Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grandezza: Beklagar!
*kl*
I fredags kväll, kl.22.00 på dygn 328 nedkom Benedictin med en stor & välskapt kille!
Han ska få heta Briljant
Stammen är: Warsteiner -Le Mans xx -Rockad
Han var mkt snabbt upp på benen och mår super!, mamma häst behövde lite draghjälp när vi såg att han låg rätt med frambenen & nosen, men allt slutade som sagt lyckligt, & mamma häst är fantastiskt duktig!
Helt OT men jag har haft en valack e. Briar-Leopard-Rockard som hette Brilliant
Fin unge!
KL
Här kommer bilder på mina två flodhästar, som har ca 1 vecka kvar till beräknad fölning. De har nu fått flytta in från lösdriften inför fölningen.
Brindisi e: Briar - Jaguar dräktig med Rausing. BF 1 maj, hade BF 1 maj förra året också och fölade på morgonen den 1 maj då. Hoppas att hon är lika punktlig i år
Donna Viva e: Don Schufro - Weltmeyer dräktig med Amperé. BF 3 maj, men jag tror att hon kommer att föla tidigare, innan det andra stoet, fårse om jag får rätt eller om hon lurar mig. Det är fösta fölet hon får hos mig.
Bilder på fölen hör hemma i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=15122607#post15122607
Den som i likhet med Grandezza har den hemska oturen att få ett föl som inte överlever kan lägga den här för att slippa se andras friska föl.
Görel - moderator
Fast så jäkla svårt är det inte att gå in i tråden som heter 12-orna.