Billigare diesel till svenska folket

Problemet med att sänka skatten, är ju att när man testat det så har priset gått upp med motsvarande på några veckor. Men bra att man höjt reseavdraget i alla fall, så vi som jobbpendlar får lite hjälp.

Jag har både en elbil och en bensinbil. Jag kör inte mer bensinbil bara för att bensinen blir billigare. Men jag får mindre ont i magen. Elbilen leasar jag och jag kan bara köra till och från jobbet med den, annars räcker inte milen till. Jag är inte beredd att köpa en elbil i dagsläget när tekniken ändå är så pass ung. Jag gjorde misstaget att köpa en dieselbil när man skulle det. Och vad var tacken för det? Just ja, det blev ofantligt mycket dyrare att köra diesel.
Min elbil har jag fått bärga in till verkstad fyra gången under första året. Jag tänker fortfarande att nästa pendlingsbil ska vara el, men vågar fortfarande inte köpa. Men jag skulle behöva en rimlig månadskostnad och ordentligt med mil för att kunna köra till 100% på el, men det verkar svårt att släppa en rimligt prissatt elbil, och handlarna visar i princip bara lockpriser för 1000 mil om året, kanske 1500. 2000 mil om man har riktigt tur. Jag skulle vilja ha 2500-3000 för att helt kunna leva mitt liv med elbil.
För att ta mig till mina träningar, åka och handla. Kanske ha ett socialt liv då och då måste jag ta bensinaren och är det billigare att tanka så är det inte lika jobbigt att stå där vid pumpen. Jag tränar inte mer bara för bensinen är billigare och jag har inte ett mer socialt liv för det. Samma är det med att handla.

Det finns väl ingen som kör mera för att bensinen blev billigare, eller?
Fast jag var väldigt nöjd med att betala 15.64 häromdagen,så blir det billigare att köra hem i morgon, och nej jag vet in te vilken knapp som har orsakat bytet av texten 🤷‍♂️

Jag har både en elbil och en bensinbil. Jag kör inte mer bensinbil bara för att bensinen blir billigare. Men jag får mindre ont i magen. Elbilen leasar jag och jag kan bara köra till och från jobbet med den, annars räcker inte milen till. Jag är inte beredd att köpa en elbil i dagsläget när tekniken ändå är så pass ung. Jag gjorde misstaget att köpa en dieselbil när man skulle det. Och vad var tacken för det? Just ja, det blev ofantligt mycket dyrare att köra diesel.
Min elbil har jag fått bärga in till verkstad fyra gången under första året. Jag tänker fortfarande att nästa pendlingsbil ska vara el, men vågar fortfarande inte köpa. Men jag skulle behöva en rimlig månadskostnad och ordentligt med mil för att kunna köra till 100% på el, men det verkar svårt att släppa en rimligt prissatt elbil, och handlarna visar i princip bara lockpriser för 1000 mil om året, kanske 1500. 2000 mil om man har riktigt tur. Jag skulle vilja ha 2500-3000 för att helt kunna leva mitt liv med elbil.
För att ta mig till mina träningar, åka och handla. Kanske ha ett socialt liv då och då måste jag ta bensinaren och är det billigare att tanka så är det inte lika jobbigt att stå där vid pumpen. Jag tränar inte mer bara för bensinen är billigare och jag har inte ett mer socialt liv för det. Samma är det med att handla.
Dieseln ner ytterligare 15öre idag ;)

Jaha, så nu tror du på klimatförändringar och att vi kan påverka dom. Intressant.
Vaför tycker du att staten ska ta allt ansvar. Folk får väl följa lagarna så klarar vi säkert att rädda klimatet. Men om nu folk skiter i o följa lagar så spelar det ju ingen roll vad staten gör 🤷‍♀️

Nu kan jag glädja er med att ni får betala mer när ni tankar fossilt bränsle :). Kriget i Mellanöstern är orsaken.

Liknande trådar

Samhälle Att Northvolt inte går så bra köper jag fullt pga att upplägget inte varit helt genomtänkt men det blir billigt att köpa för någon annan...
2
Svar
34
· Visningar
1 557
Senast: Mia_R
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 977
Senast: Guldaskig
·
Kultur Reflekterar lite har besökt Gripsholms slott, Livrustkammaren och Stockholms slott och tidigare har jag också gått guidad tur på...
Svar
5
· Visningar
602
Senast: CaisaCax
·
Fordon Jag har genom åren haft en del bilar, och skulle helst vilja ha en Volvo s60 igen alternativt en SUV. Däremot har jag 4 barn och flera...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: Bonita4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama