Milosari
Trådstartare
Jag grät en skvätt i bilen, sen ringde jag till pappan och kräkte av mig och lyckades hålla mig tillräckligt sansad när jag hämtade för att kunna ha ett snack med fröken om språkbruk. Hon skyllde ifrån sig och sa att det var sonen som började använda ordet och att hon bara hakade på, men verkade köpa att det är någon vuxen på skolan som har lärt honom det ordet. Vi pratar liksom inte så hemma! Jag tänker att när man använder ord som "aggressiv" om sig själv, så är det att öppna en port till att använda andra negativt laddade ord för att beskriva sin person. Och det är ju rena autobahn till psykisk ohälsa.
Nu är det möte på torsdag och innan det har de möte med elevhälsoteamet. Känns ändå skönt att det händer något. Frågan är hur man ska agera under tiden fram tills att de presenterar en åtgärdsplan. Pappans lösning är att hämta honom direkt när skolan slutar för att minimera tiden han är där. En del i mig vill samma. Men sonen ÄR faktiskt rätt så positiv fortfarande. Han vill försöka, han tänker att det kommer lösa sig. Och jag vill ge honom chansen.
Nu är det möte på torsdag och innan det har de möte med elevhälsoteamet. Känns ändå skönt att det händer något. Frågan är hur man ska agera under tiden fram tills att de presenterar en åtgärdsplan. Pappans lösning är att hämta honom direkt när skolan slutar för att minimera tiden han är där. En del i mig vill samma. Men sonen ÄR faktiskt rätt så positiv fortfarande. Han vill försöka, han tänker att det kommer lösa sig. Och jag vill ge honom chansen.