Ibland, men sällan sen något år tillbaka. Jag lyssnar ju mest och då är det lättare att bara byta bok än när jag sitter med en pappersbok i handen. "Skäms" mindre liksom, med en pappersbok kan jag få dåligt samvete för att jag överger den
Ja, ljudböcker ska vi inte ens tala om. Är uppläsaren jobbig och boken bara är ok så överger jag den tämligen omgående. Jag brukar ge bort böcker jag inte gillar illa med förhoppningen att någon annan uppskattar dem mer.
Beror på hur dålig den är och vilket humör jag är på. Mestadels nej, har jag inte fastnat efter 50-75 sidor lägger jag ner.
Jag försöker kämpa mig fram till sida 50 men det händer att jag inte ens tar mig dit. Vid de tillfällena brukar det vara språket som är största orsaken och inte handlingen.
Oftast inte. Men jag fastnade ändå i ”vart fasiken ska den här idiotin sluta?!”
Åh, det är så hög igenkänning på det där! Böcker som ger mig den känslan läser jag i regel ut. Det är lite samma känsla som när en fastnar i en dålig dokusåpa
Jag brukar inte göra det, men nu kan det bli så för att få till ett kryss...
Det var lite det här jag funderade kring. Eftersom det är flera i bingon som faktiskt läser hela böcker de inte gillar till sina kryss så blev jag nyfiken på om det är något som händer sas utanför binngon också. Jag har påbörjat tre eller fyra böcker redan som jag bara har känt att det här är inget för mig, alternativt inget jag orkar läsa just nu, och därför fortsatt på en annan bok.
Ja. Har lagt bort två böcker i mitt liv, som var så in i bomben skittråkiga att det inte gick. Mary Queen of Scots var farligt nära att bli den tredje och klarade sig enbart tack vare bokbingon. Annars är det oftast så att jag tänker ”det kanske tar sig” tills jag läst typ 80%, resterande 20% är jag för envis för att ge upp
Oj! Imponerande envishet Är inte boken om Mary en riktig tegelsten dessutom?