Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Grattis i efterskott:laugh:

Mitt sto är fortfarande helt ok i humöret. Hon hade en period då hon verkade väldigt inåtvänd, brydde sig inte om att kompisen lämnade hagen och stod gärna mest för sig själv, lite drömmande. Nu är hon mer som vanligt igen. Jag får lov att rykta på magen, men ibland reagerar hon och tittar med det onda ögat på mig:devil: Beror kanske på hur /var fostret ligger för tillfället?

Jämna tal idag: 222 dygn!:love:

Mitt sto har varit jämn i humöret, i början av dräktigheten var hon också lite drömmande, man kunde stå framför henne och vifta med armarna och det enda hon gjorde var att röra lite på öronen medan hon såg "borta" ut och hade en låååång underläpp :love:

Hon älskar att bli borstad på, står och gäspar som en liten sömngångare, men hon reagerar också på när man borstar på magen ibland, gör fula grimarser!:angel:

Idag är hon på 237 d. :love:

Mina ston vill helst inte att jag petar på dom för tillfället och absolut inte närma sig något juver :devil:

Dom är på dygn 306 och 261.

Mitt fullblodssto, idag på dygn 196, vill inte att jag petar eller klappar på magen, men sadelgjorden går bra att spänna och ta på juvret är inga problem :)

Bilder från idag:

IMG_0295.jpg

IMG_0283.jpg

IMG_0294.jpg

Jag tror att Stellas bebis har börjat sprattla runt i magen nu. Igår när jag borstade henne så stod hon och
sov och floppade med sin läpp och var allmänt nöjd. Helt plötsligt så hoppade hon rakt upp i luften och gör sedan
ett par kosparkar mot magen. :rofl:

Jag pendlade mina damer i går kväll och tappade ringen ner i snön i mörkret :o tur jag hittade den snabbt, det hade blivit jobbigt att förklara för sambon varför förlovningsringen ligger ute i hagen nånstans... :p

Hur som helst så sa den att Sessan har ett hingstföl och tardee ett stoföl :love:

Först blev jag lite besviken (innan jag insåg att det är helt ovetenskapligt :)) men sen insåg jag att det blir jättebra så :)

Det skulle iofs vara lättare med föl av samma kön till avvänjningen, men hingstunge kan ju göra pappa sällskap och stoföl gå med annan tant :) Jag föredrar också egentligen hingstar, men har börjat lära mig att tycka om ston mer och mer :)

Enda problemet blir väl att det skulle ta emot att sälja ett hingstföl, men den dagen den sorgen :)

Alla har kommit så långt, och tänk att det alldeles snart är dags för en del av er!! Mina är bara på 183 och 145 :angel:

Fast... jag börjar undra över tardee - hon är så jäkla stor och inte ens halvtid? :confused: ska ta nya bilder i dag..

Jag pendlade mina damer i går kväll och tappade ringen ner i snön i mörkret :o tur jag hittade den snabbt, det hade blivit jobbigt att förklara för sambon varför förlovningsringen ligger ute i hagen nånstans... :p

Oups :D

Jag pendlade med en riktig pendel av bergskristall och med magneter på (överkurs :D) o den sa att Mackan skulle få en hingst och Luisa ett sto.... eller var det tvärtom? :confused:

Det brukar stämma ungefär 50% av gångerna :cool:

Sessan är ok med att bli borstad, och jag får ta på henne överallt utan bekymmer... däremot har hon blivit väldigt tjurig på Tardee på sista tiden :) Hon ville inte vara med på bild i dag, tyckte nog jag skulle hämta mera mat istället för att stå där och tramsa. Så jag gav upp med en sidobild och det fick bli så här istället...

183 dygn, pendeln säger hingstföl
sessan_183.jpg

Tardee är bara mysig och vill helst krypa upp i knät på en :crazy:
Hon är inte helt ok med att man är under magen och pillar, men tolererar det.

145 dygn, pendel säger stoföl
tardee_145.jpg

Bonusbild på Sessans man, hon har stjärnor i håret :love:
stars.jpg

Jag har också, tidigare år, tittat i trådarna och suktat. Nu är jag mest nervös och undrar vad jag gett mig in på. :p
Tur att man har märra hos en uppfödare som säger åt mig att inte oroa mig.

Jag har suttit här och läst två år i rad, men stoet har resorberat varje år så jag har bara fått sukta... i år är det nervöst men allt ser ju bra ut hittills så jag försöker att inte oroa mig :)

Jag är väldigt glad över att jag har Wrangler som är så tålmodig med mig och mina frågor :o:love: :bow::bow::bow:

Mina hingstföl har varit lättare att fostra än stofölen, men de brås väl på mamma som är en dam med många egna åsikter;)

Jag tror att Stellas bebis har börjat sprattla runt i magen nu. Igår när jag borstade henne så stod hon och
sov och floppade med sin läpp och var allmänt nöjd. Helt plötsligt så hoppade hon rakt upp i luften och gör sedan
ett par kosparkar mot magen. :rofl:

Idag fick jag nästan en chock när jag gick upp vid 7-tiden för att hinna äta frukost och ta på mig kläder innan skolan började, det hade kommit mycket snö under natten!!:eek:

Det gjorde mig inte på så vidare gott humör, då Bennie har fått gå utan täcke i några dar nu när det varit bra väder, så trodde ju att hon var kall :angel:.

Men när jag slutade skolan ( vid 11.30) så åt jag snabbt i mig lunchen och iväg till stallet och vad ser jag för syn när jag kommer fram till min tant?

jqqcmv.jpg

Möts av denna nöjda tjockisen :love:, och inte kall heller, blev väldigt behaglig temp.under dagen, så tog in henne nu vid 15-tiden ( tycker det är lite tidigt,men alla andra hästar kommer in då, och hon kan/ska ju inte vara ensam.)

Nu står hon med ett ganska tunt täcke på sig inför imorgon, då det tydligen skulle regna/snö.

Är på 237 d.:banana:

Mitt fbl, som har humörsvängningar och HATAR att vara med på kort.

246 dagar nu :bump:

408071_10150713876147738_522242737_12247277_1257649934_n.jpg

399949_10150713880862738_522242737_12247289_1069079806_n.jpg

407389_10150713885067738_522242737_12247297_909972435_n.jpg

Vad fin hon är!

Stella får jag ösa i mat nu. Hon har fri tillgång på silage i en höhäck ute och får 10 kg silage till natten, hon äter upp ungefär
8 kg. Till det får hon kwikbeet, muskel och D&H och hon är inte tjock, jag nog gärna velat ha lite mer hull på henne.

Vart tog min lättfödda feta ponny vägen. :eek:

Jag har alltid fått kämpa för att kunna hålla Dezza i vikt, men iår har jag fått tag i kanonbra ensilage, så hon får fri tillgång på det + 3kg kraft sport o mineraler o 4dl olja:-) tycker hon är fin på det!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 163
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 346
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 638
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 687

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka