Bleka tänderna - hur har amerikanarna så vita tänder?

I alla fall förr drog man ut tänderna om dom inte var perfekta om man var "filmstjärna " för att få både vita och jämna tänder.
Tror säkert att det sker idag också, om inte annat har det förekommit i gör om mig program
 
Det är väl också så att typ ALLA barn får tandställning?
Det har både min kusin och en kompis som är lärare på motsvarande mellanstadiet pratat om...
Har väl dock blivit betydligt vanligare här med? Tonåringarna VILL numera ha tandställning, till skillnad mot hur det var förr. Även här börjar det bli ”viktigt” med snygga tänder, även om det inte är lika galet som i USA.
Sen är jag kanske inte bäst person att uttala mig egentligen, då jag ska göra om min (enligt mig) fula framtandskrona nästa år, för att den går att göra snyggare med dagens teknik :p Har redan genomlidit ett år av tandställning så då kan jag lika gärna lägga ännu lite mer pengar på att få ännu snyggare tänder 🙈 (tandställningen sattes dock främst in av medicinska skäl).
 
I alla fall förr drog man ut tänderna om dom inte var perfekta om man var "filmstjärna " för att få både vita och jämna tänder.
Tror säkert att det sker idag också, om inte annat har det förekommit i gör om mig program
numera filar man ner dem och sätter på kronor.
 
Förutom att de kanske bleker eller som några säger sätter in fasader, så verkar det som att de studioljus som ofta används, både av youtubers och större mediabolag får vita saker att se vitare ut.
 

Liknande trådar

Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
24 816
Senast: Klara
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 005
Senast: Freazer
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 394
Senast: Anonymisten
·
Skola & Jobb 15 år i vården blev det men nu säger kroppen tvärstopp, ALLT gör ont, hela tiden. 3 omgångar av vad jag förstått i efterhand var...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 722
Senast: fejko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp