Blandraser.

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare pippi27
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 110
  • Visningar Visningar 10 630
kull 1. ett rent misstag, nyutflyttade till landet, barnen hittar varandra runt om i trakten och tycker det är skoj att leka med varandra i skogen och ta med sig hundarna. Blommor och bin . oj så det kan bli.

några frågor bara...

Varför låter du barnen ta med sej en löptik ut i skogen??? Speciellt om det är en hane med oxå.
:confused:

kull 2. tiken rymde - sprutade henne för fler valpar skulle vi inte ha, tyvärr tog det inte önskad effekt, valparna blev kvar men tiken höll på att stryka med, sista gången jag använder ett licenspreparat.

kull 3. tiken sitter bunden på gårdsplan (km till nästa hus) men när man tittar ut sitter en j-vla hanhund och juckar på henne, alltså var skadan redan skedd. jag sprutar henne inte en gång till då jag inte vill att hon skalll dö. OK?

Varför inte hålla bättre koll på tiken när hon löper??

det är inga ursäkter det är kalla fakta, och håll er till ämnet

Precis!
Min hund lämnas inte utan uppsikt när hon löper.

Kan förstå om misstaget sker en gång, men efter det borde man väl se till att ha full kontroll.

Kan förstå om misstaget sker en gång, men efter det borde man väl se till att ha full kontroll

WOW medmänsklighet! :eek: :eek: :eek:
det hände bara en gång det var ingen som släppte ut barnen i skogen med hundarna, de släppte ut sig själva och valde att inget säga förrän hunden plötsligt fyllde juver.

alltså var nr 2 ett misstag som också försökte rättas till, nr 3 däremot var hanhundens ägares fel, dom visste att vi hade en löptik som satt kopplad men struntade i att kedja fast sin häradsbetäckare, men det fick ju inte vi veta annars hade det väl aldrig hänt eller?? :cry:

eftersom det är väldigt lätt hänt att en tik blir tjuvparad (eller är den) så är det väl lite av en självklarhet att man steriliserar tiken efter första gången?

kan erkänna att min tik också blivit tjuvparad (av min hane, syskonkärlek trodde jag när han inte var intresserad, men när jag vände ryggen till visade det sig att han visst var intresserad. abortspruta blev det och hade den inte tagit så hade jag fått plocka ut hela livmodern med foster och allt eftersom jag absolut inte vill avla på min tik. hannen är numera kastrerad, billigast så, men aldrig att jag lämnar henne ute utan uppsikt under ett löp!)

för mig är det inte alls en självklarhet att sterilisera bara för en tjyvparnings skull, nån gång kanske man vill ha ulliga softievalpar och då kan de bli lite problem... :smirk:

Tråden tar den vändning den tar. Det finns inget krav på att den måste hålla sig till ursprungsfrågan.

mitt urprungliga inlägg handlade om de specifika raserna , inget annat, sen om du inte har något annat för dig än att klaga på folk gör det bara tråkigt att bli nedmonterad och att ni hittar andra saker i inläggen att klaga på, vet du vad, jag ändrar inlägget så får vi se vart tråden bär! :)

Jag har mycket annat för mig, men så mycket fritid har jag inte att jag ägnar mig åt att avla bastader.

Fortfarande kan jag inte se nyttan av att avla på en hund som man själv anser korkad.

Håller med. :)
iofs så är ju mina valpar oxå blandraser, :crazy: men aldrig att jag skulle avla på en hund som jag själv (eller andra) anser är korkad.

en fråga.. hur gammal är din sofie egentligen?
Med tanke på att hon redan har hunnit få 3 kullar så borde hon ju vara några år.

ang. att det är hanhunds ägarens fel.
Det är precis lika mkt ditt ansvar att se till så att såna olyckor inte händer. Du ska ha din tik under full uppsikt, och inte bara sätta henne kopplad ute på gården och sen bara lämna henne när du e inne och dricker kaffe eller vad du nu gör

Vadå medmänsklighet? Bara för jag tycker man ska ha koll på sin löpande tik, så har jag ingen medmänskliget tycker du.

Du får tydligen tycka och häva ur dig som du vill. Men vi andra får inte ha en åsikt.

För övrigt är det aldrig bara hanhundägarens fel, du ska ha uppsikt över din hund.

Nej, jag håller med. Du är ingen uppfödare utan en blandras-PRODUCENT. Ungefär det som man i USA kallar puppy-mill. Slå upp det ordet om du vill, det är inte smickrande... :smirk:

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 650
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 480
Senast: Trassel12
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 280
Senast: valpköpare
·
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 528
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka