Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

*kl*

Det var typ jättelänge sen jag la in bilder på Linus. Tiden går så fort nu förtiden, pluggar ju heltid nu så det är verkligen fullt upp hela tiden.

Linus har hunnit bli 13 månader nu....

Hjälper mamma att väga hö

Ute på promenad...

för det mesta på rätt håll, men inte hela tiden....

Jag tycker att kläderna var jättefina!
Men jag älskar ju hemstickat.
Skulle också vilja kunna sticka, kan ju knappt sticka en halsduk :(.
Sen ska man ju ha tid för det också och det är en bristvara när man har småbarn, man vill ju gärna ta vara på småbarnsåren...
Jag får vänta tills jag blir mormor, då jäklar ska jag sticka kläder :D.

kl

Några bilder på min 9 månaders skrutt från i torsdags, efter en härlig promenad i det kalla höstvädret!

Snackar som vanligt för fullt =)

//Julia

Åh vilka härligt röda gose-kinder hon har! :love:
För oövrigt tycker jag hon liknar dig massor! :)

kl

nu är Lykke 8 veckor igår, gaaaleeet vad tiden går fort!
003-3.jpg

pussattack är roooligt
015.jpg

lite kräkig :p
011.jpg

Bamse o Katten Jansson är fiiiina!

Åh lilla skruttungen, så go...

Vindvissla: Oh my god, vilken klockren bild. Geggamojja Deluxe :D

:bump::love:
vatten - lera finns det nått skojjigare,
Vidar och jag har stått och klaffsat i pölar ihop ibland.
Nej jag har inte förstått att växa upp jämt. :angel:

Ja vatten har en fantastisk dragningskraft pa alla barn, helt otroligt vad det kan sysselsatta dem i alla sina former. :D Men man hade behovt ett helkroppsgalonstall med inbyggda stovlar...

Ja vatten har en fantastisk dragningskraft pa alla barn, helt otroligt vad det kan sysselsatta dem i alla sina former. :D Men man hade behovt ett helkroppsgalonstall med inbyggda stovlar...

:rofl:
Ja det hade nog inte varit dumt.

Själv drömmer jag, särskilt såhär års,
m en grovingång vägg i vägg med pannrummet eller så.
Inte bara ha en ingång och den in i en trång hall:devil:

BLÄH för våran hall just nu.
Försöker sära på allt men det går sådär med både höst o vinterkläder framme.
Stall, arbets och civiliserade kläder *sliter håret*

Vinna på lotto kanske? :idea:

Ja det hade varit praktiskt... vet inte vem som har designat mitt hus :angel:

:D
Men du hade väl inte barn när du designade va?

Ja här kan jag skylla på föregående ägare som jag inte fattar för fem öre hur karlskrället tänkte.
Alltså han hade ju för tusan massa skog = virke till att bygga vettigare utrymme för uppvärmning.
För övrigt hade dom mjölkkor och ett barn mer än oss. :eek:
Kanske inte konstigt att det blev skiljsmässa :angel:

Ah jag hade definitivt tankt om om jag haft barn nar jag designade. Faktiskt ett par viktiga grejjer som jag gjort annorlunda om jag fatt gora om, aven om jag pa det stora hela ar mycket nojd! Min kompis som ocksa byggt nytt har en jattegrovtvattstuga och jag ar faktiskt lite avis :D

Sam hjalpte mig att baka igar, vi slickade entusiastiskt skålen bada tva, trots socker och råa agg! :D (sam alskar forresten råa agg)

Vatten och kök är poppis här hemma... vi skall bygga om vårat skruttiga kök, men så här såg det ut häromdagen :)
Hjälpa mamma ...
DSC_5493.jpg

DSC_5506.jpg

DSC_5511.jpg

Jag kan fortfarande inte fatta att hon ar sa stor! Tyckte det var igar som man sag bebisbilder pa henne. Det ar svart att hitta nagot bra de kan sta pa tycker jag, inte alltid de tanker pa att sta stilla pa stolen och ratt vad det ar sa trampar de utanfor. Nagon som har tips?

Ja det är hemskt med allt klättrande nu ... den lilla stolen släpade hon glatt till diskbänken själv. Annars kommer hon med köksstolarna. Eller diverse annat klättringsbart. Jag håller på att få ett nervöst sammanbrott av alla blåmärken, klämda fingrar med mera. Men vad ska jag göra, kan ju inte säga nej nej till precis allt heller. Fast mycket nej blir det... mina brorsbarn höll inte alls på så här mycket :o

Kort är hon också (80 cm) så hon når ju inte med de små pallarna om hon vill upp, utan det blir ju stolar.

Plus att hon TROR att hon är tonåring, inte 18 månader... Hon skall dricka ur glas (inte plastmuggar - GLAS), vill inte sitta babystol längre (köpte en tripp-trapp, den godkändes som tur är). Så ska hon klä på sig själv. Och äta med 'vuxenbestick'. Ja, så skall hon tvätta sig själv,torka upp spillda saker, och gärna hjälpa till när man byter blöja...

Hjälp, jag hänger inte meeeeed :crazy:

Ja det är hemskt med allt klättrande nu ... den lilla stolen släpade hon glatt till diskbänken själv. Annars kommer hon med köksstolarna. Eller diverse annat klättringsbart. Jag håller på att få ett nervöst sammanbrott av alla blåmärken, klämda fingrar med mera. Men vad ska jag göra, kan ju inte säga nej nej till precis allt heller. Fast mycket nej blir det... mina brorsbarn höll inte alls på så här mycket :o

Kort är hon också (80 cm) så hon når ju inte med de små pallarna om hon vill upp, utan det blir ju stolar.

Plus att hon TROR att hon är tonåring, inte 18 månader... Hon skall dricka ur glas (inte plastmuggar - GLAS), vill inte sitta babystol längre (köpte en tripp-trapp, den godkändes som tur är). Så ska hon klä på sig själv. Och äta med 'vuxenbestick'. Ja, så skall hon tvätta sig själv,torka upp spillda saker, och gärna hjälpa till när man byter blöja...

Hjälp, jag hänger inte meeeeed :crazy:

Haha det ar PRECIS likadant har hemma! Fast babystolen funkar om han slipper brickan. Men glas och helst ata med mammas bestick ocksa :D Och han lyckas ta av sig alla klader inklusive blojan och sen ta pa sig byxorna igen haha. Strumpor har han klarat ett par ganger och blir skitlycklig. Tank vad fort de utvecklas, de har inte ens funnits i tva ar! :love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 974
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 599
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar