Bli gravid??

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bli gravid??

joo.. något... :angel:
Hur gick det då?? Blev det något??
Hur lång tid tog detta allt som allt?? Smärtsamt??

Efter andra försöket tog det sig. Nu är jag i v16. För oss gick det snabbt, vi hade tur med att allt klaffade. Vissa moment är smärtsamma rent fysiskt, t.ex när man tar ut äggen och när man spolar äggledarna, men den största smärtan är psykisk. Hormonbehandling är inget man ska ta lätt på, och det är jobbigt både för tjejen och killen, om än på olika sätt. Bagatellisera inte hans känslor för dina egna, då får ni det jobbigt mot varann, och det är det sista man behöver. Var beredd på motgångar, och att det gör ont i själen för varje dag. Väntan på svar är oändlig.
 
Sv: Bli gravid??

joo.. något... :angel:
Hur gick det då?? Blev det något??
Hur lång tid tog detta allt som allt?? Smärtsamt??

Jag kan ocksa svara :)

For oss tog det sig pa 4:e forsoket, och jag ar nu gravid i vecka 10 med tvillingar!

Man vanjer sig vid alla injektioner, undersokningar osv. Det varsta tyckte jag var all vantan - man vantade alltid pa nagot hela tiden. Vantade pa att fa borja, vantade pa att bli nedreglerad, vantade pa att aggen skulle mogna, vantade pa aggplock...osv osv. Och man maste vara beredd pa den intensiva besvikelse som foljer ett negativt resultat.
Jag hade nog tur som inte blev sa varst paverkad av alla mediciner, tyckte inte sidoeffekterna var sa hemska som jag forestallt mig.
Det ar jatteviktigt att man stottar varandra genom processen darfor att det AR en kanslomassigt jobbig sak att genomga - men val vart det om det fungerar :love:
 
Sv: Bli gravid??

Efter andra försöket tog det sig. Nu är jag i v16. För oss gick det snabbt, vi hade tur med att allt klaffade. Vissa moment är smärtsamma rent fysiskt, t.ex när man tar ut äggen och när man spolar äggledarna, men den största smärtan är psykisk. Hormonbehandling är inget man ska ta lätt på, och det är jobbigt både för tjejen och killen, om än på olika sätt. Bagatellisera inte hans känslor för dina egna, då får ni det jobbigt mot varann, och det är det sista man behöver. Var beredd på motgångar, och att det gör ont i själen för varje dag. Väntan på svar är oändlig.


okej... låter hemskt, men väl värt besväret.. hur länge hade ni försökt innan ni tog kontakt med klinik??
 
Sv: Bli gravid??

Måste juh föresten säga GRATTIS!!!! *trött efter en dag i stallet och en massa affärtittande...
 
Sv: Bli gravid??

Jag kan ocksa svara :)

For oss tog det sig pa 4:e forsoket, och jag ar nu gravid i vecka 10 med tvillingar!

Man vanjer sig vid alla injektioner, undersokningar osv. Det varsta tyckte jag var all vantan - man vantade alltid pa nagot hela tiden. Vantade pa att fa borja, vantade pa att bli nedreglerad, vantade pa att aggen skulle mogna, vantade pa aggplock...osv osv. Och man maste vara beredd pa den intensiva besvikelse som foljer ett negativt resultat.
Jag hade nog tur som inte blev sa varst paverkad av alla mediciner, tyckte inte sidoeffekterna var sa hemska som jag forestallt mig.
Det ar jatteviktigt att man stottar varandra genom processen darfor att det AR en kanslomassigt jobbig sak att genomga - men val vart det om det fungerar :love:

GRATTIS GRATTIS!! Dubbelt upp... hääärligt...
Som jag skrev till föregående- värkar hemskt, men väl värt besväret-...
jag hoppas ett det kan bli något bra av vårt oxå.. jobbigt varje månad när mensen inte kommer... :cry:
 
Sv: Bli gravid??

Vi tog aldrig kontakt utan läkaren på en av mina kontroller sa att om vi vill ha en chans att få egna barn så ska vi ta den innan jag blir trettio. Jag har haft problem med ett hormon sedan jag var i tonåren och har därför lämnat prover med jämna mellanrum. Vi hade varit tillsammans i 4 år men aldrig skyddat oss eftersom jag visste att det inte fanns så stor chans att få något. Sedan tog utredningen ett år, och vi fick vänta nästan ett år.
 
Sv: Bli gravid??

Nej SKAFFA INTE BARN med tanke på tråden på äldre ungodom SE FÖR FAN TILL ATT SKYDDA DIG!!!!!!!
 
Sv: Bli gravid??

Nej SKAFFA INTE BARN med tanke på tråden på äldre ungodom SE FÖR FAN TILL ATT SKYDDA DIG!!!!!!!

Blev också lite fundersam där, läste din tråd på ÄU och där verkade ditt liv vara minst sagt kaos just nu med illa ekonomi och ingen bostad :cry:
Jag vill absolut inte moralpredika eller låta elak, men om du inte kan försörja dig själv eller har någonstans att bo, hur hade du då tänkt ge ditt barn en bra uppväxt?
Är det inte bättre att vänta till saker och ting har ordnat upp sig lite för dig själv först?
 
Sv: Bli gravid??

hej.. jag skriver för _Skifting_..

Hon ringer till mig och är superledsen efter alla påhopp och dyl.. Hon avslutar härmed sitt medlemsskap pga. det. Kände mig tvungen att gå in och svara för henne lite. (Kanske fel av mig?)

Men tycker att folk kan hålla en bättre ton här inne. Jag ser Titt som tätt diverse påhopp mm. Ni känner inte personerna ifråga och jag tycker inte att man ska "Ge sig på" någon på det viset, så att personen i fråga känner sig kränkt och nedervärderad. Visst, nu var det klumpigt av henne att skriva som hon gjorde, men försvarar inte sättet ni gav er på henne. Jag ställer mig nu opartisk i detta ärende och ber er alla nu att sluta skriva mer på denna sak, så kanske hon kan våga sig in här hon oxå.? Hon babblar enbart om er (buke-saker hit och buke saker dit), och är väldigt ledsen för att hon inte kan vara här inne mer. Hon skäms ju och känner sig dum som påbörjade en sådan sak som ledde till så mycket missförstånd mm.
Så, Kan vi nu alla vara snälla mot varandra? hade varit mycket trevligare så.

Tack för mig och hoppas att det blir positiv respons på detta.

//Kanibalen
 
Sv: Bli gravid??

:bow: :bow: :bow:

Ang att inte bli gravid, och stress med mera.
Jag har inte läst tråden på ÄU och tänker inte lägga energi på det.

MEN, min sambo bodde tidigare med en annan tjej, dom slarvade (läs använde inte) med skydd, men hon blev aldrig gravid. Han själv säger att han inte var speciellt förälskad i henne, hon var alltid hemma, klängde och höll på. Han uppskattar inte sådant. Men han hade kollat sina simmare, och det var inte helt rätt.

Vi var alltså inte så oroliga, och sa att den dagen vi vill ha barn så försöker vi med andra metoder om det inte tar sig. Alltså använde vi inte skydd (klantigt), vi körde på avbrutet (inte så roligt, men jag får inte äta p-piller osv pga blodproppar, dåliga hjärtan osv i släkten samt dåligt hjärta som nyfödd) mini-piller gav mig blödningar i 9 månaders tid, inget jag orkade med. Vi slarvade två gånger med avbrutet, och jag blev gravid. Och under den tiden hade vi det riktigt bra, allt klaffade. Vi både kämpade med mat och vikt, båda gick ner mycket i vikt och vi mådde verkligen bra, vårt förhållande var mer eller mindre fläckfritt.

Så helt plötsligt fungerade simmarna som de skulle.
Tror att kroppen på något sätt kan ställa in sig, har man mycket oro i kroppen osv så säger den nog nej, dessutom BÖR ju systemet rubbas en aning.

Jag hoppas verkligen att Skifting kommer tillbaka, folk som kör med påhopp på internet är inget att bry sig om, det som är viktigt är vilka som står bakom en IRL, de riktiga vännerna som man känner och som man vet kan lyssna om man behöver stöd.

/A
 
Sv: Bli gravid??

Så, Kan vi nu alla vara snälla mot varandra? hade varit mycket trevligare så.

I denna tråd kan jag inte påstå att det varit några direkta "påhopp"...? :confused: Tycker Skifting det så är det bara att beklaga. Det kanske inte är så konstigt heller att någon reagerar när man i en tråd skriver att man gärna vill ha barn och allt "låter bra" och i en annan redogör för sin extremt jobbiga situation?

Jag tycker att escodobes rekommendation att INTE skaffa barn i nuläget är helt riktig!! Skifting tror jag behöver Må bättre själv! Det hon råkat ut för är alldeles för mycket "bagage" för att det skulle vara rättvist mot ett litet barn att sätta det till världen så som hennes liv ser ut nu. Att hon dessutom tar så illa vid sig av vad folk skriver på nätet (nu har jag i och för sig inte lusläst den andra tråden och sett där vad som står vad gäller påhopp) tyder ännu mer på att hon mår dåligt i sitt liv och behöver finna sig själv; få bättre självkänsla och självförtroende och bearbeta de trauman hon upplevt.

Hälsa henne gärna och ge henne en stor *kram*. Du som vän kan säkert stötta en del. Och mitt enda råd till Skifting just nu är att vänta med barn! Hon hinner bli mamma längre fram när livet blivit mer stabilt!! (jag är 38 och väntar nu mitt första barn)
 
Sv: Bli gravid??

:bow: :bow: :bow:

Ang att inte bli gravid, och stress med mera.
Jag har inte läst tråden på ÄU och tänker inte lägga energi på det.

MEN, min sambo bodde tidigare med en annan tjej, dom slarvade (läs använde inte) med skydd, men hon blev aldrig gravid. Han själv säger att han inte var speciellt förälskad i henne, hon var alltid hemma, klängde och höll på. Han uppskattar inte sådant. Men han hade kollat sina simmare, och det var inte helt rätt.

Vi var alltså inte så oroliga, och sa att den dagen vi vill ha barn så försöker vi med andra metoder om det inte tar sig. Alltså använde vi inte skydd (klantigt), vi körde på avbrutet (inte så roligt, men jag får inte äta p-piller osv pga blodproppar, dåliga hjärtan osv i släkten samt dåligt hjärta som nyfödd) mini-piller gav mig blödningar i 9 månaders tid, inget jag orkade med. Vi slarvade två gånger med avbrutet, och jag blev gravid. Och under den tiden hade vi det riktigt bra, allt klaffade. Vi både kämpade med mat och vikt, båda gick ner mycket i vikt och vi mådde verkligen bra, vårt förhållande var mer eller mindre fläckfritt.

Så helt plötsligt fungerade simmarna som de skulle.
Tror att kroppen på något sätt kan ställa in sig, har man mycket oro i kroppen osv så säger den nog nej, dessutom BÖR ju systemet rubbas en aning.

/A

Att det kan ta sig på en lyckoträff är inget ovanligt, att man däremot skulle bli gravid bara man slappnade av är helt fel.
 
Sv: Bli gravid??

Jag vet inte riktigt vad hon hade räknat med för reaktioner? Lyckönskningar till att skaffa barn?

Jag citerar:

"Pratade ju som sagt prec. med ekonomiavd. på Soc och ska skriva upp dialogen här:

Jag- Hej, jag skulle kontakta dig ang. ansökan om matpengar och eget boende. (?)
Soc- Jaha? Men du finns inte med i våra register.
Jag- Men du har inte fått mitt namn eller pers. numer...
Soc- Nähä, får väl ta det då.. (Får det osv.
Soc- Jag ser dig här nu.. Men vi kan inte hjälpa dig med pengar eller dyl.
Jag- Ska jag behöva leva på andra och sova i trappor ännu mer nu då?? Har inte jag några rättigheter till att leva??
Soc- Det är inte det jag säger.. Men dina färäldrar ska hjälpa dig.. Du kan bo hos dom..
Jag- men ni har genomgått en utredning och i den så kom ni fram till att jag INTE kan bo hos dom av olika själ..
Soc- Nähä.. (Spydig) men jag kan inte göra något..
Jag- men vad ska jag leva på då underhållsbidraget försvinner när jag fyller 18??
Soc- SDet kan jag inte svara på, men har du sökt boende på egen hand?
Jag- Nej! Jag kan inte söka boende om jag inte kan bet. en hyra. Jag kan inte både leva och bo på 1300kr i månaden..
Soc- Jaha.. Men jag får kontakta dig senare i veckan. Hejdå"

:confused:

Om man i ena tråden beskriver en total misär, där man lever på existensens yttersta rand, och i nästa skriver att man vill skaffa barn, ska man inte få reagera då?

Antingen så var väl TS bara ute efter att jaga sympatier i debn andra tråden, eller så kanske hon ska vänta med barn...


Jag ser inga direkta påhopp heller, varken i den här tråden, eller den andra
 
Sv: Bli gravid??

Jag ser inga direkta påhopp heller, varken i den här tråden, eller den andra
Det kan ju till viss del bero på att jag raderat inlägg i bägge trådarna.

Jag tror att alla fått chansen att uttrycka sig nu och lägger tråden till handlingarna.

/tifo
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 779
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
14 363
Senast: Ramona
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 714
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 661
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp