Blir inte gravid!

Linda.B

Trådstartare
En knepig fråga - Måste någonting vara fel när man under en tid haft oskyddat sex och inte blivit gravid? Talade med en vän som berättade att de använder sig av avbrutet samlag - Men eftersom det sägs att mannen "läcker" även under samlaget - tycker hon att hon borde blivit gravid!

Någon som är bra på att förklara? //Linda
 
Sv: Blir inte gravid!

En knepig fråga - Måste någonting vara fel när man under en tid haft oskyddat sex och inte blivit gravid? Talade med en vän som berättade att de använder sig av avbrutet samlag - Men eftersom det sägs att mannen "läcker" även under samlaget - tycker hon att hon borde blivit gravid!

Någon som är bra på att förklara? //Linda

Vissa blir lättare gravida än andra, jag har en kompis som alltid blivit gravid vid avbrutet samlag, medan jag känner andra som håller på med avbrutna samlag i åratal & inte blir gravida.
En annan sak ajg starkt tror på är om tjejen & killen är kompatibla, alla passar inte varandra & det är inte säkert man blir gravid bara för att amn prickar ägglossning & killen kommer.
Känner några såna oxå, det är inte fel på varken kvinnan eller mannen men de kan helt enkelt inte få barn tillsammans.
 
Sv: Blir inte gravid!

En knepig fråga - Måste någonting vara fel när man under en tid haft oskyddat sex och inte blivit gravid? Talade med en vän som berättade att de använder sig av avbrutet samlag - Men eftersom det sägs att mannen "läcker" även under samlaget - tycker hon att hon borde blivit gravid!

Någon som är bra på att förklara? //Linda

Jag och min man försökte många år oskyddat men blev inte gravid försen 3 år senare!!
Tror även att kvinnan måsste vara redo.
det är mkt som skall passa in...ägglossning mm
man får inte vara stressad och grubbla när jag släppte alla tankar på att det var fel på mig och började tro att jag ej kunde få barn så vart jag gravid!
 
Sv: Blir inte gravid!

En annan sak ajg starkt tror på är om tjejen & killen är kompatibla, alla passar inte varandra & det är inte säkert man blir gravid bara för att amn prickar ägglossning & killen kommer.

Det tror jag med.
Jag och exet försökte aktivt få barn under nästan 3 år men det tog sig inte.
Min son blev till två månader efter att jag och sambon träffats, då åt jag p-piller.
 
Sv: Blir inte gravid!

Det känns lite väl flummigt att det skulle vara tankarna som styr. Jag tror att det är en tillfällighet att man tycker sig bli gravid när man "släpper det". Tror faktiskt inte någon som är normalt stressad eller vad man ska säga och försöker bli med barn och gärna vill det bara kan släppa det och tänka: "nu ska jag inte tänka på det".
 
Sv: Blir inte gravid!

Men....AVBRUTET samlag AR ju en form av preventivmedel, om an en ganska dalig sadan :crazy:

Om de nu vill bli gravida, varfor kor de inte bara oskyddat och fullt ut s.a.s? :confused:
 
Sv: Blir inte gravid!

Tror även att kvinnan måsste vara redo.
det är mkt som skall passa in...ägglossning mm
man får inte vara stressad och grubbla när jag släppte alla tankar på att det var fel på mig och började tro att jag ej kunde få barn så vart jag gravid!

Det dar ar ju bara skitsnack. Man ska vara VALDIGT stressad for att det ska bli stopp i maskineriet. Snarare var det sa att det var "er tur" just da, och darfor blev du gravid. Dessutom laggs skulden ofta pa kvinnan och det ar FEL - lika ofta ar det mannens "fel" att det inte blir nagot eller tar tid innan det tar sig.

Det ar ratt elakt att saga till t.ex. ofrivilligt barnlosa att "slappna av sa hander det ska du se" for hur KAN man INTE tanka pa det nar man forvantas ha stenkoll pa agglossningen/menscykeln, ta diverse mediciner en eller flera ganger om dagen, ga pa koller etc etc.... Och nar man langtar som en tok efter en liten?!

Jag tyckte alltid det var ratt kul att slanga tillbaks i ansiktet pa dem som sade nagot sa korkat till mig att: "javisst, det hjalper sakert om jag slappnar av men inte fan far det min endometrios att forsvinna, eller min fsh niva att ga ner, eller mina hoga antikroppar som gor att jag far tidiga missfall, och inte heller hjalper det MIN MAN som har taskig rorlighet pa sina spermier" :crazy:
Och annu roligare var det for min kompis som inte ens har nagra aggledare kvar efter 2 utomkvedes, hon KAN INTE bli gravid utan hjalp hur mkt hon an tanker pa det!!! :angel:
 
Sv: Blir inte gravid!

Bra sagt :bow:

Jag har också haft problem och det VÄRSTA som finns är kommentarer av typen 'slappna av bara så kommer det funka'. Precis som nu när jag väl är gravid och oroar mig för missfall (eftersom jag inte vet hur lång tid det kommer ta att bli gravid igen ...) så säger folk att 'äh det hjälper inte att oroa sig och om det händer är det bara försöka igen'. Lätt att säga om man bara behöver tänka på killar så blir man gravid ... För mig kan det innebära 3 års försökande till.
 
Sv: Blir inte gravid!

Jag har använt mig av preventivmetoden avbruten samlag i 15 år (med olika pojkvänner) utan att bli gravid. Har killen bra koll på sig själv ÄR det ju en form av "preventivmedel" ;). Nu är jag dock så gravid det bara går, men det var för att jag råkade räkna fel på "säkra" dagar för första gången i mitt liv. Blev då på smällen på två röda sekunder (eller var det 4 sekunder he he) :angel:
 
Sv: Blir inte gravid!

Men....AVBRUTET samlag AR ju en form av preventivmedel, om an en ganska dalig sadan :crazy:

Om de nu vill bli gravida, varfor kor de inte bara oskyddat och fullt ut s.a.s? :confused:

Det var precis min tanke med.

Varför minska chansen med att köra avbrutet om de ändå vill bli gravida? :confused:

Eller vet inte mannen om att de ska bli gravida än och därfrör kör avbrutet? :angel:
 
Sv: Blir inte gravid!

Avbrutet samlag är ju en preventivmetod, och använder man sig av den är det väl meningen att man INTE skall bli gravid?!? Sedan är det ju ingen stensäker metod, men ett så att säga korrekt genomfört "avbrott" minskar risken/chansen att bli gravid rejält! Det är ju då måååånga spermier som inte kommer in i kvinnan och bara ett fåtal (om ens några) som har en chans att ta sig till ägget. Och även om allt är helt normalt och båda är helt friska, så ÄR det många spermier som dör på vägen till ägget.
 
Sv: Blir inte gravid!

Det är nog fler än man tror som använder avbrutna samlag som preventivmetod, och det utan att bli gravida, år efter år.

Jag tror ärligt att det där med läckande män är skrämselpropaganda.
 
Sv: Blir inte gravid!

Vi har kört avbrutet i flera år utan att det hänt något. Ett par bekanta tog sju år på sig med avbrutet.

Det är ju inte direkt någon säker p-metod, utan man ska ju veta att det blir resultat förr eller senare ;)

För vår del var det väl så att vi inte riktigt klarade av att ta steget och bestämma oss (man tycker ju alltid att det finns bättre läger längre fram hela tiden) så vi lät ödet avgöra :bump:
 
Sv: Blir inte gravid!

Och det finns dom som kan använda metoden i 16 år utan oönskade graviditeter. Men visst, det hänger ju på att killen är motiverad.
 
Sv: Blir inte gravid!

Det vanligaste måste ju vara att man inte blir gravid. Annars skulle det inte kallas preventivmetod.

Om det på vanligt sätt tar i genomsnitt 6-12 månader att bli gravid (gissar vilt!) borde det ju ta många år med denna tvärtom-metod, utan att det är anmärkningsvärt.

Jag tycker att det låter som om hon egentligen är ganska sugen på att bli gravid ... :angel:
 
Sv: Blir inte gravid!

Med exet körde vi avbrutet i säkert 4-5 år och vi blev aldrig gravida.

Jag och min man blev gravida på stört när jag slutade knapra piller, väntade på att jag skulle få mens men den hann inte ens komma igång.. Blödde lite nån vecka efter jag slutat med pillren och jag var gravid på mindre än 3 veckor.. Vi körde inte avbrutet å andra sidan.. ;)
 
Sv: Blir inte gravid!

Att en kvinna inte blir gravid beror ju på så oändligt mycket, som redan många har påpekat. För många är det cystor som ställer till det att mensen är oregelbunden eller att de får svårt att få till barn ändå utan hjälp.
 
Sv: Blir inte gravid!

Det måste inte vara det. Vet att jag funderade över det där, fram till 25 hade jag ibland oskyddat sex. Inte så att jag försökte eller planerade eller ville bli gravid, men då o då blev det oskyddat men jag blev aldrig gravid. Det var både en lättnad men även en liten oro att något var fel.
Så blev jag 25 o gravid nästan direkt vilket kändes jättelarvigt - hade nämligen läst nånstans att män är mest fertila runt 18 o kvinnor runt 25.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 335
Övr. Barn Sonen född -16 har redan stora problem i skolan, det är mycket slagsmål och skolpersonalen verkar inte ha någon koll på hur och varför...
2 3
Svar
59
· Visningar
15 529
Senast: Milosari
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 701
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
30 961
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp