Jag har ju även gett en MASSA andra förslag?Nej, det har framgått med all önskad tydlighet. Du får ursäkta men dina inlägg känns så typiskt bukiga. Om jag hade startat en liknande tråd och nån hurtigt hade föreslagit att jag skulle bjuda in mig till en kollega eller sätta mig i en bar hade jag också sagt nej till det - för jag känner mig själv och för MIG fungerar det inte. TS frågar i sin trådstart om vart hon kan åka, inte hur hon kan försöka dra igång till en hemmafest. Jag tycker det är helt fritt fram att föreslå hur mycket man vill men man kan inte förvänta sig att TS ska svara peppigt jakande på allt. Vad spelar det för roll om du kan bjuda in dig till folk och ha kul om det inte funkar för TS? Hur hjälper det TS om hon sitter obekväm hos nån på nyår bara för att du hade tyckt att det var roligt? Och absolut - det kan hända att TS bör försöka byta mindset vad det gäller nyår men det lär knappast ske genom opedagogiska "gör nåt åt det"-inlägg.
Alltså sorry men jag fattar inte.
(sorry @tott för tredjepersonsprat)
Eller har du hoppat över dom inläggen?
Tott skriver dock flera gånger att hon helst VILL umgås med vänner. Då ger jag även tips om hur hon kanske kan göra det