Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Bilder på våra dräktiga ston 2011/2012

Tog mig friheten att fixa den åt dig

300d.jpg

Casper & Nougat, :rofl: Ja hon har verkligen blivit stor nu.
Magen har dessutom börjat hänga lite, jag antar att den inte kan trotsa tyngdkraften hur länge som helst. :p

Mettan, Tack så mycket, och tack så mycket å Stellas vägnar. Jag har precis köpt ett nytt objektiv, så jag övar flitigt på Stella
som jag faktiskt har tränat på att stå still och posera med öronen fram när kameran dyker upp. Stella tycker det är bra, hon slipper
röra sig och får godis om hon ser fin ut. :p

Charlottee; Oj vad hon dragit upp sig ordentligt! Hon kanske har bra magmuskler. :)

Härligt att höra att juvret krympt igen:)

Man kanske skulle öva på det där med att ha öronen fram när kameran dyker upp, bra tips:idea:

Här kommer iallafall några bilder på en nyrullad, dammig, 298-dygnsdräktig Menuette.

DSC_0053.jpg

DSC_0056.jpg

DSC_0059.jpg

DSC_0052.jpg

Några tuttbilder blir det inte än, då de inte förändrats något från hur hon ser ut odräktig.

skönt att höra att Stellas juver krympt, du ska se att det kommer en frisk och kry mini-stella i slutet av maj:bump:

njaa några direkta magmuskler har hon inte längre tyvärr. Hon är inte riden ordentligt på några år nu pga skadan utan är mamma på heltid;)
Men hon var välmusklad en gång i tiden.. vet bara inte hur länge de sitter kvar?
tycker ändå det är fantastiskt hur fort de drar ihop sig! Jag menar, det är en ganska tung klump i slutet av dräktigheten stona bär runt på:angel:

Det är ju bara lite mer än 7 veckor kvar till 330 dygn nu. :eek:

Jag tror att dom behåller lite grundmuskler faktiskt. Stella vilade i ett år på grund av en senskada,
och var fortfarande, efter det, rund över rumpa och nacke och hade ingen hängmage, trots vila och sjukhage.
(Hon var inte fet.)

Det verkar finnas några "stora bruna" tjockisar i tråden!:D bla min egna.

kl.
Solette (även hon dammig som vanligt) med ca 7 veckor kvar till BF:bump:
466554_10150644934311344_563156343_9309124_458617801_o.jpg

..funderar på att ge henne ett vårbad och snabbt ta en bild som jag kan chocka er som följer tråden med:eek::rofl:

ja det börjar närma sig!!:eek::banana: Galet spännande!

...vi kommer säkert fölvaka ungefär samtidigt om jag räknat rätt:)

Ja, vi lär sitta samtidigt. :p Jag har det rätt bra, kamera i boxen och uppvärmd köksdel i sadelkammaren med soffor. :p

Just nu längtar vi efter att gräset ska komma så att vi kan släppa ut hästarna i de fina hagarna!

:rofl:

Stella är lika dammig. Funderar på att bada henne en gång till innan hon ska föla, hon kan ju inte vara genomlerig när det är dags.

låter mysigt.. jag får låna stalltjejens uppvärmda stuga belägen brevid stallet och kollar kameran i datorn:D förra året var det minusgrader på natten så jag var väldigt tacksam för det:bow:

Nu fölade ju solette kvällstid och så många vaknätter blev det inte för min del. I lagom dos var det ganska mysigt!

Det sistnämnda får jag väl äta upp i efterhand om hon nu spelar mig ett spratt och går över ett par veckor eller så.. mardröm:cool:

Senast ändrad:

God kväll kära Bukare! :laugh:

Idag fick tag på hovis, så h*n kommer och verkar min tant imorgon kl. 16.00, himla skönt att den punkten är avklarat innan fölningen :D

Jag blåste dessutom upp min säng, en jättestor luftmadrass-säng!, ska tömma den på luft imorgon, sedan är den fit for fight inför kommande veckan/veckorna! ( Man ska blåsa upp den 1 gång & tömma den 1 gång innan man använder den fullt ut)

Märkte också att hon hade fått större juver nu idag också :angel:

Uppdaterar er imorgon! :idea:

Hej!!!

Bara för att jag sagt att det varit lugnt så upplevde jag att Prissmas juver va lite lite större idag. Hon går in på dygn 300 på torsdag så det är ju lite kvar faktiskt..

Hoppas bebis e kvar ett tag till!!!

Hej!!!

Bara för att jag sagt att det varit lugnt så upplevde jag att Prissmas juver va lite lite större idag. Hon går in på dygn 300 på torsdag så det är ju lite kvar faktiskt..

Hoppas bebis e kvar ett tag till!!!

Ojsan!, Hoppas att den lille stannar kvar där inne ett tag till!
Skulle ju vara lite för tidigt om den kom redan på 300-dygn.:crazy:

fast börja sätta juver kan de väl göra ganska "lång" tid innan det är dags väl...? Eller har hon fyllt upp väldigt mycket redan?

fast börja sätta juver kan de väl göra ganska "lång" tid innan det är dags väl...? Eller har hon fyllt upp väldigt mycket redan?

Om du menade till mig så började hon få lite större juver förra veckan, så det tror jag absolut att de gör/kan ;)

*kl*

Jag är ju skitdålig på att uppdatera här men jag läser varje dag om era fina flickor. Så kul att se hur magar och juver växer.
Har lyckats ta en ny bild på fin flodhäst, hon står mest och sover nu och det är lite svårt att hålla henne i hull eftersom hon hellre sover än äter. hon är idag på dygn 285 och magen växer och frodas.

Garbo (e:Gauguin de Lully-Tolstoy-Napoleon) dräktig med Bellagio
garbo285dygn.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 213
Senast: Bison
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 374
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 639
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 722
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023