Blir tokig

Golden_Heart

Trådstartare
Kommit precis hem ifrån att varit utomlands (Bulgarien). Massor av fina kläder för barn osv, men så förstör de sakerna med Kitty Katt märke eller liknande. Ingen måtta heller på Kitty Katt. Bläää.... Tex oerhört snygg liten handväska för en liten tjej i guld och beige, men så trycker de dit Kitty Katt märke.:mad: Okej, katthuvud hade jag kanske kunnat köpa men inte att det också står Kitty Katt. Å andra sidan, klädbutiker runt om är lika illa. Visst är det roligt när det är olika saker på tröjor osv, men man behöver inte låta det gå överstyr. :cool:
Marknaden är visserligen som den är, men lite jobbigt är det.:eek:

Sv: Blir tokig

Tänkte samma sak. Nog för att de brukar gilla att klä sig "vuxet" när de blir lite äldre men iaf..

En handvaska till en trearing? :crazy: :crazy...

Det beror nog lite på unge... Kompisens barn älskar att packa ner saker i väskor, så de har nog typ 10 stycken olika väskor i olika storlekar, allt från små "handväskor" till större ryggsäckar. Det packas och sorteras och flyttas på ena rummet till det andra och så tillbaka igen. :D Hanväskan har visat sig väldigt bra att ha "fikabröd" (virkade kondisbitar) i och man kan ha picnic överallt i huset... :D

min första tanke var

"vilka problem" :angel:

Gillar man inte hello kitty (som jag antar att du menar) så lyd visslans råd. Svårare än än så är det väl inte?

Precis!! Och vadå problem att alla tjejkläder är rosa och glittrar, det är väll bara att låta bli att köpa!? Dubbelmoral ;)

Klart det är trist att alla kläder har samma tryck. Hade det varit en treårig kille som ville haft handväskan så hade ni köpt den men om en tjej vill ha handväskan så är den för ung att hamna i könsroller.

Älskar buke av den anledningen att alla är så roliga utan att veta om det :D :devil:

Och du ar sa himla smart, eller hur?

Jag koper varken glitter, hello kitty eller handvaska till min trearing, oavsett kon. Kan du forklara mer vad du menar?

:rofl::rofl::rofl::rofl:

Detta är verkligen för roligt men jag orkar inte förklara för jag vet att "Argumentera aldrig med en idiot för de drar ner dig till sin egen nivå och där slår de dig med erfarenhet." och jag är ingen idiot ;)

Men jag ska läsa vidare och se på när ni klappar varandra på axeln och tycker ni är fantastiskt duktiga :rofl::banana:

Fast min 3-åring hade älskat en egen handväska! perfekt att transportera bilar i ju. Han snor mina väskor har en egen ryggsäck och skulle gärna haft något att ha i handen också.

Håller för övrigt med ts - måste ALLA kläder vara identiska? På H&M har alla kläder antingen disneytryck eller hellokitty finns inte så mkt att välja på direkt för den som inte vill ha det då. OCH om man är i Bulgarien antar jag att priserna är billigare vilket gör det ännu tristare att allt är klonat och identiskt var finns valfriheten?

Men en treåring använder inte alltid en handväska på samma sätt som vi tänkt oss som sagt. :D Min dotter som idag är tolv och hatar rosa, aldrig har lekt med dockor utan mest sprungit runt på fotbollsplaner och annat fullständigt älskar handväskor att ha alla sina grejer i på tåg och annat.

Visst kan man låta bli att köpa - och gör det säkert också - men det är ju frustrerande när det säkert är betydligt billigare där nere och dessutom roligt att handla kläder någon annanstans än där alla andra i Sverige handlar.

Håller med om att det är samma problem i Sverige. Retar mig också på att allt ska vara så rosa på tjejavdelningen och tufft hos killarna. Ett stort problem för min dotter eftersom killbyxor inte alls har samma passform på henne och hon som sagt hatar rosa och liknande...:crazy: Det brukar faktiskt sluta med att vi handlar hennes kläder i sportaffärerna så får hon vad hon villl ha.

Detta är verkligen för roligt men jag orkar inte förklara för jag vet att "Argumentera aldrig med en idiot för de drar ner dig till sin egen nivå och där slår de dig med erfarenhet." och jag är ingen idiot
Är du verkligen säker på det?

Kitty Katt var det roligaste jag hört på länge.. :rofl: Vad är det liksom?

Hello Kitty heter det! ;):D

Förövrigt är det väl inget konstigt med handväska om man är 3? :confused: Hur ska man annars bära med sig sina favoritsaker?

Här är det mycket tjat om Hello Kitty för tillfället. Till och med min snart 2- åring vet vad det är. Och visst händer det att vi köper saker med kattskrället på som inte är mycket dyrare än en annan likvärdig produkt. Badarmpuffar till exempel där det skiljer nån tia. Eller ryggsäcken som faktiskt hade samma pris som de andra med annat tryck. Men kläder vägrar jag köpa. Jag vill inte betala extra för kläder bara för att det är en rosa katt tryckt på bröstet. För HM och andra kedjor tar ut bra mycket högre priser om det är ett visst märke på kläderna Hekko Kitty, Bamse, Disney osv.

Förstår och håller med dej fullständigt!! Den där katten är överallt. Jag väntar mitt första barn om en månad ungefär, och vet det är en liten flicka :)
Mkt ska inhandlas, kläder, lakan osv, och jag får gå omvägar för att slippa se den där eländiga katten på allt...... Oh ja, det är bara låta bli att köpa, och ja, alla tycker vi olika och tycker om olika saker jag säger inget om det. Det jag blir trött på det är att det går till sådan överdrift.... Som ngn skrev tidigare, vart är val-möjligheten i affären?? Varför betala extra? Oh inte bara denna hello Kitty, samma är det ju med mumin, spöket Laban osv osv.....
Men som sagt, alla tycker vi olika och tur är ju det, eller hur :)
Är som sagt denna enorma överdrift jag tycker är ttröttsam....

Och du ar sa himla smart, eller hur?

Jag koper varken glitter, hello kitty eller handvaska till min trearing, oavsett kon. Kan du forklara mer vad du menar?

Nu kanske jag blir lynchad... Min dotter har 3 handväskor, och är 3 år. Hon älskar dem. Har en liten plånbok och vill släpa med sig dem ibland.. Oftast fyller hon väskan med sina pippi-figurer eller barbapappagubbar. Jag ser inget fel med det, hon har en liten resväska också som hon packar saker i när hon ska till farmor t.ex.
Hon snodde mina väskor tidigt. Hon har en som är typ normal liten handväska, en liten med en fe på och en rund med Pippi.

Hon gillar Hello Kitty också och har typ 3 såna tröjor och en leksak eller 2. Hon tycker om katter generellt.
Hon har OCKSÅ bilar och dinosaurier på kläderna.

Mina trearingar har ocksa handvaskor, eller vaskor i manga olika former faktiskt. Dar kan man bl.a. hitta alla leksaker som "forsvunnit", de fylls namligen med allt mojligt t.ex. briotag, leksakspengar, pusselbitar, leksaksmat, vantar, gosedjur...allt man kan tanka sig. Savitt jag forstar ar det manga barn som gor sa, jag ser inget fel i det.
Mina barn har t.o.m. glittertiaror, "parl"halsband och armband for sina utkladnadslekar ;)

Samma här.....

Alice gillar att packa väskor i alla dess former. Allt från Konken-ryggsäck och rullväska till pytteliten handväska. Jag ser inget fel med det.

Vill hon dessutom ha Hello Kitty på saker (eller i form av duplo) så får hon det. Det är hon som ska leka med sakerna och inte jag!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 831
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 671
Senast: Squie
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 958
Senast: Lillefrun
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 684

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka