Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråden på dressyrhästarna, del VII

Har du provat en Amerigo Vega CC/Icelandic? ( i rätt bomvidd)
Har sett förr att folk tipsat om den till dig så tänkte om du provat den...

Min frieser, stillastående. Kort och uppåt/överbyggd.
friesrygg1.jpg

Rak i arbete, här med vega sadeln.
friesrygg2.jpg

Du ska inte behöva byta sadel två ggr under ett ridpass...hitta en sadel som funkar hela tiden istället :)

Du ska inte behöva byta sadel två ggr under ett ridpass...hitta en sadel som funkar hela tiden istället :)

Naturligtvis finns det ingen häst som BEHÖVER byta sadel två ggr per ridpass oavsett hur ryggen är konstruerad. Det finns säkert ett flertal lösningar. Men om Nila är nöjd med att byta sadel under passet så är det ju ingen idé att fortsätta diskutera detta. Det kan knappast vara skadligt att byta sadel under pågående pass, bara lite märkligt....

Senast ändrad:

Ja verkligen märkligt . ;) men som du säger vill Niela insistera på att det behövs om är nöjd så för all del . Dock lär det inte vara ens 0,002 procent eller ens det i fråga om ngt som behövs ens på den mest märkligt byggda häst .

Givetvis får hon göra som hon vill, men jag ville bara tipsa om en sadel som faktiskt i dom flesta fall funkar på såna hästar, varför krångla till det om man kan slippa :) Bara ett tips :) Jag har ju själv haft en sådan häst, inte roligt att hitta sadel. Jag förstår hennes problem. Men då är det ju bra att dela med sig av sina erfarenheter för att hjälpa.

Ja verkligen märkligt . ;) men som du säger vill Niela insistera på att det behövs om är nöjd så för all del . Dock lär det inte vara ens 0,002 procent eller ens det i fråga om ngt som behövs ens på den mest märkligt byggda häst .

Jag tänker på den där skäcken.. var det Nominus eller vad heter hon?

Det var din attityd att beklaga att alla inte fattade samma självklara sak som jag vände mig emot.

Jag tror att växla mellan två sadlar är bra, därav jag har en hopp och en dressyr. Ger olika tryck.
Men på samma ridpass? Nä.

*kl*

Från tävlingen i tisdags. Går inte att missta sig på hur glad jag är:D!

969248_10201071975113440_414902358_n.jpg

1094946_10201071979673554_1245340515_n.jpg

Bredvid tvåan, en väldigt rörlig KWPN TP:)
994319_10201071977513500_815518094_n.jpg

*kl*

Från igår

aa6b3484006511e3bd9a22000a9f14ba_7.jpg

18a751b4006411e3801622000aaa0aaf_7.jpg

Fler kommer kanske från kameran sen. Dessa är från iphonen och har inte världens bästa kvalitet :p

Är så stolt över våran snälla kille som åkte och tränade utan pappa för första gången igår och skötte sig helt exemplariskt :love:

Åhh va kul! Ni ser så glada ut! Hoppas jag också får vara med på prisutdelning någon gång igen :D

Haha, han är ju stadig i formen i alla fall :D Och jättefin, även om han går lite mycket på bogarna för min smak ;)

Jag verkar inte riktigt få fram min önskan om en luftig front med gest, han gör då allting tvärtom :arghh::p

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
11 893
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 316
Senast: shia
·
Relationer Anonymt nick, om någon vet vem jag är så säg ingenting. Nu tror jag inte att någon känner mig då jag varit rätt anonym här tidigare...
2
Svar
25
· Visningar
7 233
Ridning Ja jag tänkte bara starta en liten disskution, kanske lite onödig, jag vet inte. Men jag vill gärna diskutera med andra och deras...
Svar
10
· Visningar
2 534
Senast: MattiZ
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama