Först var det E85 som skulle rädda klimatet och sedan miljödisel och nu batteribilar. Jag undrar mest när batteribilar går samma öde som dom 2 tidigare och var nästa blir som ska rädda klimatet för visst är det bättre för miljön där elbilar körs men inte tusan är det miljövänligt eller bra för mänskliga rättigheter med batteri
https://www.amnesty.se/vara-rattighetsfragor/foretagsansvar/hallbara-litiumjonbatterier/
Skulle jag ha pengar till en elbil så skulle det inte bli elbil ändå utan skulle köpa bostad
Vad är ditt eget förslag på lösning, eller är det kort och gott att vi ändå kommer att ta kål på jorden och allt liv så det ändå inte är någon vits med att försöka göra något bättre? I så fall förstår jag dig delvis, för jag tappar ibland hoppet om att vi kommer att få tillräckligt många med på tåget för att faktiskt ändra riktningen, men jag vill ändå inte släppa hoppet helt. I så fall kunde jag ju lika gärna hoppas på att Putin släpper en atombomb som förintar oss alla på jorden så behövs ingen förändring. Men det vore ju också lite tråkigt slut på det hela, det känns bättre då att behålla i alla fall ett litet hopp...