Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VIII

kl Den här lilla underbaringen ska jag ha i avel sen för att avla små dressyrkarameller. :love: Jag bara lääängtar då jag tycker hon är så söt.
Hon ska först få föl hos nuvarande ägare sen flyttar hon till oss.
1794576_622669517782950_232776835_n.jpg

Gud så söt! Och som Charlottee säger så tycker jag också att hon är lik min Storm. :love: Men din är lite mörkare!

st2ii_by_erehsidne-d6a6tgg.jpg

Hur stor är nya tillskottet och vad är det för stam? :love:

Han är en häst man får vara "på" ganska så mkt;) Ganska bekväm och över rörlig typ.. Sen var detta en ögonblicks bild;) Båda tömmarna i handen för att lyckas ta en bild:)

Ja de är lite lika!

Hon är Welsh sek B och 1.28 i mankhöjd. Engelsk import e Heaton Romeo - Tetworth Nijinski.

Hon har fått flera föl och jag vet att Luxus har avkommor med mindre ponnyston och det har gått jättebra.
Men jag trodde inte att han var 1.70, står som 1.66?
Största fölungen vi fått var e lille Don Primero men han är inte så stor nu.

Finns en rel stor swbuppfödare som lagt hbl på sin Welsh Mountain märr och det har blivit kanonavkommor.

Senast ändrad:

Åh, kan man beställa en sån liten en till om några år? :D Gillar idén om Luxus, så länge hon klarar storleken på eventuell fölis...

Intressant! Jag har ingen aning, mest nyfiken. En gul Luxus skulle ju inte vara fel, blir den liten stor häst får jag hålla i plånboken :p

:love:Herrejisses vilken sötnös:love:

kl
Min pålle övar på smidigheten med favorithobbyn :p
2014-02-20-1427_530602d39606ee3c2ba4be14.jpg

Jag tycker de är lite lätt gräsliga så han får ha dom i hagen:angel: I verkligheten är dom väääldigt mintgröna, inshoppade under ponnytiden ;)

Han har sina moves den där herrn, han kan spela död också :p ;)
2014-02-20-1428_53060311e087c3014b7a443a.jpg

Men åååh! Det var verkligen en äkta karamell! :love: Jag vill ju betäcka min ponnyfröken med Luxus också, hon ska bara tävla lite först. :angel: Min är ju dock 140, hoppas på en D-ponny eller liten stor häst att spara till mig själv. :d

Drull: Hihi, vilken stil! :D

Smaken är som baken! Jag är kanske lite färgkåt (får man säga så här?) eftersom jag haft tre fuxar i rad som typ passat i... blått... vitt....

Tycker de är skitläckra i alla fall :D

Mitt troll börjar se vuxen ut. :love: Lurvig och skitig, men nog kan man hoppas att hon kommer att vara en smällkaramell om några år.
Får se när det blir inridning och om man måste hitta en liten ryttare åt henne.

st4uuuuuuuuuuuuu_by_erehsidne-d77ipvk.jpg

st6999999999999999_by_erehsidne-d77ipgb.jpg

st7uuuuuuuuuu_by_erehsidne-d77ipiq.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Letar efter en ny hundförarjacka. Vill ha en fodrad med huva och många fickor, skaljackor där jag kan sätta fleece under har jag. Har...
2
Svar
21
· Visningar
1 012
Senast: Niyama
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Kultur Här kommer ett rykande färskt bokbingo att påbörjas 1 november så ni kan börja leta efter lämpliga böcker! Boken måste alltså vara...
2 3
Svar
59
· Visningar
1 362
F
  • Låst
Trädgård & Växter Med bara fyra dagar kvar av odlingsåret 2023 tar jag mig friheten att skapa nästa för 2024! :) Jag gissar att planerandet redan är igång...
98 99 100
Svar
1 997
· Visningar
72 456

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat