Bollnäs 30-31 maj

Sv: Bollnäs 30-31 maj

Det är en ny, ja ;). Inte gjort något alls men tar sig väldigt bra. Lasse har det bra, vi har inte plats för honom här så han tränas och tävlas av en bekant.

klasserna skulle tydligen hoppas i ungefär samma ordning som dressyren reds.

de hade varit en del klagomål att dom som red dressyr på utebanan blev störda av hoppningen som pågick på stora utebanan, samt framridningsmöjligheter.vet inte om bella kommer, kan kolla med henne :)

:rofl::rofl::rofl: Du skämtar??? Sen när blir FT-hästar störda av hoppning?? På mängder av FT som jag varit på har t om ponnyernas terräng börjat när man som hästryttare ridit dressyren...det innebär högtalar referat o vildsint galopperande ponnyer och inte 17 är det ett problem för merparten?

Samlad hoppning är ingen höjdare, tycker iaf jag.

Åh vad spännande, det är typiskt att jag inte är hemma och kan beskåda den nya. Men det blir väl fler tillfällen :) Lycka till nu i helgen!

Störda av hoppningen kan jag nog också tycka är väl magstarkt :eek:

Det är ju dessutom en (med fälttävlansmått mätt) bra bit mellan hoppningen och utedressyrbanan.

Framridning på gräsbanan helt OK, däremot har det väl nåt år varit lite trångt och knöligt för ponnyerna i rasthagarna utanför ridhuset.

Det blir ibland lite svårt med regeln om att ponnyer och hästar måste skiljas åt, säger inte att en är fel, men det komplicerar rejält för arrangörerna

Ja jag trodde oxå att dom skämtade först, men tydligen inte.

Förhoppningsvis slipper vi detta bekymmer längre fram eftersom de planeras ett till ridhus på anläggningen.

Hurra för er som ska rida i helgen! Jag hoppas kunna komma och titta. Helst både lördag och söndag. FT_ryttares Calle är ju så fin och Murrays nya är jag ju så nyfiken på. Även bealeas bäbis.
Kanske man ska höra av sig till tävlingsledningen, fick ett mail igår om att det efterlystes hinderdomare. Kan ju passa på att bättra på brännan.

Jag är sååååååååååååååååå avis på er som ska rida.
Hoppas min lille klimp inser att FT är skoj och vill gå nästa år. Annars får jag skaffa en till.
Jag vill önska er alla LYCKA TILL i helgen. Go go go! :banana:

Fast nu är ju Calle hemma och Qrumelur är den som får följa med ;) Men han är ju söt han oxå :D

Nu har jag kommit hem efter en himla lång o varm dag i Bollnäs.
Kan väl inte vara annat än nöjd med unghästen som gick på 77% i dressyren,34.5 straff samt nolla i banhoppningen.
Var väldigt stadig o fin i dressyren, hade kunnat plocka nått poäng till men de räcker gott med dom vi fick ;)
Banhoppningen kändes inte lika bra som dressyren, han galopperade på bra men varken sög tag eller backade av mot hindren utan mera bara galopperade på i nått sorts vakuum, hade varit en lång dag för honom.
Hoppar de man styr på gör han iaf så nollan var enkel.

Ligger tvåa inför morgondagen och de blir spännande o se hur liten reagerar.

jag såg dig i terrängen idag:) såg ju riktigt bra ut! Du måste vara stolt över lillen;) Hur slutade det för er? åkte hem innan klassen var slut.

(ps. Sofia olsson, Diana Olsson lillasyster så du vet vem jag är;) haha )

Ja då var man hemma efter terrängdagen oxå.
Liten skötte sig strålande och galopperade runt banan, en aning misstänksamt och lite sicksack före några hinder men hoppade allt jag styrde på och var felfri.
Hade på känn att jag låg lite före tiden när jag kom upp ur vattnet så tog de lungt mot sista hindret, han var även lite trött så ville inte pressa på.
Red in på 3.22 och tiden var 3.21.. så nära att pricka optimaltiden :)
Fick iaf 0.4 straff att lägga till mina tidigare 34.5 så slutade på 34.9 och en andraplats.
Kunde inte göra något åt Maria Bredberg som verkar vara omöjlig just nu, seger i både 90 och 100 :bow:

bilder från helgen
BollnsMaj018.jpg

BollnsMaj008.jpg

BollnsMaj013.jpg

Hoppning, inte så bra bild
BollnsMaj033.jpg

Terräng
BollnsMaj046.jpg

BollnsMaj050.jpg

Han var verkligen jättefin och grattis!

Har kommit hem och klivit ur ett svalt bad och beskådar polkagris looken :eek::o efter en dag i solen

Är nöjd med Grolle, synd bara att när han faktiskt sköter sig får skitpoäng ändå, fast det visste vi redan innan :mad: har man en gång stött sig med Ö så har man.

Får också hoppas att man går igenom organisationen ordentligt innan nästa tävling.... Det var allt för mycket missar i väldigt mycket, tyvärr för Bollnäs kan mkt bättre än så här.

En viktig huvudfunktionär (utanför klubben) kommer i alla fall vara utbytt (eftersom det är internationellt) och det är tur för han stod för mycket av missarna

Själv hade jag solskyddsfaktor 30 så jag har klarat mig från polkagrislooken, jag ser fortfarande ut som ett spöke istället :)

Får tacka för gratulationerna, lilleman hade en del att bevisa med tanke på sina föräldrar ;) Även om den ena var en aning ur slag idag.

Grolle såg väldigt fin ut på terrängen, fort gick de :D
Sa bara svisch när dom drog förbi mig vid diket.

Grattis FT_ryttare! Gult är kult! :)

Tror jag hann se lite av Murrays dressyr igår och det jag hann se var fint. I övrigt har jag missat hela helgen, men jag hoppas kunna se mer nästa tävling.

Tja, så är det i Norrland...där grävs stridsyxan aldrig ned osv...:devil:

Men om jag läste rätt så hade Grolle sin lillebror med i 90-klassen? Rätt lustigt att bägge hamnade i Norrland...

För övrigt verkar det ha varit justa banor med tanke på få utvägringar..DET gillar vi!:bump::bow:

Men om jag läste rätt så hade Grolle sin lillebror med i 90-klassen? Rätt lustigt att bägge hamnade i Norrland...

I samma klubb dessutom... med några veckors mellanrum :D sen hopptränar de i samma grupp oxå

Stort grattis!! :laugh: Grattis till memmalotta också!

KL

Båda mina har skött sig jättebra i helgen. Den nye var jätteduktig i dressyren med tanke på rutinen även om jag tyckte att jag inte fick fram den traven han egentligen har. 39,8 var över förväntan och en 4:e plats. Klockren i hoppningen och nolla. Jätteduktig i terrängen och hoppade väldigt väl. Gick lite för bra för jag slappnade av för mycket på huset där han tittade till och jag hängde bara på när han pep förbi. Sen var det inga problem. Var kalas igenom vattnet, lilla skiijumpen och kombinationen så jag är mer än nöjd med den lille.

Sigge har också varit duktig. Tror det var solen för jag red runt som i dvala i dressyren. Kunde inte fokusera alls och hade ingen koll på programmet utan red lite som jag trodde och som kändes logiskt. Resten av tiden var hjärnan helt tomt eller så tänkte jag på andra saker. Min häst är så snäll och tacksam att vi ledde på 41,1. I hoppningen fick jag hjärnsläpp och slog på tvärnit framför ett hinder precis när han bjöd tag. :o Ett pet och tidsfel gjorde att vi la oss fyra. Gick som tåget i terrängen och det var väldigt enkelt. Gjorde en felbedömning på sista vattnet där min rutinerade gamla räv gick in och visade hur man ska göra :bow:

Sen vill jag ge cred till domaren i debutanten, superbra dömt! Behåll henne!! :bow: Väldigt trevlig terrängbana också i debutanten också. Kul att få känna på olika typhinder lagom för klassen. *-iga lika trevlig som tidigare ;)
Sen ang. samlade hoppningen har jag redan sagt vad jag tycker om och efter helgen är jag ännu mer missnöjd.

Med tanke på att jag dels red själv och sen blev sittandes vid hängande stocken så var fotomöjligheterna värdelösa.
Men fick en bra bild på dig o signal :)
BollnsMaj077.jpg

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: miumiu
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
5 6 7
Svar
135
· Visningar
3 718
Senast: doppler
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 277
Senast: Lady_S
·
Övr. Barn På återbesöket hos ögonläkaren bestämdes att mitt barn ska ha ögonlapp för ena ögat. Fyra timmar per dag, varje dag, i minst tre månader...
Svar
11
· Visningar
1 377
Senast: enough
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka