Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Charlottee, tack! Jag minns att hon nådde 175 när hon var 1 år och 9 månader. Då hade jag smått panik över att hon skulle bli en dinosaurie... Men sen dess har det ju bara blivit 4 cm till - så hon var väl en riktig snabbväxare. :D
Vad fin Hollie ser ut! Tror att hon kommer bli en riktig kalaspingla som vuxen!

tack för infon! Min är ju snart 1år 9månader nu faktiskt, och 162 hög, jag tycker hon är stor men 175cm vid den åldern.. jag förstår att du fick panik!! :eek:

Kul att du gillar Hollie!

Dina strandbilder är underbara! katalogbilder!

Maja_Kandi taaack :D har hon vuxit om brorsan nu?
Ja hullet är lagom enligt mig också.

Superfina bilder på en fantastiskt fin häst!

Victovie; Ljuvliga bilder! Ser fram emot att se er på tävlingsbanorna i vår!

Oj detta är första gången jag ärligt kan säga att den ser verkligen inte ut som en travare. Ser jättefin ut! Kul med en skimmel :)

Hej!

Typiska dressyrbilder skulle jag säga. Dressyrhästar måste också galoppera fort ibland! Underbart!!!!

/Lavinia, längtar tills hästan är frisk nog för galopp någonstans...

ja Hollies mamma är ju närmare 170.... så kanske inte så konstigt att hon blir stor :)

Idag fick jag lite bilder på mig o stallägarens femåring (Även han e.Highcruiser) :D

Kalasfin pålle!
Jag å andra sidan rider väl inte som förr direkt och har tappat en del av hållning o balans :o Har inte ridit kontinuerligt på flera år, utan i perioder och mest unga hästar.

1897919_10151971839991344_377678844_n.jpg

1654228_10151971844521344_1983689689_n.jpg

1898146_10151971862036344_1776476485_n.jpg

1002370_10151971822036344_631653247_n.jpg

1921968_10151971825541344_1720189959_n.jpg

... när jag visade bilder uppsuttet, så dog den här tråden :o:D vet inte hur jag ska tolka det? vilken boost för självförtroendet! :rofl:

skämt å sido..

Ida_79 var är det för häst? ser trevlig ut :)

Vilken trevlig häst :)

*kl*

Efter att ha stått konvalecent (igen....) så är vi på väg igång igen. Just nu består passen av att hålla fröken på alla fyra fötter i någorlunda marknivå. Så när jag är ensam får jag rasta av på lina, avfallningsrisken är för hög ;)

screenshot_2014-02-16-10-39-59_530532efddf2b32e550e1cf7.png

Hon kan faktiskt sköta sig också, även om det är mycket roligare att hitta på hyss
img_20140219_233328_530532e8e087c33b8922401a.jpg

screenshot_2014-02-10-10-23-28_52f9e13eddf2b37d88b6cf88.png

Totalt värdelös bildkvalitet men det är allt jag har att bjuda på :o

Det är en varmblodstravare:) 14 år... Köpte han som 4 åring. ligger på L:A nivå just nu.

Kul att se fler HC-avkommor! Men den ser ganska grov ut? :)

Känner igen det där med att tappa ridningen... Gick på ridgymnasium 06-09 och då var det ridning 1-2 gåncer/vecka, men efter det har jag bara haft unghästar och en underbar skogsmulle. Nu i somras fick jag hem syrrans ponny (-07) och plötsligt kunde jag ju börja rida ordentligt igen! :p I början kände jag riktigt hur kroppen var överallt samtidigt, ingen koll på ben eller hållning eller händer eller nånting alls. Men nu känner jag mig faktiskt stadigare än nånsin! Hon är väldigt tittig och skyggar och hoppar för allt i skogen, så man får extra mycket balansträning. ;) Det är roligt när man känner att det börjar fungera! Lustigt nog så går ju allt man vill åstadkomma i ridningen bättre och bättre ju bättre man sitter... :angel: :D

Vacker häst! Men jag tycker det ser ut som att den går väldigt mycket på bogarna? O_o

kl Den här lilla underbaringen ska jag ha i avel sen för att avla små dressyrkarameller. :love: Jag bara lääängtar då jag tycker hon är så söt.
Hon ska först få föl hos nuvarande ägare sen flyttar hon till oss.
1794576_622669517782950_232776835_n.jpg

Men jisses vilken sötnos!:love: Henne får du lägga ut mängder med bilder på :)

Jag lovar ni ska få bilder på både henne och framtida småbebbar! Kanske det blir en bukebebis nästa år då vi funderar starkt på Luxus CML :) nästan hundra alt att vi tar Damon Hill sonen i år om han godkänns då hon kommer stå på hans station. Tar isf Luxus nästa år om han är tillgänglig för jag tror jätte mycket på den komben. Villa ha en fin D-ponnybebis. Ja vi får se, det är ju ingen avelstråd det här, förlåt!:D

Blir det Luxus så kanske jag letar reda på hennes hage och plockar med mig bebisen :D Låter som en bra plan tycker jag ;)

underbar :love: och väldigt lik IronWills Storm!

maja_kandi han är inte så grov men inte jätteädel heller direkt :) tycker själv att min HC har en bättre typ redan nu som 2åring, men denna häst har en väldigt tilltalande ridbarhet! och ett hjärta av guld.

haha jamenvisst är det precis som du beskriver angående att tappa ridningen, jag kommer ju ihåg allt men kroppen lyder bara inte :D ser på mig själv och bannar mina höga händer och hälar som vill peka uppåt :mad: vad gör dom där lixom? O_o

kul att du kommit igång igen!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 380
Senast: doppler
·
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka