Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ok, tack för era svar! :) Då behöver jag inte vara orolig att jag missar ngt än! :) Får ju börja ställa klockan sen när det närmar sig! :)

Nu börjar min stallägare få lite kalla fötter över mitt sto, så imorgon så ska hela boxen saneras och fyllas upp med halm.

Får be till gudarna, Snälla häst, knip ihop i minst två veckor till.

attans!:( Visar stella mera tecken nu än att juvret spökar? Du har inga nya bilder på juver?

håller alla tummar hårt!

Inga mer tecken, men juvret är stenhårt på morgonen nu, men spenarna är inte klara. Men som min stallägare sa,
när det ser ut såhär så kan det ändra sig snabbt. Nästa vecka ska det ju bli 20 plusgrader ute, och då vet man aldrig.

Min stallägare tyckte att det var bättre att vi gör allt vi kan, så imorgon saneras hela boxen med virkon.
Känns dumt om det dyker upp en unge en månad för tidigt i en skitig box.

Vätskan är fortfarande genomskinlig så det är bra.

Försökte ta bilder på juvret, men det ser likadant ut som på bilderna innan, även om det är lite större nu än då,
det är betydligt mer fyllt och hårt och spenarna är mer fyllda än på tidigare bilder.

kl

presenterade min fjord utan bild för ett tag sen, här kommer lite bilder tagna idag, dag 330 på min Saga. Inga vaxproppar eller mjölk, bra matlust, dock väldigt trött och svullen därbak.
http://www.pixbox.se/alb_show_id1242401_page0.html
(den som kan göra så bilderna syns i inlägget får gärna hjälpa!)

:( sålänge det inte kommer mjölk finns det en bra chans att hon kniper ett par veckor till! Men klart man blir orolig. Jag bli orolig för er skull, vill så gärna att det ska gå bra det här.

..hörde att det skulle bli 20 plusgrader snart, blev själv lite nipprig. Även om sollan inte fyller juver onormalt visar hon lite andra tecken och obehag.

Det går inte att komma in på ditt album, har du gjort det publikt?

kl
Dezza fick sin fina fina bebis vid 3 inatt, tyvärr var hon missbildad i käken, så nu springer hon på de eviga gröna ängarna... Vila i frid mitt hjärta:cry:

kl
Dezza fick sin fina fina bebis vid 3 inatt, tyvärr var hon missbildad i käken, så nu springer hon på de eviga gröna ängarna... Vila i frid mitt hjärta:cry:

Usch vad hemskt:(. Jag får alltid en dålig känsla i magen i dessa trådarna när ett sto är på väg att föla och så försvinner personen... Är ett dåligt omen:cry:.

:( sålänge det inte kommer mjölk finns det en bra chans att hon kniper ett par veckor till! Men klart man blir orolig. Jag bli orolig för er skull, vill så gärna att det ska gå bra det här.

..hörde att det skulle bli 20 plusgrader snart, blev själv lite nipprig. Även om sollan inte fyller juver onormalt visar hon lite andra tecken och obehag.

Jag hade hoppats på snöstorm hela nästa vecka.

Det är bara att hoppas på det bästa, finns inte så mycket att göra.

Alla grejjor är fixade och det som fattas är en bra kniv i fölväskan, rena handdukar och en skål + tratt. Så vi har gjort allt vi kan i alla fall.

Det känns som din stallägare skrämmer upp dig ! Gör iordning boxen ,men ta det lugnt . Jag upplever att förstaföderskorna *övar* mer med sitt ljuver ,en kanske har fel :)

Lugn o fin och har du sett några andra tecken på att hon kommer föla snart ?

Mia

Är så ledsen för er skull . Har hon kvar fölisen hos sig ? Tror det är viktigt att mamman själv får lämna bebban och gå tillbaka och kolla den igen och igen tills mamma häst har tagit ordentligt farväl .

Mia

Dygn 289 :)

MVI_0402-Copy_2012422194948.jpg

Full fart i hagen ;)

MVI_0402-Copy_2012422194722.jpg

MVI_0402-Copy_2012422194753.jpg

MVI_0402-Copy_2012422194523.jpg

Det känns som din stallägare skrämmer upp dig ! Gör iordning boxen ,men ta det lugnt . Jag upplever att förstaföderskorna *övar* mer med sitt ljuver ,en kanske har fel :)

Lugn o fin och har du sett några andra tecken på att hon kommer föla snart ?

Mia

Min stallägare är en erfaren uppfödare och har stuteri och avelsverksamhet, stallägaren har varit stencool fram tills nu. :)

Tack för dina lugnande ord! :)

Nej vad tråkigt. Tröst kramar från mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 640
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 751
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv