En ny,var är Lasse?

Jag har ju inte hängt med riktigt på slutet :p

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
295
Senast: miumiu
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
3 718
Senast: doppler
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka