Blandis tråd

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare koftena
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 36
  • Visningar Visningar 10 723
K

koftena

Vore kul o få se bilder på era blandisar o lite info om dom.
Själv har jag en stor tjej på ca 36kg. Hon är en snart 11 månader Leonberger/rottis/bullmastiff..
Bild på henne kommer under dagen om jag listar ut hur man gör..;)

Sv: Blandis tråd

Hej
Vi har 2 st dalmatinerblandisar
Juzzy 6,5 år kastrerad, dalmatiner/border collie. En lugn o fin kille som vi haft i vår ägo sen februari-07. Lite svår att se vilken hundras som är mest i honom till sättet. Han är lättlärd, men tröttnar ganska snabbt. Han är matglad o mycket lekfull. Älskar att brottas med Tindra. Ca 60 cm i mh o väger 31 kg

27849030.jpg

Tindra 3 år, dalmatiner/siberian husky. En glad tjej som älskar att busa med allt hon hittar. Vi har haft henne sen mars-08. Hon har stor personlighet, mycket egen, pratglad, knappt tyst en sekund, har karaktäristiska sibbeylet. Mycket pussglad o kelsjuk. Tyvärr har hon för stort viltintresse, så vi kan inte ha henne lös.
Ca 58 cm i mh o väger 21-22 kg.

27849026.jpg

28621665.jpg

Har en 11 månaders tik som är papillion/vavva/griffon.
En helt underbar hund, hon är allt man kan önska sig ;)

På bilden visar hon sitt snyggaste leende :rofl:

25129850.jpg

Jag har nyligen införskaffat mig en treårig tik som är en blandning mellan chihuahua och pekingese.

En underbar liten hund!:love:

4546_115303055434_753650434_3298074_4803894_n_41669565.jpg

4546_115303130434_753650434_3298084_2728687_n_41669817.jpg

HAr två blandraser men stora tjej heter Diesel och e 5år och väger ca30kg hon e en blandning av rotwailler,labrador,shäffer å jämthund, det e väl jämthunden å shäffern som syns mest men hon har fått labradorens lungn hon gör inte en fluga färnärn världens snällaste e hon
Diesel:
http://s817.photobucket.com/albums/zz95/tjej_87a/?action=view&current=bebisen.jpg

Sen har ja en liten tjej som heter Wanda och e snart 4månader hon väger ca7kg och e en blandning mellan pitbull, dogo argentino å amstaff henne syns nog alla raserna lika mycket på storlek å utsende men hon e inte lika lungn som min stora tjej henne e de fullfart på för de mesta å nya hys varje dag :D
Wanda:
http://s817.photobucket.com/albums/zz95/tjej_87a/?action=view&current=104_1123.jpg

Har haft vår Melvin i 4 v nu. Han är 14 mån och pappan är eng cocker/storpudel och mamman är nakenhund/mellanpudel.

terrierfrisyr015.jpg

Ja hon är helt underbar :)

Bättre hund kunnde jag aldrig fått!
Förutom hennes fotoface ;)

Man måste först ha bilden ute på nätet. Sen måste man kopiera bildadressen, därefter trycka på det gula kuvertet och infoga adressen.

kl
Det här är min Daisy , född sept-03.
Äkta rondellhund; setter/stövare/siberian husky/border collie

28524696.jpg

Senast ändrad:

Jag har en Alskan husky blandning :) En liten Scream Zacko :)

En 8 månaders liten pojke.
Han älskar promenader, mat och bus.

DSCF0019-13.jpg

DSCF0005-20.jpg

Zipper, 3 år gammal kastrat, flatcoated retriever/pointer

Tränas lydnad, person- och viltspår, apportering, agility, upplet och en massa trix.

DSCN9933.jpg

_MG_8562.jpg

Kirsty, 2 år gammal irländsk lurcher (okänd blandning men troligen greyhound/whippet). Kastrerad tik. Pigg och glad jättevalp, som älskar allt, alla och allting.
DSC_5108.jpg

DSC_2487.jpg

Elsa, 6 år gammal labbe/springer spanniel. Kastrerad tik. Husses jaktmaskin som jagar allt från fågel och klövvilt till räv och grävling.
DSC_5372.jpg

DSC_5489.jpg

I flocken ingår även en renrasig tysk jaktterrierhanne, en kastrerad jämthundshanne och en bonus-basenjitikvalp:D

*kl*

Här kommer min. Hon är iofs inte hemflyttad ännu utan flyttar hit på lördag om allt går som det ska. Damen är på bilden 6 veckor ungefär och hon heter Kelly. Kelly är blandning mellan Schäfer och tervuens med yttepytte lite tollare i sig.

28653225.jpg

*kl*

Här kommer min. Hon är iofs inte hemflyttad ännu utan flyttar hit på lördag om allt går som det ska. Damen är på bilden 6 veckor ungefär och hon heter Kelly. Kelly är blandning mellan Schäfer och tervuens med yttepytte lite tollare i sig.

28653225.jpg

Ååå,en liten björnvalp!:love:

Är det 50/50 i din?

Vilken av dem? Kirsty vet vi inget om, hon är från irland och skulle lika gärna kunna vara renrasig (men utan stam) som korsning mellan gud vet vad. Att det är mycket vinthund i henne är ju klart i alla fall.

Elsa är till största delen labbe, minst 3/4, har inte 100% koll dock, det är sambons hund så jag har inte haft henne sen valp.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Först och främst vill jag vara tydlig med att jag ALDRIG skulle skaffa en hund om jag inte är absolut 100% säker på att jag har... 2 3
Svar
43
· Visningar
2 303
Senast: __sofia__
·
Övr. Hund Hej! Postar här för första gången pga att jag har väldigt mycket ångest. Jag och min partner har pratat om hund i många år ingen av oss... 6 7 8
Svar
151
· Visningar
11 695
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är... 2
Svar
20
· Visningar
2 491
Senast: Otherside
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 970
Senast: Maniac123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Mellanpudel
  • Uppdateringstråd 31