Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

GRATTIS! Spännande att få se bild på fölis.

Nu så var jag precis hos mitt sto som om 30 min är på dygn 344.
Hon har satt juver igen, ska ta foto i morgon så få ni säga vad ni tror. Hon låg ner nu när jag kom ner vilket hon inte brukar & när hon stod upp så vaggade hon från sida till sida... Men inga flytningar.
Jag tror inte det blir i natt men bara för jag tar det lugnt så blir det säkert.

kl

Grattis till alla fina föl :)

Här ska det definitivt inte "ploppas" heller, 2:a juni är ju BF ;)

Fast såå lååång tid är det ju inte kvar för våra att ploppa nu!:love::D

sollan är på dygn 301 idag och har "bara" 27 dagar kvar till dagen hon fölade på förra året. Sedan tror jag ju inte att det blir samma dygn men magkänslan säger någonstans däromkring iaf! Vi får väl se om jag får rätt..

mellan Grattis!!!

bammy har börjat fylla juver o har större behov än nånsin av att lägga sitt huvud på mig så jag får bära... :P Lite tröttare, men ändå pigg o glad. Snart dags för henne o gå i en mindre hage med en bra kompis istället för att vara i flock. Hon är på dygn 301 idag :)

Her er damen tidligere i dag, døgn 343, en uke på overtid. Håper på føll i natt!

IMG_2488.jpg

IMG_1603.jpg

våra är ju beräknade samtidigt då! Sollan är också på dygn 301 idag:)

.. hennes juver är lite fyllt men mkt kvar. Upplever att hon hade betydligt mer juver förra året som förstföderska när det var en månad kvar än hon har idag.

Det där ser helt klart ut som det blir föl i natt, håller tummarna för det!

Det varierar, idag var det något mindre än vad det varit de senaste dagarna. Men hon har börjat fylla spenarna lite + att det droppar
genomskinlig vätska + kristaller på spenarna. Står hon snett så sprutar det genomskinlig vätska ibland. Men absolut ingen mjölk.

ok men bra sålänge vätskan inte är vit;) hon får allt hålla mjölkbaren stängd några veckor till.

solette har som sagt inte mkt juver (har varit detsamma som bilderna jag visade sist) men små kristaller har hon iofs. Och hon är så trött så trött.. har även börjat bli dålig på att äta upp sin mat men ännu får hon i sig tillräckligt.

åh jag är så förväntansfull nu!!:bump:

Det är inte vit vätska, det är mer som slemmigt vatten. :p

Skönt att din inte har så mycket juver än, då slipper du oroa dig. Jag har köpt frystorkad råmjölk att blanda ut
Stellas råmjölk med om det nu blir så att hon tänker stå och läcka. Jag vill göra en foalcheck hursom.

Stackars Solette, Stellas hagkompis är likadan, hon orkar inte äta eller göra något.

Stella är ett annat kapitel. Hon är som en katapult. Med öronen rakt fram och med magen på sväng drar hon repor och bocksprång
så att det ryker om det. Jag fick longera henne i ridhuset igår efter att hon dansade i passage när jag tog in henne från hagen.

Hon har nog inte travat så bra som hon gjorde i ridhuset igår, på flera år. :love:
Hon bockade, sprang på bakbenen, bockade lite till, pep, sprang och skuttade... :p Hon är på bra humör i alla fall.

Dom här bakbenen trollade hon på någon magiskt vis fram.
En gammal bild visserligen, men jag måste bara visa, jag trodde inte att hon kunde trava så längre. :love:
Stella15-2.jpg

STORT GILLA på dom bakbenen!:d Hon är så läcker!!

härligt att höra att stella verkar må så bra ändå!:love: Det är jobbigt för dom när det blir för tunga och trötta som solette nu. Fast hon drog faktiskt en repa i hagen idag när hon fick syn på läskiga gubbar i reflex som kröp längs vägkanten:angel: (dom plockade skräp såklart:D)

Stella hon är inte lika klok som Solette. ;)

Solette vet ju vad som väntar. :devil: Hon sparar energi. :D Gubbar i reflexer kan vara mycket farliga.
Pudlar, får och grävskopor är också farliga saker. :eek:

Om 1,5 vecka så rycker skorna på Stella. Jag har lite ångest över det. :(

Eller så vet stella att hon väntar ett sött litet stoföl, from som ett lamm, behövs därför inte spara på energin;)

..i solettes fall vet hon kanske att hon väntar en hingstunge igen..efter förra årets rackarunge är det bäst att att gå på sparlåga nu och samla ork:devil::D

både för sollan och min skull, stoföl stoföl stoföl

:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 640
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 750
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka