Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Grandezza: Beklagar! :cry:

*kl*

I fredags kväll, kl.22.00 på dygn 328 nedkom Benedictin med en stor & välskapt kille! :love:

a5ird.jpg

29cq79z.jpg

Han ska få heta Briljant :love::love::love:

Stammen är: Warsteiner -Le Mans xx -Rockad

Han var mkt snabbt upp på benen och mår super!, mamma häst behövde lite draghjälp när vi såg att han låg rätt med frambenen & nosen, men allt slutade som sagt lyckligt, & mamma häst är fantastiskt duktig! :)

Senast ändrad:

Helt OT men jag har haft en valack e. Briar-Leopard-Rockard som hette Brilliant :)

Fin unge!

Grandezza: Beklagar! :cry:

*kl*

I fredags kväll, kl.22.00 på dygn 328 nedkom Benedictin med en stor & välskapt kille! :love:

a5ird.jpg

29cq79z.jpg

Han ska få heta Briljant :love::love::love:

Stammen är: Warsteiner -Le Mans xx -Rockad

Han var mkt snabbt upp på benen och mår super!, mamma häst behövde lite draghjälp när vi såg att han låg rätt med frambenen & nosen, men allt slutade som sagt lyckligt, & mamma häst är fantastiskt duktig! :)

GRATTIS till din fina Warsteiner unge,såå söt:love:

KL

Här kommer bilder på mina två flodhästar;), som har ca 1 vecka kvar till beräknad fölning. De har nu fått flytta in från lösdriften inför fölningen.

tjockbrindisi.jpg

Brindisi e: Briar - Jaguar dräktig med Rausing. BF 1 maj, hade BF 1 maj förra året också och fölade på morgonen den 1 maj då. Hoppas att hon är lika punktlig i år:)

tjockvivan.jpg

Donna Viva e: Don Schufro - Weltmeyer dräktig med Amperé. BF 3 maj, men jag tror att hon kommer att föla tidigare, innan det andra stoet, fårse om jag får rätt eller om hon lurar mig. Det är fösta fölet hon får hos mig.

Lite jobbigt idag, när jag tittade till stona på em, så var Don Schufrostoet ordentligt halt bak och ordentligt smärtpåverkad. När jag tog in henne hade hon tydliga koliksymtom. Anfådd, rullade och allmänt orolig. Vet har nu varit där och givit dropp och smärtstillande (smärtstillandet var godkänt för dräktiga). Med bakbenet så är det antagligen en nerv ikläm.

Hon kände på henne och fölet ligger i position och lever. Nu är hon bättre, får se hur hon verkar när smärtlindringen släppt.

Att man alltid skall behöva oroa sig:(

Åh Grattis!! Vilken fin pojke!:love:
Vi har 13 dagar kvar till BF och jag längtar så:crazy:

Nej Garbo!!!:crazy: Tänkte skriva till dig den andra vägen ;) När jag nu såg ditt inlägg .
Håller tummarna och tår för att allt nu går bra med henne för jag vet ju hur mycket känslor och jobb det ligger bakom denna bebba .

Fortsätter nu med att skriva på den andra vägen ..

Mia

Bilder på fölen hör hemma i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?p=15122607#post15122607

Den som i likhet med Grandezza har den hemska oturen att få ett föl som inte överlever kan lägga den här för att slippa se andras friska föl.

Görel - moderator

Jag måste bara få fråga... i föltråden får man inte skriva gratulationer, så då ska man alltså läsa här att ett föl kommit, se bilden i föltråden, och sedan gå tillbaka hit och gratulera...? Det känns lite omständigt... (dagens I-landsproblem...:angel:)

Det finns en presentationstråd nålad. Där får man lägga in en bild, skriva stam och datum osv.
Sen finns det en föltråd för 2012fölen som jag skapat. Där är Grandezzas föl mer än välkommen att hamna på bilder fast hon somnat in.

Hmmm ... känns som att gå över ån efter vatten .... när nu den här tråden är så aktiv och funkar så bra, får man då inte se bilder på de efterlängtade fölen här?!

Idag har jag skrubbat Stellas box. Det tog fem timmar. :crazy: Men nu är den ren, virkonad och halmad.

Det ska vara lätt för den som letar efter vissa typer av inlägg att hitta rätt. Är man intresserad av dräktiga ston är detta rätta tråden. Vill man se fölbilder letar man inte här utan i tråden om årets föl.

Nålade födelseannonser förekommer varje år. Där kan man lägga en eller två bilder på sitt nyfödda föl. Men man vill förstås lägga in fler bilder på sitt fina föl och uppdatera allteftersom det växer. De bilderna hör hemma i tråden om 12-orna, och där kan man gratta varandra och diskutera årets föl.

Görel - moderator

Idag hade mitt sto lite blod i vagina, bara lite och högst uppe, inte helt färskt. Slemhinnorna längre in och ner ser fina ut och hon har inte satt något juver ännu. Hon är på 276 dygn, BF 17/6. Något förhöjd temp men dock har hon precis ätit. Som sagt ätit och druckit som vanligt. Har tvättat av henne med lite koksaltlösning för att se om det kommer mer...

Behöver jag vara orolig?? Någon annan som vet vad det kan vara?

*KL*

En vecka över tiden nu, och hon kniper! Väntar på varmare väder och det lovas ju hela tiden.

Igår kväll när jag tittade till henne hade hon vaxproppar, men de hade såklart ramlat av under dagen idag när jag skulle fånga dom på bild. Slidan är jätteslapp och bäckenbanden lika så. Lite blodiga flytningar och röda slemhinnor. Juvret är välfyllt och även ut i spenarna igår kväll när jag såg vaxpropparna. Mjölken är söt och ser ut som "spökvatten".

120423-161_199727934.jpg

120423-163_199728327.jpg

Hon går inte längre med kompisarna, utan har fått flytta in i "bebishagen" precis vid stall och boningshuset. Där tog de traktorn och körde bort allt gegga och bajs och fyllde sen på med grus och sand. Sen kommer de lägga ut halm till fölis att sova i.

Senast ändrad:

När jag var på fölföreläsning för en stund sen så berättade vet att 310-370 dagar är fullt normalt för en häst att föla. Din är väl snart där? Han sa även att de som blir betäckta tidigt på året ofta går längre. Och de som blir betäckta sent går kortare. Så väl när ungen ska ut så föder ungefär alla ston vid samma tidpunkt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 225
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 393
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 640
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 751
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka