Blä för nyår som singel

Det har jag ärligt talat missat. Nyår för mig är mer något man firar med vänner. I min bekantskap firar par ofta med vänner på varsitt håll. God mat, mängder av mousserande vin och hämningslöst festande till morgonen! Hångla med sin partner kan man göra dagen efter.

Att nyår skulle vara särskilt parig hade jag också missat. Mer att det måste vara festligt, och att man slipper familjen efter julen. Och i förekommande fall lämnar barnen hos deras far- eller morföräldrar.

Jag har uppfattat det så. Man ska pussas vid tolvslaget, tindra mot varann och önska att man får ännu ett fantastiskt år tillsammans. Har jag hört, jag har själv aldrig varit lagd åt det hållet. :cool:

Att nyår skulle vara särskilt parig hade jag också missat. Mer att det måste vara festligt, och att man slipper familjen efter julen. Och i förekommande fall lämnar barnen hos deras far- eller morföräldrar.

Ska jag bara se till mig själv så är nyår definitivt en familjehögtid för allra närmaste familjen, där man äter gott och sedan sover gott vid 22-tiden som vanligt.

Traditioner är till för att formas till det man vill, eller helt ignoreras om det passar bäst.

Ibland blir man väckt av nån enstaka raket vid tolvslaget.

Ska jag bara se till mig själv så är nyår definitivt en familjehögtid för allra närmaste familjen, där man äter gott och sedan sover gott vid 22-tiden som vanligt.

Traditioner är till för att formas till det man vill, eller helt ignoreras om det passar bäst.
Ingen av mina närmaste familjemedlemmar har någonsin sovit redan klockan 22. Klubbar du dem?

Pussas brukar man väl kunna göra med i princip vem som helst sområkar stå nära vid tolvslaget... ;)
Oavsett om man känner varandra eller ej
Jag är snarare den som står och grovhånglar med valfri i köket några timmar efter tolvslaget. :p På tolvslaget skålar jag och kollar på grannarnas galna handhavande av fyrverkerier (:nailbiting:)!

Ha ha, ja gud ja, jag ser att det kan vara förvirrande.

Nä, jag är bara gift med min man. Jag har inga andra preferenser alls. Jag är monogam och allt sådant där traditionellt.

Men min bästa kompis och jag låter som om vi är gifta och min syster kallar henne för min fru. Jag kallar henne för min mans andra fru. Sedan har jag en manlig bästa kompis och jag kallas ofta för hans andra fru.

Det ligger ingen sexuallitet i alls. Inte för att det är fel utan för att vi inte vill praktisera det.

Så är det.

Aha!
Man vet ju aldrig ;)

Min bästa kompis och jag har konstaterat att vi är så mycket familj att vi liksom bjuder varann på rena familjeföreställningar och förstås alltid annars också .typ.

Man ska pussas vid tolvslaget, tindra mot varann och önska att man får ännu ett fantastiskt år tillsammans. Har jag hört, jag har själv aldrig varit lagd åt det hållet. :cool:
Jag har, av egen fri vilja. Fast jag har blivit varse att de önskningarna hade begränsad relevans och nytta. Därav min svala inställning till nyår i år.

Det låter inte så dumt! Jag antar att det inte kombineras med önskningar om ett nytt fantastiskt år? (Den som vill ha ett fantastiskt år med mig har satsat på fel häst.)

Vad är ens ett fantastiskt år?
Jag är inte så mycket för långsiktiga planer. Koncentrerar mig på att ha en fantastisk kväll (äta, dricka, skratta, ligga, typ :angel:) med ödmjuka förhoppningar om en pizza någon gång i framtiden (dvs dagen efter).

Jag har, av egen fri vilja. Fast jag har blivit varse att de önskningarna hade begränsad relevans. Därav min svala inställning till nyår i år.
Ajdå, så tråkigt. Jag beklagar. Där ser man, man ska inte ägna sig åt de där klichéerna. De riskerar hugga en i ryggen.

Att jag inte gillar nyår har hängt med sedan jag var liten. På släktmiddagarna stod alla vuxna och grät vid tolvslaget för det var anbefallet att man skulle minnas dem som gått bort under året. Tro fan att jag fick tråkigt bagage med mig.

Ajdå, så tråkigt. Jag beklagar. Där ser man, man ska inte ägna sig åt de där klichéerna. De riskerar hugga en i ryggen.

Att jag inte gillar nyår har hängt med sedan jag var liten. På släktmiddagarna stod alla vuxna och grät vid tolvslaget för det var anbefallet att man skulle minnas dem som gått bort under året. Tro fan att jag fick tråkigt bagage med mig.
Hellre förhoppningar om en hyfsad framtid än gråt, i alla fall.

Fy fan vad vidrigt det skulle bli om vi införde den traditionen, tex med tanke på änklingen i sällskapet. Fy fan!

Är du nyseparerad?
Det låter inte så roligt. :(
I slutfasen, kan man säga.
Och nej.

Högst eventuellt kan det finnas möjligheter till ett hästrelaterat (eller snarare ryttarrelaterat :grin: ) nyårsfirande på annan ort, det väljer jag nog i så fall. I andra hand flaggar jag tillgänglighet för kul och/eller lukrativt jobbuppdrag, i tredje hand bjuder jag in mig till några vänner eller nån av ungarna, i fjärde hand skymtar väl silhuetten av mig, soffan i den möblerade hyrstugan, och en bag in box.
Inte bitter, inte så farligt iaf, mest låg och desillusionerad - men fullt medveten om att det går över, som allting. Vilket år som helst tycker man det är kul med nyår igen. :meh:

När jag pluggade jobbade jag ofta nyår och midsommar (även jul) fast jag hade alternativ, det kändes så överdrivet förväntansfullt på nåt vis. Brukade haffa 7-24 passen både aftonen och dagen för att verkligen vara på säkra sidan. Hade jag haft ett sånt jobb idag hade jag nog gjort likadant, bara för att slippa hetsen.

Men hade jag suttit i sitsen (nu gör jag ju inte det, även om jag kommer fira jul ensam iår då hela min närmaste familj är på resande fot och jag inte orkar med julresa över 2 dagar under min första längre ledighet på ett drygt år för att fira med folk jag egentligen inte sympatiserar så mkt med) så hade jag nog försökt hitta nåt annat att pyssla med, typ volontärarbete eller liknande. Finns säkert massvis i dessa tider.

Mysigt att jobba storhelger, det är en helt annan känsla.

Själv skulle jag nog verkligen känna mig ensam och ledsen om jag jobbade för att slippa vara ensam på nyårsafton. Jag skulle nog känna att " inte bara är jag ensam utan jag jobbar hellre än att vara ensam"
Men alla tycker vi olika...

Själv skulle jag nog verkligen känna mig ensam och ledsen om jag jobbade för att slippa vara ensam på nyårsafton. Jag skulle nog känna att " inte bara är jag ensam utan jag jobbar hellre än att vara ensam"
Men alla tycker vi olika...

Jag gillade det! Jag kände att jag fyllde en funktion för andra. Jag jobbade i butik då och det var många som kom och hängde för att de inte hade någon annan stans att ta vägen. Jag jobbade 5 år både julafton och nyår, jag tyckte det var väldigt trevligt:)

Ett annat alternativ kan ju vara att anmäla sig som volontär i soppkök eller hos annan lämplig organisation. Även asylboenden och flyktingmottagningar kan säkert behöva extra händer.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 347
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama