Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Ja just det, Det där B-ponnysto fölet ;). Jag drömde härom natten att Stella var skimmel och att hon fick ett brunt stoföl med stjärn. :D

Jag håller verkligen tummarna för ett stoföl åt dig!

:D stofölet som blir b-ponny och är helfux eller skäck var det va?

Att du drömde om ett brunt stoföl med stjärn (vilket faktiskt är exakt vad jag vill ha) måste ändå vara bättre än min dröm jag hade för ett par veckor sedan.. där sollan fick en skäckhingst i blåvit kulör:eek: ....och då menar jag riktigt blå:D

Tack för tummarna i hopp om stoföl!

Snart inne på dygn 345 för min del. Inget större juver men dock juver. Hennes mage har idag "trillat" ner. Så nu syns det ganska tydligt från sidan att hon är dräktig.

Sto e: Ampere-Lauries Crusador-Absatz

2407.jpg

Og i kveld kl. 20.33 ble han født, en stor fux hingst e. Cortado - Jimtown - Concorde. Han skal hete Corretto. :)

IMG_1608.jpg

Hur har det gått? :) Det måste ju blivit bebis inatt! :laugh:

GRATTIS alla som fått bebisar, jag är så avundsjuk!!

Grattis!!! Jättesöt!:love:

Grandezza låter verkligen som det blev föl inatt? Om så är fallet hoppas allt gick väl och väntar med spänning på rapporten:love:

Grattis till anestr och mellan, får se om även Grandezza har fått ett litet föl inatt. Här är det dortsatt lugnt men tycker att bäckenbanden börjat bli lite slappare juvret i stort oförändrat idag 323 dygn

GRATTIS till alla som fått fölisar nu dom är så söta alla småttingar,
Själv ser det ut som jag får hämta hem Loppan med fölis imorgon så att jag får börja njuta av både mor och dotter,fick ju bara en dag med fölis,så jag har missat 6 dagar:(

KL

Här kommer bilder på mina två flodhästar;), som har ca 1 vecka kvar till beräknad fölning. De har nu fått flytta in från lösdriften inför fölningen.

tjockbrindisi.jpg

Brindisi e: Briar - Jaguar dräktig med Rausing. BF 1 maj, hade BF 1 maj förra året också och fölade på morgonen den 1 maj då. Hoppas att hon är lika punktlig i år:)

tjockvivan.jpg

Donna Viva e: Don Schufro - Weltmeyer dräktig med Amperé. BF 3 maj, men jag tror att hon kommer att föla tidigare, innan det andra stoet, fårse om jag får rätt eller om hon lurar mig. Det är fösta fölet hon får hos mig.

Grattis till era fina föl! :banana:

En lite fråga till er som är lite mer erfarna. Mitt sto på på 323 dygnet idag, har satt lite juver och har fått gula små torkade "proppar", har dock inte fyllt spenarna än.. Det är inte vaxproppar väll?? Ska ta bilder idag å försöka lägga upp...
Man är ju helnojjig nu! Ligger å kollar på kameran till ca: 24, å sen ett par ggr på natten, men har inte börjat ställa klockan än å vaka på riktigt!

Mvh Angela

Små intorkade "vaxproppar" kan de ha ganska lång tid innan fölning. De brukar fylla ut hela juvret, ända ut i spenarna, och juvret brukar kännas varmt och hårt. På slutet kan man se råmjölk som "kluttar" på spenspetsarna, och ibland droppar mjölken om stoet.
Mjölken, som man kan klämma ut, är först genomskinlig och blir allt vitare/gulare när det närmar sig.

Jag brukar kalla dom *vaxpropparna* för Kristaller och de kan vara i flera veckor innan .

Mia

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 640
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 751
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv