C
CBJack
Fick en liten fundering när jag läste en annan tråd ang Blue roan. Det finns en Islandshingst som heter Heimir frá Vatnsleysu, konstantskimmel och sk färgväxlare. Är det eg inte samma färg som Blue Roan?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Roan och konstantskimmel är samma sak.
Den på bilden ser ut som en blue roan. Finns också tex red roan, bay roan, palomino roan osv.
Färgväxlare vet jag inte vad det är?
om jag minns mina isisar ratt... (tror jag inte iofs det var ju ett tag sen...) ..sa ar fargvaxlare hastar som vaxlar farg sa drastiskt att det i vissa fall kravs sarskilda idhandlingar da de inte byter Nyans utan Farg.. pa nagot vis, antar att det ar nagon form av mutation i generna? Jag har ingen aning... men minns att det fanns iaf en hingst pa island for nagra ar sedan som bytte farg sa pass drastiskt att de fick modifiera hans idhandlingar.
...folk har val i stort sett alltid haft en fetich for spannande farger? Sjalv ar jag en sucker for sooty buckskins..
"Roliga", lite spannande farger har val i stort sett alltid trissat upp priser, om det gar hand i hand med att vi vill synas, gillar ha speciella saker eller helt enkelt bara Gillar fargen vet jag inte, men det ar ju det samma oavsett vart man tittar. En rolig farg ger automatiskt lite intressantare priser...
Ja visst är det så. Själv är jag såld på overos med blå ögon men jag skulle inte betala hutlöst med pengar bara för färgen. Jag vill nog ha liiiite mer häst än bara häftig färg
Det har du nog alldeles rätt i. Tycker mig också se mindre färg ju högre upp i klasserna man kommer.