Bildtråden på dressyrhästarna, del IX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jättefin utveckling på henne! :)

Tack!
Nu börjar hon komma upp och fram. Har ju varit precis som den, lite svag och tyckt att det varit väldigt bekvämt att bara bli kort och vika in näsan. Även om man släppt tygeln helt har hon gått kvar ihoppsnurrad.
Nu följer hon bettet och vill komma fram. Får stundtals lite mycket i handen men mycket hellre det än absolut ingenting som det varit innan.

Tack!
Nu börjar hon komma upp och fram. Har ju varit precis som den, lite svag och tyckt att det varit väldigt bekvämt att bara bli kort och vika in näsan. Även om man släppt tygeln helt har hon gått kvar ihoppsnurrad.
Nu följer hon bettet och vill komma fram. Får stundtals lite mycket i handen men mycket hellre det än absolut ingenting som det varit innan.

Precis samma här, min gissar jag har gått ganska stadigt ihopsurrad med nån käck inspänning så hon har en statisk form som hon lärt sig och inte haft nån styrka till att bära sig i nåt annat läge heller + lite rädd om munnen så hon har inte direkt sökt sig längre fram heller.
Men nu börjar det hända nåt, och hon börjar hitta fler lägen än standardinställningen ;)

2 bilder från helgens träning

11887846_615217118581511_8896403565221768716_n.jpg

11875252_615220038581219_8962902121890561509_o.jpg

Min lilla gula :)

Högerfoten är bruten och opererad två gånger, tävlade hoppning i helgen och den har inte hunnit återhämta sig, därav det uteblivna trampet i stigbygeln. Traven är mycket svårare och göra väldigt mycket mer ont än galoppen så jag fuskar lite.

Bildbomb :D

Åååh. Vilken UNDERBAR häst du har! :love: (mvh en som inte hängt på hästforumen på flera år och inte hänger med längre)

@Bison Fina båda hästarna :) Har du brutit foten igen eller är det gamla sviter? O_o

Nej, det är gammalt. Bröt den 2011 och fick operera. Så slog jag upp frakturen 2013 och fick operera om den. Då tog de i ordentligt och skruvade ihop med flera plattor. Jag har usel stabilitet och dålig rörlighet, vissa dagar är bättre och andra sämre.

@nyponros
Tack så mycket!

@Michis Oj vad annorlunda tränset såg ut när nosgrimman var så långt ner :D Såg ut som ett helt annat träns. Är du nöjd med det?
Det sitter exakt som det ska och så högt upp på "bågen" som det kan göra, men som @Fiorano skriver så har ju en islandshäst betydligt kortare huvud än en storhäst, därav den "exteriöra" skillnaden.

Jag är TOKNÖJD! Efter att jag testat detta ett par gånger beställde jag även hem ett pearl dressage från PS. Dessa två är numera dom enda som finns i tränsgarderoben, resten ska jag sälja utom ett som ska vara ett ledträns på tävling.
Har haft lite problem med dåligt läder på en rem samt en skruv som släppt, men med superservice har dom bara skickat nytt :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kände inte riktigt att det här platsar in i någon "vanlig tråd", och det är väl egentligen ett klart dagboksämne eftersom jag "bara"...
Svar
1
· Visningar
816
Senast: MML
·
Utrustning Jag får väl börja med att vara beredd på att tråden kanske försvinner efterssom det kommer förekomma ett företag, men jag testar i alla...
Svar
0
· Visningar
445
Senast: Entourage
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 596
Senast: Grazing
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
71 703
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar