Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

Hihi tuff klänning! :love: Molly är underbart söt!

Längtar till jag får klä på min lilla bebis en massa söta kläder!
Men ska den stanna inne så här länge så kommer den ju hinna växa ur allt jag köpt redan innan h*n kommt ut ju! Min beatlesbody är ju stl 50, så ligger risigt till :p Tur att det mesta jag har är i större storlekar...

Får se idag på UL huur stor bebis är! :banana:

Spännande, måte bli otåligt för dig, hoppas vi snart får se liten ute :laugh:

Apropå storlek och UL, ca 1 vecka innan vår lillskrot tittade ut så har jag för mig att dom skattade henne till drygt 2 kg.
En vecka senare kom en 3 kgs kluns ut :rofl:
Hon är alltså en månad tidig ut så hon var ju rätt stor för tiden.;)

Åh vad mysigt det ser ut på fällen,
ser så avslappnat och gott ut.
Sött :love:

vindvissla tjusiga ni var, den stund han nu satt där :D
Men ni är fin på varsitt håll också :laugh:

Haha samma här, jag ger inte mycket för uppskattningar innan födseln.

Ella skulle inte väga över 2900 gram sas det, ut kom hon 1 vecka innan och vägde 3315 gram :D

Bilder på Lowa från dagens "lunch"

200910301320.jpg

200910301322.jpg

Lowa tycker jag är för slö med maten
http://s250.photobucket.com/albums/gg263/Elin_J/?action=view&current=Lowavillhamat.flv

Den klänningen är så fin!
Hon hade den på sig när vi var hos fotografen också och det blev jättefina bilder.
Jag ska fotografera hennes pappas nyaste tatuering och lägga in här, det står Molly i den :love:.

Skogstomten: Hon sover jättegott på den fällen. Synd att den är så liten att man inte får plats tillsammans med henne :p.

Roade mi glite med att leta fram några bilder från när Vidar var iungefär samma ålder som Lovis nu, på samma ställe som hon satt där på jackan uppe på berget.
Lite snöigare bara :D
DSC_0327.jpg

DSC_0315.jpg

Blir bara så sugen på att åka skidor när jag ser dom där bilderna. :laugh:
Undrar dock om skrot fia går med på skidpulkan eller om man får ha henne på ryggen då med...

Ser ut att vara ett supermysigt berg! Och vilka goa bilder på Vidar, lite skillnad i storlek då och nu :D

Ser ut att vara ett supermysigt berg! Och vilka goa bilder på Vidar, lite skillnad i storlek då och nu :D

Ja det berget är nog en favoritplats :love:

Ja han har verkligen växt, vet itne riktigt hur lång han är, kanske ska försöka mäta imorgon, men sist han vägdes var det nästan 16 kg har jag för mig.

Jag älskar också berg. Vart ligger dina? Mina är det aldrig snö på, eller nån gång på vintern kan det hända att toppen är lite lite vit men det försvinner för det mesta mot eftermiddagen. Skulle man få för sig att gå upp och titta sjunker man ner i en halvmeter blöt torv...

Jag älskar också berg. Vart ligger dina? Mina är det aldrig snö på, eller nån gång på vintern kan det hända att toppen är lite lite vit men det försvinner för det mesta mot eftermiddagen. Skulle man få för sig att gå upp och titta sjunker man ner i en halvmeter blöt torv...

Utanför Övik.
Men din är så öppna, just vidderna som man ser på dina bilder tycker jag ger så mycket mer frihetskänsla.
Fast det där med torven lät ju kanske inte fullt lika kul.
Själv är jag (och sambon) egentligen lite sugna på en gård i fjälltrakter, men jag tror inte det blir av.
Men drömma går ju alltid.
(Fast nu kanske man borde försöka få lite dröm sömn)

Ja det är ju inte torv överallt, bara på toppen. Jag håller mig mest till skogsvägarna, man kommer ändå rätt så högt upp. Vi drömmer också om en gård, fast i Skåne :D Får väl se om vi kan sälja huset här så småningom och dra hem till gamla Sverige. (och just i skåne är det ju lite ont om berg så jag kommer sakna ihjäl mig!)

Roade mi glite med att leta fram några bilder från när Vidar var iungefär samma ålder som Lovis nu, på samma ställe som hon satt där på jackan uppe på berget.
Lite snöigare bara :D
DSC_0327.jpg

DSC_0315.jpg

Blir bara så sugen på att åka skidor när jag ser dom där bilderna. :laugh:
Undrar dock om skrot fia går med på skidpulkan eller om man får ha henne på ryggen då med...

Vilka underbart vackra kläder :love:
Är de köpte eller hemmagjorda?
Jag önskar så att jag kunde sticka annat än halsdukar...

Nu blev jag också sugen på att åka skidor!
Får nog vänta ett par månader :p.

Fina kläder vidar hade på sig där :love:.

Hon ligger på normalkurvan på allting. Och supergulliga mullveck överallt, de var de första han sa "Oh look a little tjockis baby...." ;) Lika stora tjockiskinder som Rasmus hade när han föddes.

Hon ligger på normalkurvan på allting. Och supergulliga mullveck överallt, de var de första han sa "Oh look a little tjockis baby...." ;) Lika stora tjockiskinder som Rasmus hade när han föddes.

Åååh...nä nu sitter jag ju nästan här och vill bli gravid igen, typ på en gång :eek:
Haha fast jag tror vi väntar lite trots allt ;)

Vilka underbart vackra kläder :love:
Är de köpte eller hemmagjorda?
Jag önskar så att jag kunde sticka annat än halsdukar...

och nisse_
:rofl:Det komiska var att när jag la in bilderna satt jag och muttrade för mig själv att vi så gott som alltid hade fula kläder på barnen och oss när kameran var framme. Bistra sanningen att vi är lodiga allt som oftast iof :angel:

Men ja tröjjan är växtfärgad och stickad av barnens farmor,
sockarna tror jag är ärvda av mig (stickade av min mormor)
vantarna var något som sambon panik gjorde kvällen innan - nålbundna.

Fast jag önskar att jag kunde sticka själv och att jag hade ro och tålamod att sy själv, har massor jag skule villja göra, men det stannar tyvärr oå det stadiet numera.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 365
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 974
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 593
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Tittar in i ditt kök del 27
  • Dagens nagellack!
  • Valet i USA