Skogstroll
Trådstartare
Min Rottis kille på fem år blir som tokig när man lyfter upp något i famnen tex katter, kaniner, barn. Han hoppar och vill ha ned det. Jag har själv inga barn och inga i min direkta närhet dagligen, så det har varit svårt att öva på just detta med barn. När barnen kan gå själva och inte visar rädsla för honom eller springer ifrån honom går det jättebra och jag litar på honom, men det går inte att lyfta upp dom utan att han blir upphetsad, och då väldigt svår att få kontakt med.Om barnen springer och är rädda har det hänt att kan välter omkull dom och slickar dom hysrteriskt i ansiktet, aldrig bett! Nu är jag själv i åldern då jag skulle kunna tänka mig att skaffa barn inom ett år eller två, och med honom sån här känns det väldigt svårt. Jag kan inte tänka mig att lämna bort honom eller avliva honom, så det måste i såna fall gå att träna bort innan det blir genomförbart. Någon som har tips på hur jag tränar bort problemet på ett bra sätt? Han har ganska mycket jaktinstinkt på smådjur i allmänhet, men "sina egna" katter tex jagar han inte, eftersom han är van vid dom. Jag har inga andra problem med hunden, han är jättesnäll och go, men detta ser jag som ett problem OM jag skulle vilja ha barn. Tips tack
Och helst ingen hängning, som tyvärr ofta förekommer här..Jag kommer bara att skaffa barn om det fungerar till 100% annars väntar jag till han blir äldre eller är borta.