Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Magen på mitt sto "trillade" ner i natt & nu så ser hon dräktig ut från sidan förrut hade hon en väldigt "slank" sida.

Slemproppen misstänker jag har gått då hon hade flytning i morse & juvret är tillbaka fyllt men inte ända ner i spenarna. Men som sagt första gången hon fölar.
Vad tror ni?

Har bara följt tråden från utsidan, har ingen häst men tycker att det är mysigt med föl.
Jag beklagar verkligen din förlust, jag har följt dig från början...

Verkligen jätte tråkigt :cry: Hoppas stoet mår bra efter omständigheterna, så jobbigt att se djuren sörja, det riktigt skär i hjärtat. Lång väntan som slutar tragiskt för så väl två som fyrbenta. En av baksidorna med det här.

nej fyyy :/ beklagar verkligen förlusten och hoppas att stoet mår bra... en otroligt jobbig och hemsk upplevelse för en nybliven mamma :'(

Å nej :( Beklagar verkligen förlusten, jag hade ju så sett fram emot att få se hennes föl.. :( Hoppas stoet mår bra efter omständigtheterna, ta hand om varandra!

Men neeeej vad hemskt! Lider med dig och beklagar!:cry::cry::cry:

.....jag fick också en dålig känsla när det inte kom någon uppdatering.

*kram*

Min blev sjukt hingstig och skulle betäcka alla ungstona. Som även brunstade åt henne. :grin:

Sen så blev hon som vanligt.

Sen blev hon superpigg.

Sen gick hon in i någon slags koma, för att sedan bli pigg igen.

Nu är hon som vanligt, kanske något mer kelig.

Har en teori, om ston som blir hingstiga... Tror att hon kommer få en liten kille.. Har varit så med flera ston som jag känner till. Alltid kul att spekulera lite :)
Nyfiken!! Lycka till!

Tack alla för omtanken. Det känns så hemskt allt, denna var bland de finaste nyfödda föl jag har sett, pigg o stark, men kunde inte dia:cry::cry: Jag lägger upp bild på henne sen, om ni inte misstycker?

Jag skulle gärna betäckt om med C, men vågar man det? Tänk om nästa föl blir likadan?

Dezza har fått ha lillan hos sig ända tills nu, men hon hade fortfarande inte släppt henne utan står o vakar, hon har knappt druckit något under hela natten och bara rört runt i höet:cry:

Jag släppte ut henne till de andra, men hann inte stänga tråden innan hon hade snott runt och sprungit in igen, jag hittade henne stående över fölet...:cry:

Är så himla ledsen, vet inte hur jag ska orka fortsätta

Dezza är i varje fall ute nu, fölet kan ju inte ligga där hur länge som helst:cry::cry:

Klart du ska lägga ut en bild om du vill/orkar det själv. Kan bara föreställa mig hur du måste känna... Som tröst för dig så är djur starka, de fungerar ju mer rationellt än vi, hon kommer över det fortare än du. Vad bra att ni låtit fölet ligga, det är viktigt. Kanske inte skadar om det ligger ett tag till om hon har svårt att slita sig eller? Vi har ju får och det händer titt som tätt att det inte går så bra tyvärr. Tackorna är oerhört rationella de tom lämnar svara individer och tar de friska och går. Men om det sjuka/döda är deras ända så brukar de bli kvar ett tag sedan går dom. Kanske inte riktigt kan jämföras men ändå. Många tankar går till dig och D.

Men vad tragiskt! Å vad jag känner med dig...!

Förra året hittade vi vårt föl dött i hagen två månader gammalt. Hjärtfel. Vi lät fölet ligga kvar hela natten, och hela flocken stod där och vaktade tillsammans med mamman. Det var så totalt hjärtskärande ....

Det tog några dagar innan mamman slutade leta efter henne, och man fick hålla koll på juvret, ta bort allt kraftfoder och hålla igen på gräs och hö. Men det går ändå förhållandevis snabbt. Jag tror att mamman inser vad som hänt, när det första chocken lagt sig, och att naturen ser till att hon kan gå vidare. Djur verkar ha ett mycket närmare, sundare förhållningssätt till både liv och död än vad vi har.

Skickar SÅ många tankar ....

Skickar styrke kramar till er. Jag beklagar sorgen.

Beklagar verkligen:cry:. Det finns inget att säga som kan hjälpa just nu, men styrkekram till er iallafall. Självklart har hon sin plats i föltråden även om hon är på en annan plats och springer nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 640
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 751
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka