Blä för nyår som singel

Nyår blir värst med en livrädd hund...
Det blir till att hyra en stuga ute på landsbygden, där jag och min hund kommer vara.
Eventuellt blir det mer folk, men de får anpassa sig till hur jag och hunden kommer fira nyåret.

Man kan sammanfatta det hela som att det inte kommer bli nån raketforskning, men gott att äta och lite vin därtill.

Själv skulle jag nog verkligen känna mig ensam och ledsen om jag jobbade för att slippa vara ensam på nyårsafton. Jag skulle nog känna att " inte bara är jag ensam utan jag jobbar hellre än att vara ensam"
Men alla tycker vi olika...

Klart en viss skillnad när man jobbar mkt för pengarnas skulle oxå och man har alternativ(som student var det ju guld att kunna casha in så mkt i januari som det blev av att jobba alla röda dagar i december, och sällan upplevde jag att just nyår eller midsommar var "årets fest", de flesta av mina vänner är ofta helt övertygade om att jag var med på de där festerna ändå, och själv minns jag ju inte vilka jag var med på men ganska få under de 4 år jag studerade iaf) men jag funderar på att göra ngt liknande volontärt i jul då jag faktiskt inte har så mkt till alternativ om jag inte vill tokhetsa tvärsöver sverige för att ändå mest känna mig lite ensam bland andra. Jag gillade det iaf, tempot gick ner lite (beror såklart på yrke/arbetsplats, på akuten gör det nog inte det ;)) och alla var lite lugnare och gladare.

Som vikarie var oftast lätt värt pengarna...
Mitt allra finaste nyårdminne är nog den gången jag vet ute på dagen och pimplade aborre för första (och enda ) gången. Eldade och drack lite jäger. Jag tror jag såg grevinnan och betjänten men har inget minne an tolvslaget alls. Jag sov nog då.

Är Det inte regn så kanske man skulle göra något liknade i år? Kan inte pimpla då jaginte hartillgång till isborr, spö eller is i gbg men Tälta går ju

@Shudde @Hyacinth @escodobe

Ja det är säkert jättebra att jobba nyår om man vill...
Men om man egentligen vill fira nyår med tex en middag med vänner så kan att jobba eller vara volontär kanske inte kännas så lockande.
Vill man varken bjuda in vänner, bjuda in sig själv, volentärjobba eller göra något roligt på egen hand så kan ju att tjäna lite pengar att lägga på något annat roligt efter nyår vara ett alternativ till att gråta ensam i soffan.

@Shudde @Hyacinth @escodobe

Ja det är säkert jättebra att jobba nyår om man vill...
Men om man egentligen vill fira nyår med tex en middag med vänner så kan att jobba eller vara volontär kanske inte kännas så lockande.

Nej det är klart. Men jag tänker att jag helst skulle vilja träffa hela min familj i jul då jag inte sett mina bröder sen typ förra julen tror jag och mina föräldrar på ca 6 månader (eller nu ljög jag, vi käkade middag ihop en snabbis för ett par veckor sedan när jag var i deras stad för jobb) men i avsaknad av det om jag nu inte vill flyga över halva jorden där större delen av familjen befinner sig nu eller nöja mig med lite annan släkt så får jag ju välja på att jobba, i mitt fall volontärt eller köpa läget (dvs fira ensam eller söka upp andra ensamma som vill fira). Precis som flera i den här tråden där ändå flera alternativ kommit fram, bla folk som föreslagit gemensamt firande.

Förra året firade jag nyår bland massa obekanta med max 1 eller 2 jag känt sen innan, året innan det med. Jag hade ett val att fira bland gamla vänner med for old lang syne känsla men orkade inte resa eftersom det var mkt tid och mkt pengar för nåt som kan bli lika shysst på hemmaplan och de vännerna kan jag passa på att träffa vid andra tillfällen och ha minst lika kul med..

Har man både pengar och ledigt så dök det just upp en ridresa I Frankrike med avfärd 27/12 i mitt fbflöde.

Vore jag ensam och ledsen över det så skulle jag försöka hitta på någon rolig aktivitet. I alla fall under dagen så att man ärtrött och kan mysa in sig på kvällen. Och det finns ju i alla prisklasser från att grilla korv på brasa i skogen till övernattning på spahotell.

Vill man varken bjuda in vänner, bjuda in sig själv, volentärjobba eller göra något roligt på egen hand så kan ju att tjäna lite pengar att lägga på något annat roligt efter nyår vara ett alternativ till att gråta ensam i soffan.
Fast alla kan inte bjuda in vänner. Alla har inte vänner att bjuda in. Att önska att ha människor omkring sig som man kunde ha en trevlig middag med är inte jättemärkligt enligt mig. Och visst, absolut, det finns massa saker man kan göra. Volontärjobba eller inte fira nyår alls till exempel men det löser ju inte det faktum att man hellre hade firat med vänner.

Fast alla kan inte bjuda in vänner. Alla har inte vänner att bjuda in. Att önska att ha människor omkring sig som man kunde ha en trevlig middag med är inte jättemärkligt enligt mig. Och visst, absolut, det finns massa saker man kan göra. Volontärjobba eller inte fira nyår alls till exempel men det löser ju inte det faktum att man hellre hade firat med vänner.
Det verkar ju som TS faktiskt har vänner, annars hade jag inte föreslagit det.

Hon skriver att hon har vänner där hon är medbjuden även som singel men inte just där hon bor nu.
Då hade jag försökt bjuda in dom.
Ja, det verkar ju vara en god idé. Jag har helt missat att TS har goda vänner som är available och som hon kunde bjuda in. Är det så @tott ? Kör på det i såna fall då, det blir nog jättetrevligt :).

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 196
Senast: Yrsel
·
Kropp & Själ Jag har hamnat i ett dilemma med mig själv ang trådrubriken. Jag har alltid haft lite svårt för att bli bjuden på saker, ekonomiskt...
2
Svar
34
· Visningar
5 347
Senast: _Taggis_
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 463
Senast: _Taggis_
·
Övr. Barn *Ursäkta att det blir så långt* Först vill jag skriva, för er som har missat det, att vi har fruktansvärt dålig kommunikation, så att...
Svar
10
· Visningar
5 654
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama