Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

Maken vill inte ha fler säger han, men jag tror om ca 5 år så kommer han sakna den här bebistiden ;)

Nja, jag tror att de har 3 dagar rent juridiskt sett, men min sambo är egen företagare så han bestämmer ju själv om han vill jobba eller inte. Han bestämmer också själv hur dags han vill börja jobba så han kan stanna hemma tills jag lagt Sam. Och han är hemma hela dagarna, men när han jobbar måste han ju sova lite på förmiddagen. Så egentligen har vi det himlans bra, när han jobbar så sover vi.

Men jag har försökt ta mig ut utanför huset med båda ett par gånger. Först mata plutt, sen klä på Sam (som alltid är naken) sen byta på Isaac som har bajsat, sen mata Isaac igen, sen är det dags för Sam att äta lunch och sen blir han trött och ska sova middag.... Efter middagen ska Sam äta något, sen kläs på, sen ska Isaac vakna för man kan inte klä på honom när han sover och om han vaknar är han hungrig. Så vi väntar tills Isaac vaknar, då får han äta och sen klär vi på Sam. Sen går vi ut och hinner vara ute en kvart innan Isaac börjar picka på mitt bröst och Sam har bajsat alternativt rymt ner till grannen tre gånger så jag fått släpa med honom hem under höga protester. Släpningen är jobbig nog ändå utan bebis i sjal eller vagn, man kan inte bära honom normalt heller för då bits och sparkas han så det är liggandes med armar och ben utåt som gäller.

Så sen Isaac kom har jag varit inne mest och sambon har varit ute med Sam... :D

*kl*

Även jag hade en amningsbild :D

DSC040892.jpg

Guud vilka mysiga amningsbilder ni alla har :love:

Eyz: Hihi ja vi verkar onekligen ha liknande garderober åt våra killar, kul :)

Cilla: Tack! Nej du, det där är en kamera för en herrans massa tusenlappar, fast den är sambons, inte min :D det är han som tagit dom här bilderna, jag står för dom suddiga mobilbilderna jag ;)

Vindvissla: Haha ja jag älskar dom där stinky-kläderna, han har en pyjamas också som det står stinky på rumpan på, hur passande som helst ju!

Voltis: Tackar och bockar, ja det är ruskigt kul att ha bra bilder.
När jag har tid och ork någon dag ska jag ta och hitta fram bilderna från när Emil var yttepytte, gråta en skvätt, hoppa på sambon och be på mina bara knän att vi ska ha syskon NU PÅ EN GÅNG, och sen när jag är klar med den hormonella resan så ska jag lägga upp några bilder här :D

Knappar mig själv, måste visa mina amningsbilder med ju! Och en och annan mysbild med!

Daniel, hösten 07
17845852.jpg

Den här fick min mamma i förstoring, jag älskar den!
17845922.jpg

Ludvig såg ofta ut så här när vi ammade när han var riktigt liten:
44053_1236530806.jpg

Så här låg han nästan jämt
70737_1236456628.jpg

Nostalgitripp blir det, så här söta var de när de fortfarande låg still och sov!
45340_1237976269.jpg

Måste visa knäppbilden jag tog i Rudbeckstunneln en dag med! Ludvig var liten då
12028_1238939753.jpg

Ursäkta bildbomben, jag drabbades av nostalginojja när jag började bläddra!

Det här är nyaste inlagda på Daniel!
87843_1262878072.jpg

Och Ludvig
79115_1262878477.jpg

Så sen Isaac kom har jag varit inne mest och sambon har varit ute med Sam... :D

Så har jag oxå gjort, men vi har haft runt -20 å jag vill inte förfrysa tuttarna! Men blir det mildare i morgon ska jag försöka komma ut med båda å gå en sväng för jag håller på å bli galen här inne.

nej det lät ju inte helt fel att ha honom hemma så mycket!:laugh:

här är det rätt trist så, Dan åker hemifrån runt 7.30 och kommer hem 18.30 så han får inte så mycket tid med moa under veckorna.

nevin vilka härliga bilder på söta pöjkar!

Måste bara fråga vad det är du bär i? Ser spännande ut!

det är en crapy grejj från typ korea inhandlad på tradera för nån hundring. ingen värstingsele, men funkar fint att ha henne på höften i och hn tycker det är så skoj å va med och titta vad vi gör! hon är ju inte så gammal än och blir vldigt fort trött har jag märkt och orkar inte sitta med så länge innan jag får ta bort selen å ha henne på armen.
oftast orkar hon vara med i morgondisk, grötlagning och halva uppätandet av gröt, sen får hon nog.

eyz ja, hon har många roliga miner för sig å har haft sen hon kom ut. bäst är ju givetvis när hon först snörper ihhp munnen för att sen kisa och le och säger aaaa! :D

voltis uh ja, det går så fort!!!! ja tycker ju likadant om din. :p

jerseyko, vindvissla våra hormoner verkar göra sitt jobb bra, ja är allt sugen på en till. (fråga mig igen när dottern vaknat, då blir nog svaret ett annat, haha.)

håller med om amningsbilderna, fy va mysigt det ser ut!!!! hppas jag klarar att amma med nästa barn. mina bröstvårt har iallafall slutat att krypa tillbaka in i bröstet av skräck när jag ser nån annan mamma amma, så det finns nog hopp! :angel:

Men jag har försökt ta mig ut utanför huset med båda ett par gånger. Först mata plutt, sen klä på Sam (som alltid är naken) sen byta på Isaac som har bajsat, sen mata Isaac igen, sen är det dags för Sam att äta lunch och sen blir han trött och ska sova middag.... Efter middagen ska Sam äta något, sen kläs på, sen ska Isaac vakna för man kan inte klä på honom när han sover och om han vaknar är han hungrig. Så vi väntar tills Isaac vaknar, då får han äta och sen klär vi på Sam. Sen går vi ut och hinner vara ute en kvart innan Isaac börjar picka på mitt bröst och Sam har bajsat alternativt rymt ner till grannen tre gånger så jag fått släpa med honom hem under höga protester. Släpningen är jobbig nog ändå utan bebis i sjal eller vagn, man kan inte bära honom normalt heller för då bits och sparkas han så det är liggandes med armar och ben utåt som gäller.

:rofl::rofl: låter som lugna och fina dagar för dig!

Åh! :love: Stinky-suiten ser ju helt underbar ut, precis i min smak! :D Var kan jag hitta den?

Julafton
100105-037_67980968.jpg

Blueberry kid
100105-082_67984180.jpg

100105-086_67984443.jpg

100107-0320_68404135.jpg

Gåstolsattack
100105-075_67980094.jpg

100105-079_67980225.jpg

100113-021_69317616.jpg

Varför ligger alltid de bästa grejerna längst ner?
100113-032_69317729.jpg

Åh! :love: Stinky-suiten ser ju helt underbar ut, precis i min smak! :D Var kan jag hitta den?

Som Eyz redan svarat, så finns den och pyjamasen det också står Stinky på, på Lindex :)

Eyz: Gud vad söt han är, och vad härligt det ser ut med blåbär, tja - överallt :D :d

Håller med! Chelsea har aldrig haft tid att sova, allt annat är mkt roligare. Ändå ÄR hon trött och gnäller för det, men sova är trist!
Om man inte åker bil eller ammar, då går det fint :p

Thilde, söt som socker!! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 449
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 771
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 965
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 719
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV