Bildtråd, skruttarna #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bildtråd, skruttarna #5

Älskade My blev nio månader idag (:eek:). Firade dagen med att resa sig helt själv (dvs utan att dra sig upp mot något), och att senare ramla och slå sig i pannan, så nu har hon en fin blålila bula!

Hon är lite förkyld och hes och kraxar som en tant, men på strålande gott humör mest hela tiden. Far omkring åt alla håll och kanter och det blir sällan en lugn stund här hemma, men det är helt underbart! Att sova anser My vara överskattat så nätterna är väl sådär kul, men jag försöker att intala mig själv att det går över så småningom. Hon kommer ju förhoppningsvis att sova en hel natt innan hon flyttar hemifrån iaf!

Här är några bilder från idag (fortfarande obearbetande :D)

Älskar att vinka...

... och att klappa händerna

Kryper i ilfart för att ta kameran (gäller att skynda sig att knäppa korten!)

Att putta omkull torn är kul...

...men lite konstigt efteråt...

//Julia

Åh lilla Ailie, vad hon pratar! Och så lugnt och sansat hon rör i kastrullen, jag måste ha en duracellkanin till unge. :D

Hihi så fort hon utvecklas! Tänk nio månader redan, tiden flyger verkligen iväg! (förutom för mig som varit gravid i ungefär ett och et halvt år nu :D) My blir mer och mer lik sin pappa tycker jag!

jag måste ha en duracellkanin till unge. :D

Du är inte ensam om det. Antingen äter Rasmus av allt i skålen, även om det bara är rent mjöl som inte alls är gott, får han tag i något att vispa med kör han världsmästerskapen i vem som kan vispa snabbast och få det att flyga längst ;)

Skönt att veta! Antingen geggar han ner hela sig, eller så ska han ha ner diskborsten i gröten, eller så ska HAN sätta på gasplattan och får världens fit när han inte får det. Härligt med hjälpredor hihi.

My blir mer och mer lik sin pappa tycker jag!

Jag som tycker My blir mer och mer lik Julia :D

Munnen är en rak kopia av mammamunnen :)..

Freyja:

Lilla My är inte såå liten längre :love:

Ella ålade på riktigt för första gången idag, ja eller åla :angel: ansiktet i golvet och rumpan upp och så skjuter man på med benen :rofl:

Ella ålade på riktigt för första gången idag, ja eller åla :angel: ansiktet i golvet och rumpan upp och så skjuter man på med benen :rofl:

Den stilen körde Rasmus oxå! Shit de känns ju som igår jag tog den här bilden :eek: Kolla mull-låren :love:

phprbfp0r.jpg

Vad söta alla små är :laugh:
Sitter med lillskrot i knät och tittar på bilderna,
så kuk att se reaktionen tycker jag.
Vissa bilder läggerhon huvudet på sned när hon tittar på :p

Fast nu ska jag försöka få henne att somna,
mitt under takbytet här :devil:

ha ha ha :rofl: Jag såg det faktiskt inte förän du citerade det, sjukt kul!

Cala + vindvissla: Det är roligt det där... alla på min sida släkten tycker att My blir mer och mer lik sin pappa igen (hon var ju bara honom vid födseln!) och alla på Mickes sida tycker att hon blir mer och mer lik mig... ha ha :D Min slutsats är att hon är en grym blandning av oss =)

//Julia

Kl

Här är en "bukeskrutt" ssom tittar på en annan "bukeskrutt".
CIMG0464.jpg

CIMG0466.jpg

Hästar är det som gäller, jag duger som det också.
CIMG0187.jpg

den här med
CIMG0226.jpg

Alice har fått kaniner
CIMG0425.jpg

Måste prova transportburen
CIMG0450.jpg

Lekstugebygge
CIMG0221.jpg

shake it
CIMG0253.jpg

Wiiieee, hon ittar på min skrutt!!

Gud vad lika du och din dotter är varandra! Jättefina kort =)

//Julia

Vad skoj att se Alice igen, massor har ju hänt sedan man såg henne sist.

Stora tjejen, så lik sin mamma och jättefina bilder :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 361
Senast: Blyger
·
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 971
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 589
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar